Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
podziękował :cool2:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Witam,

korzystając z okazji i ja pochwalę się dokonaną w moim pojeździe modyfikacją. Nie mam wprawdzie aż takich wyników jak kolega GTSVECTRA, ale też i mój silnik nie był w serii aż tak mocny, niemniej zaimplementowana modyfikacja jest jak najbardziej efektywna w podczas jazdy, po prostu mam ,,prawie nowe'' auto. Dynamika i elastyczność zdecydowanie się poprawiły.

 

Zamieszczam wykres:

http://images37.fotosik.pl/305/819aa01557a5d925med.jpg

 

Przy okazji pozdrowienia dla Pana Mariusza za wykonaną usługę i profesjonalne podejście do klienta, będącego zasadniczo dyletantem w kwestii tuningu.

Edytowane przez klurg
Opublikowano

Dodam jeszcze krótki opis do wykresu:

- kolor niebieski - wykres momentu

- kolor czerwony - wykres mocy na silniku

- kolor czarny - wykres mocy napędowej (na kołach)

- kolor zielny - tzw straty (dyfer, koła etc)

Opublikowano
Gdzie miałes to robione ? Ile płaciłeś ? I jaki czas to trwało ?
Opublikowano

Modyfikacja wykonana w firmie Goodhope - czyli miejscowość Dobra Nadzieja koło Pleszewa (http://www.goodhope.pl)

 

Całość trwała około 2h - diagnostyka, hamowanie przed (3 próby), zgranie map silnika, modyfikacja, wgranie modyfikacji, hamowanie po zaimplementowaniu modyfikacji (3 próby), próbna jazda. U mnie nie trzeba było nic poprawiać w modzie, tzn. modyfikacja przede wszystkim miała być racjonalna i bezpieczna (tj. do 20%), miałem zdrowy silnik, trochę ponad serię (128 km) więc mogliśmy spokojnie przejść granicę 160 km i 340 Nm, ale to sztuka dla sztuki (ten model i tak nie osiągnie 200km/400 Nm), ewentualna różnica nie byłaby aż tak odczuwalna, a program mógłby niepotrzebnie nadwyrężać silnik, turbinę, wtryski. Generalnie ostateczne wyniki zostały osiągnięte bez nadmiernego wysiłku, nie na siłę, a efekt praktyczny jest odczuwalny. Oczywiście z tyłu ani śmie pojawić się jakikolwiek dymek po wciśnięciu prawego pedału w podłogę - jest czysto jak przed modem. Dodam, że przy spokojnej jeździe auto mniej pali niż wcześniej - o jakieś 0,5 l (trasa) -1 l (miasto) na 100km.

 

Polecam Pana Mariusza, od razu widać że zęby na tym zjadł, jest profesjonalistą, zresztą sam zakład, hamownia, urządzenia robią wrażenie. To jest firma przez duże ,,F'' Dla jasności nie mam interesu w reklamowaniu tej osoby, ale jestem zadowolony z usługi i podejścia do klienta. Na koniec został wystawiony paragon za usługę i udzielona gwarancja na wykonaną modyfikację.

O kosztach na priva, żeby nie robić kryptoreklamy.

Opublikowano

http://www.goodhope.pl

Jesli komus sie to przyda to potwierdzam ze w/w firma jest profi.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Potwierdzam rekomendacje Klurga. Też "czipsowałem" tam mojego gnojarza, pełna profeska za mały pieniądz.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po chipsie u Witka.

Jak dostane wykres to wkleję.

Było 127KM, jest 163KM, momencik wskoczył na 364Nm :mrgreen:

Opublikowano

Gratuluję, piękny wynik, zwłaszcza moment, a jaki był w serii? Jeśli chodzi o moc, to mod dochodzi do 30 %, a to już dużo. Masz DPF w swojej becie? Dymi z tyłu jak mocniej ciśniesz?

 

No i jak odczucia z jazdy? Pewnie całkiem nowe autko :). Wklej wykres jak będziesz miał.

Opublikowano
Gratuluję, piękny wynik, zwłaszcza moment, a jaki był w serii? Jeśli chodzi o moc, to mod dochodzi do 30 %, a to już dużo. Masz DPF w swojej becie? Dymi z tyłu jak mocniej ciśniesz?

