Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie :wink:

Chciałbym was prosić o pomoc w interpretacji błędów, które wyciągnąłem z INPY, ale moze na początku opisze mój problem, a więć:

Od pewnego czasu auto zaczęło mi bardzo mocno dymic na czarno i trochę więcej palić, szczególnie na krótkich odcinkach bo na autostradzie jest całkowicie w porządku. Dym "popierdywał" sobie z rury nawet przy małej prędkości przy wjedzie pod górkę. Oddałem auto do miejscowego speca, który jak sie poźniej okazało probował je diagnozować bez komputera bo ktoś zgubił mu przejsciówke na 20 pin :lol: :lol: Spec przeczyścił EGR'a, sprawdził turbinę (bez wyjmowania), powymieniał jakieś kabelki i oddał mi auto. Problem nie zniknął więc na drugi dzień mu je odwiozłem i stwierdził, że w takim razie musi to być przepływka. Wymienił mi przepływomierz, ale na jakiś ze szrotu i na tym zakończył naprawę. Problem dalej występował, więc spróbowałem pojeździć trochę z odpiętym przepływomierzem bo stwierdziłem, że być może wymienił zepsuty na zepsuty :lol: Auto trochę gorzej się zaczęło zbierać, ale dymienie praktycznie ustąpiło. Z racji sporej ilości wolnego czasu podpiąłem wczoraj auto u siebie pod INPĘ i pokazała ona takie oto błędy:


c1bd86b08e9fd.jpg



Byłbym bardzo wdzięczny gdyby był ktoś to w stanie rozszyfrować i coś podpowiedzieć

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po pierwsze, skoro było grzebane - skasuj błędy i zobacz, które wrócą. Jak taki majster tam grzebał, to nie wiadomo co po nim zostało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świece do sprawdzenia to jedno.

Co do EGR to musiałbyś sprawdzić czy nie jest cały czas otwarty. Daj też zrzut z INPY wartości Analog 1 i 2, na początek na biegu jałowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za niskie ciśnienie wstępne paliwa (3,64). Pompa progowa, albo zawór ograniczający. Na postoju powinno być 4 bar minimum. Będzie zamulać na wysokich obrotach z powodu braku paliwa.


EGR masz zaślepiony ? Musisz ogarnąć co z nim się dzieje, czy działa, czy się zacina, zamyka. Ilość powietrza zmierzonego jest większa niż oczekiwanego (soll air mass). Tak się dzieje przy zaślepionym EGR. Albo wykastrować całkiem, albo usprawnić.


Dobrze byłoby nagrać filmik z live data tych parametrów (analog 2) podczas jazdy trzeci bieg od około 1800 obr do ok. 4000 z sandałem w podłodze. Możesz też sprawdzić jak się zachowuje pompa wstępna pod obciążeniem (pre supply pressure analog 1).


PS. Sorry porównałem ze swoimi, a u ciebie jest w krzyżackim języku, ale chyba ogarniesz gdzie te parametry :)

Opublikowano

Dobra sprawdziłem drugi raz błędy po wykasowaniu i wrócił ten 1024. Nie mam pojęcia gdzie wrzucić filmik więc wstawię zdjęcia jak to się zmieniało wraz ze wzrostem obrotów. Z sandałem w podłodze nie dało rady bo zrzucał mi bieg :D A przy EGRa nie zaslepialem, jutro go może rozbiorę zobaczę czy czegoś majster nie przycudował

cdaf82d9d3c29.jpg

109d92bb1937d.jpg

dd75f14dceb49.jpg

57b576b9d6bd0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha. Nie pomyślałem, że to automat.

Film najprościej w chmurę (dropbox czy coś tam) i udostępnić link. Ze zdjęć to tak trochę ciężko będzie porównać ciśnienie doładowania turbiny (ladedruck) oczekiwane i aktualne. Druga rzecz na pewno coś nie tak jest z masą powietrza (luftmasse). Może ta przepływka co założył jest jeszcze gorsza choć zużyta powinna pokazywać raczej za mało. U mnie wartości są dużo mniejsze tyle, że ja mam zapisy dla M57D25 więc będą mniejsze. W drugim aucie M57D30 nie robiłem. Nie mniej jednak nie powinna być taka duża rozbieżność aktualne/oczekiwane.


