Skocz do zawartości

M52b20 problem z napieciem na aku


tomgdax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z napieciem , na alternagorze jest wzorcowe 13,9V do aku dochodzi 12V

Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac. Silnik mam na podwojnej masie, aku tez, wiec podejrzewam cos z plusem

Moze ktos sie spotkal z takim problemem i wie gdzie szukac uszkodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Schemat elektryczny akumulatora

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/components-connectors/components/g-voltage-supply/power-supply/g1-battery/uUDfIbo


Może sprawdź po kolei wszystkie punkty gdzie plus jest przykręcany/przerzucany w inne miejsce...

Idąc od alternatora....

- punkt awaryjnego uruchomienia auta

- rozrusznik

- w okolicy skrzyni biegów/ASB

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/UOMsLDW

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/UTIgwml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, mam problem z napieciem , na alternagorze jest wzorcowe 13,9V do aku dochodzi 12V

Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac. Silnik mam na podwojnej masie, aku tez, wiec podejrzewam cos z plusem

Moze ktos sie spotkal z takim problemem i wie gdzie szukac uszkodzenia?

 

A jak masz poprowadzoną drugą masę. Jest ona podłączoną od akumulatora do nadwozia, czyli równolegle do pierwszej masy????

Odłącz jedną masę od akumulator - nadwozie i sprawdź napięcie....



Tyle co kojarzę to książkowe napięcie ładowania dla zwykłych akumulatorów to 14,4V.

Ja w E39 mialem 13,7V - 13,8V i według fachowców od elektryki samochodowej to jest dobre napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie moim problemem.

Dodam tylko ze jak pociagne na krotko kabel z alternatora do aku to napiecie podnosi sie i jest spory przeskok pradu ( iskry)

Z elektrycznego punktu widzenia gdzies po drodze plusa jest opornosc .

Podpowidzcie gdzie sa jakies laczenia na drodze altek - aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki za zainteresowanie moim problemem.

Dodam tylko ze jak pociagne na krotko kabel z alternatora do aku to napiecie podnosi sie i jest spory przeskok pradu ( iskry)

Z elektrycznego punktu widzenia gdzies po drodze plusa jest opornosc .

Podpowidzcie gdzie sa jakies laczenia na drodze altek - aku.

 


Nie wierzę ....

Zobacz drugi post....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowe aku 100ah musze co kilka dni doladowywac.

Akumulator 100Ah do Twojego 520i jest zdecydowanie za duży i alternator go nie doładowywuje.


W katalogu części są dostępne akumulatory...

- 70Ah

- 80Ah

- 90Ah

- nie jest już dostępny , ale kiedyś był 95Ah.


Tak więc 100Ah chyba nie robi dużego wrażenia na alternatorze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby napięcie na aku było podobne do napięcia na altku, to byśmy nie dyskutowali o problemach z plusem, tylko o akumulatorze.

Należy prześledzić z miernikiem napięcia drogę plusa z altka do akumulatora.

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził jakie napięcie jest na X819 a potem X6404.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdyby napięcie na aku było podobne do napięcia na altku, to byśmy nie dyskutowali o problemach z plusem, tylko o akumulatorze.

Należy prześledzić z miernikiem napięcia drogę plusa z altka do akumulatora.

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził jakie napięcie jest na X819 a potem X6404.

 

Święta prawda kolego.

Dlatego w drugim poście , wszystko jest opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby napięcie na aku było podobne do napięcia na altku, to byśmy nie dyskutowali o problemach z plusem, tylko o akumulatorze.

Należy prześledzić z miernikiem napięcia drogę plusa z altka do akumulatora.

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził jakie napięcie jest na X819 a potem X6404.

 

Podzielam zdanie, nie wiem gdzie te punkty sa....wiec spytam wujka googla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podzielam zdanie, nie wiem gdzie te punkty sa....wiec spytam wujka googla.

W linku podanym w drugim poście klikasz na odpowienią nazwę i na "installation location" i jest napisane co i jak. :)

 

Niestety ale w instrukcji nie ma zdjęć z dwoma pierwszymi miejscami łączenia się plusów.

Na chłopaki rozum.....pierwsze miejsce to punkt gdzie podłączasz kable rozruchowe , gdybyś chciał odpalić swoje auto od innego auta. W komorze silnika szukaj bolca , który powinien być zaślepiony czerwoną nakładką/plastikiem. To jest przykładowe zdjęcie na przykładzie E60...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/RGbm7NK

W mojej E39 3.0d ten punkt byl z lewej strony

silnika , po stronie kierowcy


Drugie miejsce to plus przy rozruszniku.


Trzecie miejsce to masz w drugim poście , dwa linki. Nie wiem czy nasz skrzynie manualną czy automatyczną.?


Wszystko może być możliwe ale ja obstawiam trzeci punk , ponieważ jest on najniżej ze wszystkich i jest narażony na największą/najczęstszą wilgoć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.