Skocz do zawartości

E39 530d dymi inpa błędy


gosciak

Rekomendowane odpowiedzi

Jakbyś znalazł w tym tygodniu chwile to byłbym wdzięczny jakby udało Ci się zrobic zdjęcie jak podłączony jest u Ciebie ten Epman, może rzeczywiście wziąłbym go zamiast używki. Kusi mnie jeszcze wyjęcie tego, który mam i podłożenie jakiejś blaszki, ale nie widzę nigdzie żadnej instrukcji jak się za to zabrać i boję się ze go popsuje :lol:

Zrobiłem jazdę testową z zagietym wężykiem. Ciśnienie na biegu jałowym 4.24, auto dużo lepiej się zbiera, ale dymi chyba jeszcze bardziej, więc robię ten zaworek i zabieram się za egr’a i żonglowanie przeplywkami. Coś obiło mi się o uszy, że odpięcie przepływomierza ma jakiś wpływ na egr, prawda to? Bez przepływomierza auto praktycznie nie dymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Coś obiło mi się o uszy, że odpięcie przepływomierza ma jakiś wpływ na egr, prawda to? Bez przepływomierza auto praktycznie nie dymi

 

Odwrotnie - tak jak pisałem wcześniej, EGR wyłączony czyli nie ma spalin i w to miejsce wchodzi powietrze. Przepływomierz mierzy wtedy więcej powietrza niż wymaga komputer i zapisuje błąd. Można to zmienić programowo przez ISTA, ale ja tego nie tykałem i jeżdżę tak już drugi rok. Auto lepiej się zbiera z dołu i nie ma tego całego syfu w dolocie. Natomiast odłączony EGR nie ma związku z dymieniem.


Zrób standardowy test na tych częściach co masz teraz, bo tak będziesz błądził cały czas. Najpierw tylko ogarnij ciśnienie wstępne.

Nagraj live'a na INPA - trzeci bieg od obrotów około 1800 pedał w podłogę do 4000, z pomiarów ciśnienie doładowania zadane i zmierzone oraz to samo z przepływem powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś znalazł w tym tygodniu chwile to byłbym wdzięczny jakby udało Ci się zrobic zdjęcie jak podłączony jest u Ciebie ten Epman, może rzeczywiście wziąłbym go zamiast używki. Kusi mnie jeszcze wyjęcie tego, który mam i podłożenie jakiejś blaszki, ale nie widzę nigdzie żadnej instrukcji jak się za to zabrać i boję się ze go popsuje :lol:

Zrobiłem jazdę testową z zagietym wężykiem. Ciśnienie na biegu jałowym 4.24, auto dużo lepiej się zbiera, ale dymi chyba jeszcze bardziej, więc robię ten zaworek i zabieram się za egr’a i żonglowanie przeplywkami. Coś obiło mi się o uszy, że odpięcie przepływomierza ma jakiś wpływ na egr, prawda to? Bez przepływomierza auto praktycznie nie dymi

Też chciałem rozebrać seryjny ale odpuściłem i zamówiłem taki i śmiga

0616c8fddfcd1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek powinien przyjść zaworek, tymczasem nagrałem te dwie zakładki przy zagiętym przewodzie od ogranicznika. Oba 3 bieg 3k obrotów i powoli dodawałem gazu, po czym but do podłogi i przy ok. 4.5k przerzucał na 4 bieg (automat), więc stopowałem. Będę wymieniał ten zaworek to wyczyszczę egr'a i ściągnę kolektor żeby mieć dostęp do tych wszystkich przewodów, może już są do wymiany. Z błędów wrócił 1024


Nie trzeba pobierać, jest odtwarzacz w linku


https://drive.google.com/file/d/1mAfvFHMB1Xctwv7N7Dl2ftOiKEfMznWX/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Bnz8PjuMegcc3tzN6iJu-apXAlWI9ZfM/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Według mnie turbo za późno reaguje co też będzie powodowało dymienie, bo paliwo już idzie, a powietrza "nima". Tak, wężyki do sprawdzenia/wymiany, potem przetwornik ciśnienia przy turbo. Pompka progowa ma dobre ciśnienie czyli zawór ograniczający ewidentnie się skończył.


1024 będzie, bo EGR nie działa. Widać to po masie powietrza. Przy odłączonym EGR wartości zmierzone są większe od zadanych nawet na postoju.


Filmiki wrzucaj na YT, będzie wygodniej oglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłączony to on może i jest, ale jeśli podciśnienie kuleje to tak jakby był odłączony :) Zresztą to przecież łatwo sprawdzić jak pracuje - zdejmij rurę, która wchodzi do EGRa i zobaczysz czy grzybek pracuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To już wiesz dlaczego ja nie korzystam z tego "dobrodziejstwa" :) , ale wybór należy do Ciebie. Natomiast wężyki to wymień obowiązkowo jeśli są stare i zakup silikonowe 3mm, najlepiej 8-10 metrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak będziesz wymieniał wężyki to go znajdziesz ;) Obok turbo i akumulatora podciśnienia. Jego bym zostawił na koniec, bo podobno tylko pierburg działa jak powinien, a on jest drogi. Ewentualnie czyszczenie - tam jest filterek z drobnej siateczki i może być zapchany. Identyczny czujnik steruje EGRem. Niektórzy dla sprawdzenia zamieniają, ale nie wiem czy to ma sens, bo ten drugi przecież też pracuje non stop. No i trzeba zdjąć kolektor, żeby do niego się dostać.