Kiedy konkretnie zaczyna dymić ? Sprawdź jeszcze to ciśnienie na pompie progowej pod obciążeniem vorfoer... coś tam :)

Opublikowano

https://www.easypaste.org/file/3puajyR0/INPA.-.Loader.DDE.4.0.Version.1.09.2020-04-05.19-11-40.Trim.mp4?lang=pl - trzeba wybrać opcję "wolne ściąganie"


Trochę krótko, pewnie nie za dużo widać. Jutro wyskoczę gdzieś gdzie będę mógł ją przegonić i nagram jak wygląda ta pompa.

Dymi w sumie juz kilka miesięcy, po tym jak pojeździłem trochę bez przepływki i znowu ją podpiąłem to wydaje mi się że jest i tak o wiele lepiej bo wcześniej na pełnym bucie było dymu na 30m, a na autostradzie od 100-210kmh cały czas za mną leciało :lol: A dymić zaczyna jak sie mocniej depnie i jak jest jeszcze nie rozgrzany silnik to szczególnie przy wjeździe pod górkę nawet przy jakiejś smiesznej predkości zaczyna kaszleć. No i zamulony lekko jest, wydaje mi się że powinien się lepiej zbierać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie z tego zapisu to turbina trochę nie nadąża choć pod koniec jakby osiąga zadane wartości. Przetwornik ciśnienia może być już zużyty, ale nie chciałbym osądzać, żeby niepotrzebnie nie wymieniać. Może ktoś się jeszcze wypowie. Ewentualnie wężyki podciśnienia czy nie są sparciałe.


Zamulony będzie na wysokich obrotach gdy ma za mało paliwa (ciśnienie wstępnej pompy) lub gdy jest za mało powietrza w stosunku do ilości paliwa i wtedy dymi - nie doładowuje turbina lub spaliny lecą przez EGR za bardzo lub leją wtryski.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filmy to na youtube a nie w formie do pobrania, do tego nagrane programem żeby coś było widać. Znajdź długą prostą i najlepiej pod górę, ok 70-80 km/h i do dechy bez odpuszcznia przez dłuższą chwilę. Później odepnij przewód podciśnienia od zaworu egr i zaślep go czymś (śruba, nit, patyk :P ) i daj znać czy jest lepiej. Dolot masz szczelny? Zwróć uwagę na przewód między egr a intercoolerem, obudowę filtra powietrza oraz rurę między przepływomierzem a turbiną, łatwo to źle złożyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dolot szczelny. Jutro pogrzebie i jak będę miał dostęp do komputera to wrzucę ten filmik. Dzisiaj sprawdziłem jak wyglądają parametry pompy podczas jazdy i było 3.39-3.71, tak jak wcześniej przyspieszając od 1800 do 4000tys obrotów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już za mało, przy spadku do ok 3.7 jeszcze jedzie jak należy, poniżej już jest niedobór mocy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ciężko w obecnej sytuacji cokolwiek rozsądnego nagrać, ale spróbuję w drodze do sklepu :lol:

W każdym bądź razie z pompą jest coś prawdopodobnie nie tak i trzeba się tym pierw zająć i wtedy dalej obserwować?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro masz takie spadki to zdecydowanie jest do wymiany jak chcesz mieć pełną moc. Czasem jest kilka problemów w aucie a objaw ten sam, tylko kumuluje się, wtedy trzeba drążyć dalej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę mi to zajęło bo piątka nie była mi ostatnim czasem potrzebna, ale czas się wreszcie zabrać za te usterki. Dziś wróciła od lakiernika, teraz pora na stronę mechaniczną :) A więc tak: dalej wyskakują błędy 1024 i 13573, kolega ostatnio doradzał żeby zająć się pompą progową i trafiłem na parę przypadków, że to nie ona była winowajcą małego ciśnienia tylko zawór ograniczający ciśnienie paliwa. Po zaciśnięciu przewodu ciśnienie rośnie do ponad 4 barów, więc coś chyba jest na rzeczy. Co mogę dalej zrobić? Te błędy zdają się być od EGR'a, a zawór do wymiany? Można go chwilowo "zdusić" trytką i zobaczyć jak sie wtedy auto zbiera, czy to nie zbyt zdrowe dla auta?