 

No i jak odczucia z jazdy? Pewnie całkiem nowe autko :). Wklej wykres jak będziesz miał.

 

Mam DPF, absolutnie nic nie ma nawet jak wcisne na max. W serii moment był na poziomie 292Nm.

Wrażenia ?? Hmm, myslałem ze bedzie bardziej to czuć. Jestem raczej typem emeryta i poruszam sie w przedziale 1200-2500obr zaś zmiany mocno zauważalne są dopiero od 2000 w górę. Przy agresywniejszej jezdzie czy wyprzedzaniu jak znalazł - wciska w fotel :mrgreen: jednak przy normalnej eksploatacji jest jak było :)

P.s. musze tez wymienic sprzegło bo mam juz zurzyte a to zapewne troche rzutuje na odczucia, chociażby przy ruszaniu.

 

Mam wykres papierowy, nie ta jakośc ale zawsze widac co i jak :

 

http://img441.imageshack.us/img441/8293/moch.jpg

Opublikowano

Właśnie przy normalnej eksploatacji powinno być jak dotychczas, bowiem włącznik modyfikacji masz pod prawą nogą, najprawdopodobniej oprócz spełnienia szeregu warunków, typu dawka paliwa, ciśnienie etc, mod załącza się powyżej pewnego pułapu obrotów oraz gdy przepustnica gazu jest otwarta co najmniej w 50%. Wtedy właśnie jak depniesz wciska w fotel, zwłaszcza na 3 i 4 biegu.

 

Ciekawy jestem ile ta przyjemność w MR Motors kosztowała (ewentualnie proszę o info na priva).

 

Bardzo ładny wykres, widać że mod zaczyna się już od 1600 obrotów i dalej w pełnym zakresie, największego ,,kopa'' autko ma tak od 2000 do 3200. Od razu wyszedł taki ładny wynik, czy coś poprawialiście w modyfikacji? Ile razy samochód był hamowany?

Opublikowano
typ moda w stylu: jak ja "lubie", dol aby nie rwac wlasciwie bez zmian, a mod wlasciwie wchodzi od ~2tys., wiele osob o stylu jazdy "emeryckim" nie jest zadowolonych z takiego programu ale jak jedziesz "dynamicznie" to najlepszy rodzaj programu :cool2: , ja bym poprosil Rogala aby zdjal troche z gory, moc idzie jak szatan w gornym zakresie obrotowym a to swiadczy, ze jeszcze masz b.zdrowe turbo :mrgreen: , z bardzo duzym naciskiem na "jeszcze" :mrgreen: :mrgreen: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Hehe, dzieki za opisowe wyjasnienia.

Jak pisałem jezdze po emerycku, ale ciesze sie bo w warunkach gdy trzeba depnąc jest czym nareszcie.

Tak wiec z moda jestem bardzo zadowolony, oby tylko wszystko działało.

Teraz testuje zuzycie paliwa - zobaczymy co i jak.

Opublikowano

Tutaj moja 318d :twisted:

http://img706.imageshack.us/img706/2379/img4400d.jpg

modyfikacja przeprowadzona przez firmę Unitronic :8)

Opublikowano
Kto mi wytłumaczy w jakim celu chlopaki zostawili te górke niuta? ani to nie przyspieszy samochodu ani nie jest zdrowe....no ale pierdzielniecie dodatkowe jest :wink:
Opublikowano

Nie znam sie za bardzo wiec nie bede udzielał jakiś uwag, jednak moje spostrzezenie patrzac na ten wykres jest takie iz chcieli ma max podkręcic moc kazdym kosztem. Wg mnie wykres wygląda srednio - jest mocno pofalowany i nierówny w całym zakresie obrotów zas moment obrotowy który powinien utrzymywac swój max jak najdłuzej i w jak najszerszym zakresie obrotów jest tak naprawde fajny tylko w przedziale 2200-2500 obr/min.

Być może jest to kwestia juz zjechanego turbo ale ja osobiscie nie przyjąłbym takiego programu tylko kazał poprawiać.

