Skocz do zawartości

E39 530d dymi inpa błędy


gosciak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wrzucam live'a. Tak samo jak wcześniej - z przepływką muł, ale zero dymu, a bez przepływki dużo żwawszy, ale dymi.


Z przepływką: https://drive.google.com/file/d/1nRSsht1Qs5R7FoQCMOxhBczhG7xThiFo/view?usp=sharing

bez: https://drive.google.com/file/d/1k2GovLOWMrboFS2dd2uHXCDv6qhHYINi/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo bardzo późno się budzi niezależnie od tego czy jest przepływka podpięta czy nie, od ok 2.5-3k obrotów dopiero. Masz kolego do regulacji sztangę na turbo, jeśli sam sobie z tym nie poradzisz to podjedź do kogoś. Po drugie musisz kupić nowy albo używany sprawny przepływomierz i go od razu wymienić. Dymienie przy odłączonej przepływce ustaje przy jakiś obrotach? Typu 2.5-3k w górę? Ogólnie moje pytanie brzmi w jakim zakresie obrotów występuje dymienie?


Soll (oczekiwane powietrze turbo przez sterownik jakie ma być) wynosi 2100

A twoje rzeczywiste 1520. Grubo za mało i to przy 3k obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniej kopci przy ruszaniu, albo jak się wdepnie w podłogę przy obrotach >2k.

Czyli mówisz że przepływka też leży? Teraz ciekawe jak by się prezentowały parametry z tym drugim przepływomierzem, który miałem zamontowany na poprzednich filmikach live

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównaj na jałowych wartości na jednej przepływce i drugiej.


Według mnie turbo działa całkiem dobrze, bo na filmie "bez" wartości ciśnienia są bardzo zbliżone oczekiwane i aktualne. Zawsze będzie lekki niedomiar ze względu na bezwładność turbiny jak również sama INPA ma duże lagi i nie nadąża odświeżać parametrów przy szybkich zmianach.


Szczelność dolotu możesz sprawdzić jeśli masz kompresor - obcięta rura kanalizacyjna fi 50 z dekielkiem i wkręconą końcówką od węża pneumatycznego. Podłączasz do węża zdjętego z turbo, delikatnie od zera zwiększasz ciśnienie i nasłuchujesz. U mnie dekielek wywalało już przy 0,5 bar więc ciśnienie trzyma. To taka ciekawostka, bo jeśli podczas przyspieszania nie słychać żadnych gwizdów to raczej nie ma co szukać nieszczelności chyba, że przez EGR, ale to można łatwo stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym wygląda to tak

mój oryginalny przepływomierz: wymagane 400-420 dmucha 400-420, minimalna rozbieżność, auto jedzie jak żółw do 2.5k obrotów, zero dymu

drugi przepływomierz: wymagane 400-420, dmucha 500-520, auto jedzie lepiej niż na oryginalnym, ale minimalnie gorzej niż bez przepływomierza, a w dodatku dymi


Idealnie byłoby jakby jechał jak bez przepływki i nie dymił jak z tą oryginalną :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zostaw ten gdzie wartości się pokrywają. Odłącz i zaślep wężyk od EGR i porównaj wartości jeszcze raz. Potem na odłączonym EGR pokaż parametry masy powietrza i doładowania podczas przyspieszania od dolnych obrotów.


Ta druga przepływka ma te same numery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.