Po wyczyszczeniu błędów 1024 wraca natychmiastowo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te błędy zdają się być od EGR'a, a zawór do wymiany? Można go chwilowo "zdusić" trytką i zobaczyć jak sie wtedy auto zbiera, czy to nie zbyt zdrowe dla auta?

EGR chcesz zdusić trytytką :shock: Odłącz i zaślep wężyk podciśnienia pod warunkiem, że EGR nie jest zablokowany w pozycji otwartej, bo wtedy spaliny cały czas idą w dolot.



Jeśli po zdławieniu zaworka/ogranicznika ciśnienia paliwa, rośnie ono do 4 bar to znaczy, że nie trzyma. Było o tym mnóstwo tematów. W takim wypadku ze względu na kosmiczną cenę oryginału ludzie montują regulowany zawór Epman.

Opublikowano (edytowane)
Nie nie, chciałem ścisnąć wężyk przed zaworem ograniczającym ciśnienie paliwa, tak żeby w Inpie pokazała się prawidłowa wartość i zrobić jazdę testowa żeby zobaczyć czy ma więcej mocy Edytowane przez gosciak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha :D Tak to możesz oczywiście przetestować. A ile masz ciśnienia teraz ?
Opublikowano
Po odpaleniu idzie w górę z 3.4 i zatrzymuje się na 3.6-3.62. Złapałem wężyk lekko kombinerkami i od razu wzrosło do bodajże 4.10
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już nie masz co dalej sprawdzać. Przy takim ciśnieniu nie będzie wkręcał się powyżej 3500 obrotów.
Opublikowano

możliwe ze to jest przyczyna dymienia? Czy dalej trzeba drążyć temat egr’a i tych błędów?

Jeszcze jedna sprawa - jak wspominałem na początku mechanik wymienił mi przepływkę na inna używana, a nadal mam swój oryginał. Jak mogę sprawdzić, który z nich jest w lepszej kondycji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ERG'em zrób jak Ci napisałem i w ten sposób wyeliminujesz jeden ze składników, przynajmniej tymczasowo. Natomiast ciśnienie paliwa nie ma związku z dymieniem. Tutaj należy szukać - otwarty stale EGR, odma, turbo, wtryski. Zależy jeszcze jaki dym.


Przepływkę to sprawdzisz w INPA przy obciążeniu. Trzeba porównać wartości ze wzorcowymi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, to jest ten zaworek, pod warunkiem, że jest sprawny. Dlaczego epman ci nie odpowiada ? Jest zegar ciśnienia to na bieżąco można monitorować.


Ciśnienie (Air mass flow / luftmasse) na postoju około 400, a na pełnym obciążeniu lekko ponad 1000 jednostek jeśli mnie pamięć nie myli. Przy odłączonym EGR będzie zawyżać wartości zmierzone, tzn. bedą większe niż oczekiwane, bo zamiast spalin dostaje w to miejsce więcej powietrza.

Opublikowano
Na jaki parametr zwrócić uwagę w inpie i jaka powinna być jego wartość?


https://www.olx.pl/oferta/bmw-ogranicznik-cisnienia-zawor-e39-530d-525d-e38-730d-e46-330d-e53-CID5-IDDkn9G.html


Coś takiego by się nadało? Epman nie do końca mnie przekonuje, a nic innego nie widzę

Ja mam epmana od 15tys km

I jest ok.

Trzeba tylko dobrze uszczelnić gwinty i teraz mam ciśnienie na wolnych 4.2

A pod obciążeniem schodzi do minimum 3.9

Wiec za jakis czas zmienię napewno progowke.

Na seryjnym regulatorze na wolnych miałem 3.6 a pod obciążenie nawet 2.9

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.