Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie. Czy jeśli zaciągnę ręczny w czasie jazdy to zaciski działaja na obu osiach czy tylko na tyle? Czuć, że ucieka lekko pedał pod nogą. Ma ktoś jakieś sprawdzone informacje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co się orientuje to nie da się zaciągnąć hamulca postojowego podczas jazdy, po prostu nie zadziała.
Opublikowano

Hehe dobre :wink:


Dział jak każdy ręczny/awaryjny.


Pewnie dziwicie się jak to jest. W awaryjnej sytuacji nie trzeba tyle siły używać jak w tym na linki. Po prostu ciągniemy do góry i przytrzymujemy


A i kółka sie nie blokują


Warto raz na jakiś czas spróbować tak by wiedzieć jak działa i być mniej zaskoczonym w razie awarii


Widzę, ze dla niektórych to abstrakcja, awaria układu hamulcowego(jak i dla mnie) no ale lepiej wiedzieć jak się zachowa auto niż... sam nie wiem co, nie ma tłumaczenia dla braku takiej wiedzy i doświadczenia

Opublikowano
Sprawa jest oczywista, że działa bo próbowałem nie raz już i hamowanie jest dość gwałtowne. Pytanie dotyczyło tylko tego czy uruchamia się jedynie tył.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawa jest oczywista, że działa bo próbowałem nie raz już i hamowanie jest dość gwałtowne. Pytanie dotyczyło tylko tego czy uruchamia się jedynie tył.

Trzeba pociagnac i trzymac a nie tylko raz.

Opublikowano

Uruchamia się tylko tył.

W tylnym zacisku masz mechanizm uruchamiania hamulca awaryjnego, w przednim nie ma.

A czuć, że pedał hamulca lekko "wchodzi" bo tam uruchomienie hamulca awaryjnego polega na wciśnięciu za pomocą siłownika elektrycznego, tłoczku w zacisku, więc "wciąga płyn hamulcowy" co czuć na pedale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uruchamia się tylko tył.

W tylnym zacisku masz mechanizm uruchamiania hamulca awaryjnego, w przednim nie ma.

A czuć, że pedał hamulca lekko "wchodzi" bo tam uruchomienie hamulca awaryjnego polega na wciśnięciu za pomocą siłownika elektrycznego, tłoczku w zacisku, więc "wciąga płyn hamulcowy" co czuć na pedale.

No tak, przeciez moduł z linkami jest na tył - tam są też tarczobębny. Nie działa to na 'zacisku'.

Opublikowano
Uruchamia się tylko tył.

W tylnym zacisku masz mechanizm uruchamiania hamulca awaryjnego, w przednim nie ma.

A czuć, że pedał hamulca lekko "wchodzi" bo tam uruchomienie hamulca awaryjnego polega na wciśnięciu za pomocą siłownika elektrycznego, tłoczku w zacisku, więc "wciąga płyn hamulcowy" co czuć na pedale.

No tak, przeciez moduł z linkami jest na tył - tam są też tarczobębny. Nie działa to na 'zacisku'.

 

chyba cos Ci sie poje....lo z inna marka

Opublikowano
Wiem, że się trzyma, a nie wciska raz. Stwierdzam, że hamowanie jest dość gwałtowne. A tarczobębny mogą być w "naszej marce". Miałem takowe w e91, lecz tam ręczny był ręczny :) A pytanie pojawiło się, gdyż dociekałem ktore tarcze mają wibracje. Jeśli piszecie, że tylko tył to poszly tylne ori :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wojtekcicg=hy

luk_byd napisał:

Skimir napisał:

Uruchamia się tylko tył.

W tylnym zacisku masz mechanizm uruchamiania hamulca awaryjnego, w przednim nie ma.

A czuć, że pedał hamulca lekko "wchodzi" bo tam uruchomienie hamulca awaryjnego polega na wciśnięciu za pomocą siłownika elektrycznego, tłoczku w zacisku, więc "wciąga płyn hamulcowy" co czuć na pedale.


No tak, przeciez moduł z linkami jest na tył - tam są też tarczobębny. Nie działa to na 'zacisku'.



chyba cos Ci sie poje....lo z inna marka

wojtekcichy




Posty: 215

Dołączenie: Czw Cze 05, 2014 8:48 pm

Miejscowość: lomza

Moje BMW: F10 2012

 

ja chyba nie mam z tylu tarczobebnow i jak juz to hamuje sam tyl, moze przed liftem byly te linki z taczobenami co lykzyd pisze.

moze ktos przetestuje podczas jazdy ten hamulec?

tak do 40 km na godzine?

Opublikowano

Nie, linek tam nie ma.

Bezpośrednio do zacisku jest siłownik elektryczny przymocowany, który wciska tłok zacisku.


Tak, czy siak w przednich zaciskach tego nie ma więc wniosek jest jeden - hamulec awaryjny zaciska tylko tylne tarcze.


Co wy z tym testowaniem Podczas jazdy, zablokuje koła i tyle. Przy 40km/h będzie powoli zwalniać (nie umywa się to hamowania hamulcem zasadniczym). Przy prędkości ok. 100km/h nawet nie poczujesz, że coś samochód hamuje (na prostej) a na zakręcie będzie problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moze sie pomylilem to przepraszam.

Mam F02 z 2015 i tam sa dwie linki normalnie.

Myslalem ze F10 podobnie ma ale macie racje.

W F10 ręczny/awaryjny jest realizowany na tłoczkach.

Opublikowano
Nie, linek tam nie ma.

Bezpośrednio do zacisku jest siłownik elektryczny przymocowany, który wciska tłok zacisku.


Tak, czy siak w przednich zaciskach tego nie ma więc wniosek jest jeden - hamulec awaryjny zaciska tylko tylne tarcze.


Co wy z tym testowaniem Podczas jazdy, zablokuje koła i tyle. Przy 40km/h będzie powoli zwalniać (nie umywa się to hamowania hamulcem zasadniczym). Przy prędkości ok. 100km/h nawet nie poczujesz, że coś samochód hamuje (na prostej) a na zakręcie będzie problem.

 

Poczujesz i to wyraźnie przy dowolnej prędkości. Kwestia dłuższego przytrzymania. Hamowanie jest zaskakująco mocne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.