Opublikowano
Wynik jest taki bo turbina jest mała i nie utrzyma dalej takiego momentu, samochód ciągnie bez kompleksów do 4tys i przyspiesza równomiernie. Wykres można wyrównać jednak jak zwykle na własne auto jest najmniej czasu a nie mam napięcia na robienie czegoś co na drodze nie będzie robiło żadnej różnicy :wink:
Opublikowano
Twój silnik w orginale ma 122KM czy 143KM ?
Opublikowano
Lukione uzyskałeś piękny wynik, zwłaszcza jeśli to model 122 ps, napisz jaki pojazd ma przebieg i czy wymieniałeś przed modem jakieś podzespoły - wtryski, turbo? Nie obawiasz się, że taki moment (+35% w stosunku do serii) może odbić się poważnie na żywotności Twojego egzemplarza niezależnie nawet od prawidłowej eksploatacji?
Opublikowano
Mój był ori 122km, samochód z roku 2007 przebieg 160tys. Nie boję się o wytrzymałość silnika bo wszystko jest ustawione bezpiecznie bez dymu, doładowanie na umiarkowanym poziomie 1.4b. Z modów jakie mam zrobione to wydech i wtryskiwacze z 320d (wtryski wymieniłem bo stare padały ale 180km można uzyskać również z seryjnych). Generalnie bardzo mocno przestudiowałem ten silnik (pracuję w Unitronic'u) i różnice między 318d a 320d są mi znane i nie ma sensu kupować 320'stki bo za 3-4tys można osiągnąć 200km z 318'stki tak jak w 320;tce po sofcie :wink:
Opublikowano

Cóż, kazdy ma swoje zdanie i ja nie zamierzam sie z nikim tutaj licytiowac - to wasze samochody, wasza praca i odpowiedzialnosc.

IMHO jak juz napisałem to jeden z gorszych wykresów jakie widziałem i trzeba to poprawic - jesli wg Ciebie jest OK i samochód hula to każdego własna sprawa :)

Dla przykładu tylko - tak powinien mniej wiecej ten wykres wyglądać

 

http://img715.imageshack.us/img715/3596/e91k.jpg

Opublikowano
Lukione - 200 konikow ze 122?? Czyli podniesienie mocy o jakieś 70% za 3-4k?? Nie mówię ze się nie da, ale jednak miło by było potem przejechać na tym silniku ciut wiecej, niż własnie wspomniane 3-4 tysiące kilometrów :)
virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Przejechałem już na tym setupie ponad 10tys i wszystko ma się dobrze i tak będzie dalej bo ten silnik poza sprężarką i wtryskami praktycznie niczym się nie różni od 320d i o wytrzymałość się nie boję. Paypal jak sprawdzisz samochód na hamowni a nie generatorze wykresów to pogadamy :wink:
Opublikowano

Kumpel miał robionego passka w unitronicu i był bardzo zadowolony, dlatego ja tez mam o tej firmie dobre zdanie, ale sam fakt podnoszenia mocy o 60-70% to już na starcie brzmi dla mnie trochę bajkowo i... niebezpiecznie :) (zakładając brak modyfikacji połowy silnika i osprzetu). Ja bym się na coś takiego z pewnością nie zdecydował. W ten sposób z moich 163 rumakow powinna powstać banda ok 260 horse power - sorki, dziękuje :mrgreen:

No ale może tak można, znawca nie jestem :P

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Przejechałem już na tym setupie ponad 10tys i wszystko ma się dobrze i tak będzie dalej bo ten silnik poza sprężarką i wtryskami praktycznie niczym się nie różni od 320d i o wytrzymałość się nie boję. Paypal jak sprawdzisz samochód na hamowni a nie generatorze wykresów to pogadamy :wink:

 

Jesli dla x20d spokojnie mozna robic 400Nm tak dla x18d zrobienie prawie 400 niuta przez 200 obrotow jest smieszne i chyba tylko po to zeby pokazac ze sie da i miec na papierze i ludzi namawiac na modyfikacje :nienie: . Andrzej jak zwykle lubi dawac wiecej niz fabryka pozwala co skutkuje pozniej wymiana turbo. Tez sie bardzo cieszymy Luki ze twoj tata zainwestowal wrescie w Mahe i pozbyl sie tej home made inercjii, ktora byla na domaniewskiej. Jesli jeszcze porzucil nauke strojenia auta pod kolor kolektora wydechowego to jest cud miod malina :lol: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.