Wystarczy, że wężyk podciśnienia będzie w jednym miejscu pęknięty i już spada w całym układzie. Najgorzej to się dobrać do wężyków przy poduchach silnika :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten wężyk co zaznaczyłeś to idzie do poduszek i to jest zwykły wężyk paliwowy w oplocie bawełnianym, a taki się nie nadaje ! Wiem to z doświadczenia, bo na drugi rok musiałem wszystkie wymieniać - kruszeją od podciśnienia. Po lewej stronie od zaznaczenia jest przetwornik od EGRa i widać, że wężyki są jeszcze oryginalne i je też dobrze wymienić. Jeden jest z niebieskim paskiem. Jak chcesz, żeby było ładnie i książkowo to część wężyków jest niebieska, a część czarna. Wtedy nie pomylisz podłączenia w przetwornikach - wlot/wylot. Przetwornik od turbo jest z drugiej strony silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to jutro podmianka na silikonowe żeby już tam drugi raz nie zaglądać.Dokopie się do tego przetwornika od turbiny i może tam coś jeszcze znajdę. Przypomniało mi się ze mechanik coś mówił, że turbina jeszcze pożyje, ale że wąż jakby coś słabo się naprężał, wiec to raczej coś w tych rejonach by nie grało. Tych zaworów cała masa na Allegro. Możliwe ze oryginalny nowy Pierburg jest za 180zł? W okolicy nawet używany po 50 stoi, jak nic nie znajde przy tych wężykach to chyba warto będzie spróbować wymienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi turbo źle lądowało i okazało się że zawieszał mi się elektrozawór właśnie ten koło turbo aż w końcu zawiesił się przeladowala turbina i rozerwało kolektor

Kupiłem jakiś inny używany za 50zl czyściutki i śmiga.

Nowy pierburg kosztuje 230zl więc to chyba nie jest jakoś mega dużo

Wymień wszystkie wezyki koło turbo te od gruszki i ten od tego zbiorniczka

Na całość mi starczyło chyba z 2m bez poduszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki numer 7.22796.01.0, ale nie wymieniaj na pałę. Zostaw na koniec. To jest 15 min, żeby go wyciągnąć. Wyczyść filterek, jest w tej kostce przy przetworniku. Ciężko się ściąga.


A wężyki do poduszek ? Tam zwykle nikt nie zagląda, bo ciężko wyjąć. U mnie wyglądały jak stare sznurówki. Warto przy okazji z wężykiem zakupić trójnik, łączówkę prostą i kątową, bo można połamać niechcący.

 

Na całość mi starczyło chyba z 2m bez poduszek

Eee, 2m to trochę mało. Może 10m jak napisałem wcześniej to przesada, ale lepiej wziąć więcej, bo za krótko utniesz i kiszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki wymienione, wszystko wyczyszczone łącznie z odmą, kolektorem itd auto całkowicie przestało dymić, ale strasznie zamula gdzieś do 2.5k obrotów, później już się zbiera. Tak się zastanawiam czy może nie zrobiłem błędu montując stary oryginalny przepływomierz, ten który włożył majster czarodziej może był zdrowszy :?: Tutaj parametry jak to się prezentuje na postoju. Wrzucę live'a poźniej bo przy okazji padła mi jeszcze kostka w stacyjce :mad2:


8d797744ab64a.png

6e2139199c4bc.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masa powietrza zmierzona jest mniejsza od oczekiwanej więc, albo przepływomierz jest zużyty (pokazuje za małe wartości), albo masz lewe powietrze - zalicza się też do tego otwarty EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki kolektora ssacego wymienione? Jeśli były ori, na pewno były już twarde i być może sparciałe i nie nadawały się do ponownego montażu stąd też może gdzieś dobrze nie przylegać kolektor i brać lewe powietrze.

Ewentualnie może być gruszka od turbo do regulacji o ile była ruszana już, jak wrzucisz live date to będzie więcej wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór podpięty na pewno, uszczelki od kolektora wymienione na nowe. Sprawdziłem jak pracuje z odpiętą przepływką i jest niebo, a ziemia jeśli chodzi o moc, ale dymi jak smok, a z wpiętą zero dymu. Patrzyłem na live'a i z przepływomierzem zazwyczaj wartość air mass jest mniejsza od tej wymaganej, a bez jest trochę więcej niż wymaga, tylko po wciśnięciu gazu przez moment zdarza się, że na chwilę jest mniej, ale to może dlatego że komputer nie nadąża odswieżyć :?: Zabiorę go poźniej na jakąś ekspresówkę i wrzucę dwa pomiary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.