Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich którzy chętnie pomogą i wniosą coś pożytecznego do wątku.

Pora zebrać wszystko choć z grubsza w całość, bo potrzebuje informacji trochę, żeby zrobić wszystko jak należy. Aczkolwiek to etapami, a pierwszy to przednie lampy.


Lampy przednie. Xenonowe z AHL czyli doświetlaniem zakrętów. Lewej nie mam, prawa jest, pierwotnie myślałem, że też do wymiany bo USA świecą symetrycznie, bez doświetlania strony po której się jeździ. Jednak trafiłem na jakiegoś posta, w którym ktoś napisał że lampy te świecą tak samo asymetrycznie w USA jak i w EU. Jak to jest? W USA mogą jeździć z asymetrycznymi lampami jak w EU, czy jest to do zmiany w konsoli kierowcy lub do przekodowania przez komputer? Możliwe że bede musiał wtedy kupić tylko lewą lampę, nie ukrywam, ucieszył bym się.

Opublikowano

wedlug moich info sa 3 geometrie, do ruchu lewostronnego, us i prawostronne wiec lampy musisz zmienic bo us nie ma homologacji na eu

tylne sie przerabiaja ale wydaje mi sie ze lepiej kupic eu

Opublikowano
wedlug moich info sa 3 geometrie, do ruchu lewostronnego, us i prawostronne wiec lampy musisz zmienic bo us nie ma homologacji na eu

tylne sie przerabiaja ale wydaje mi sie ze lepiej kupic eu

 


Taki cytat z innego posta:

Zawsze ksenon lub LED nie świeci symetrycznie, jest uskok na prawej stronie i lekko wyżej świecą. Nie wygląda to jak w halogenowych lampach, czyli nie idzie światło ukosem do góry. Na prawej części też świeci płasko ale o kilka stopni wyżej niż na lewej. Auta bez problemu przechodziły przegląd na oryginalnych, amerykańskich, przednich reflektorach.


Muszę zobaczyć jak to będzie wyglądać. Czy faktycznie świeci wyżej. I czy gdy będzie działać wszystko jak należy gdy lampa lewa będzie EU (bo muszę kupić ja i tak) a prawa USA.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc Kolego :)


I co udalo ci sie ustalic z tymi lampami w modelu F10...? Jak wkoncu jest z tymi lampami z USA? Da sie przekodowac na asymetryki czy jednak swieca tylko symetrycznie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesc Kolego :)


I co udalo ci sie ustalic z tymi lampami w modelu F10...? Jak wkoncu jest z tymi lampami z USA? Da sie przekodowac na asymetryki czy jednak swieca tylko symetrycznie?

Xenon nie da rady

Opublikowano
Czesc Kolego :)


I co udalo ci sie ustalic z tymi lampami w modelu F10...? Jak wkoncu jest z tymi lampami z USA? Da sie przekodowac na asymetryki czy jednak swieca tylko symetrycznie?

Xenon nie da rady

 

Czyli tylko LED-y wchodza w gre w przypadku aut z USA ? A wiec ledy da sie przekodowac a xenony trzeba wymienic na europejskie tak? Dobrze rozumie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesc Kolego :)


I co udalo ci sie ustalic z tymi lampami w modelu F10...? Jak wkoncu jest z tymi lampami z USA? Da sie przekodowac na asymetryki czy jednak swieca tylko symetrycznie?

Xenon nie da rady

 

Czyli tylko LED-y wchodza w gre w przypadku aut z USA ? A wiec ledy da sie przekodowac a xenony trzeba wymienic na europejskie tak? Dobrze rozumie?

Xenony na pewno.

LEDy wg. mnie tez - ze wzgledu na homologacje na lampie, choc te niby potrafia swiecic poprawnie po europejsku.

Opublikowano

No tak z moich informacji wlasnie slyszalem ze z USA sa tez asymetryki, ale pewnie jest tak jak piszesz czyli kwestia homologacji, ktora w tym przypadku ma duze znaczenie.

Zobaczymy moze ktos sie wypowie co sciagal auto z USA i przekaze nam cenne i potwierdzone informacje :)

Opublikowano
No tak z moich informacji wlasnie slyszalem ze z USA sa tez asymetryki, ale pewnie jest tak jak piszesz czyli kwestia homologacji, ktora w tym przypadku ma duze znaczenie.

Zobaczymy moze ktos sie wypowie co sciagal auto z USA i przekaze nam cenne i potwierdzone informacje :)

 

Była już wypowiedź na forum że prawa USA Xenon świeci wyżej niby niż lewa i to nie problem. Ja sam jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ale dam znać jak juz bede po sprawdzeniu. Około tygodnia czasu chyba.

Opublikowano

Zawsze ksenon lub LED nie świeci symetrycznie, jest uskok na prawej stronie i lekko wyżej świecą. Nie wygląda to jak w halogenowych lampach, czyli nie idzie światło ukosem do góry. Na prawej części też świeci płasko ale o kilka stopni wyżej niż na lewej. Auta bez problemu przechodziły przegląd na oryginalnych, amerykańskich, przednich reflektorach.

 

Lampy samochodowe w USA są przysłowiowo niesymetryczne. Mają minimalnie wyżej świecące prawe strony lamp (świecąc na coś z 2-3 metrów prawie nie widać uskoku, w przeciwieństwie do lamp EU, gdzie przy 2-3 metrach już widać uskok dokładnie). Możliwe, że można zmieniać układ świecenia nastawieniami przesłony w lampie soczewkowej (niektóre są na tyle uniwersalne, że mają kilka "ustawień"), ale w dalszym ciągu nie będziesz miał homologacji - oczywiście zapewne na stacji kontroli Ci to klepną (w końcu nie takie rzeczy klepią), podczas zwykłej kontroli (np. za prędkość) raczej też się nie będą nawet fatygowali do lamp. Jedyna sytuacja, to kiedy zatrzyma cię patrol specjalizujący się w oględzinach stanu technicznego pojazdu (co mi się nigdy nie przytrafiło, jak pewnie większości z Was).


USA:

__---___---


EU:

. . __ . . __

__/ ___/


Halogen US:

__/--__/--


Halogen EU:

___/___/

Opublikowano

No tak to jak swieca lampy z USA to wszyscy wiemy i to sie zgadza... Mnie tutaj bardziej chodzi o doswiadczenie kto rzeczywiscie mial doswiadczenie z tego typu reflektorami i o realne mozliwosci techniczne czy rzeczywscie da sie je przerobic na EU style, czy jednak tylko i wylacznie gdyz konstrukcja przeslon w srodku jest zupelnie inna.

A zaglebiajac sie w tematyke jak wygladalaby sprawa jesli reflektory na USA posiadaja te 2 opcje:

S5AC High-beam assistant

S5AP Decoding anti-glare high-beam assistant


zobaczymy moze jest ktos po procedurze przystosowania auta z USA na rynek EU i zobaczymy jakie dokladnie ma doswiadczenia i wiedze po przeanalizuwaniu doglebnie tematu :)

W starszych BMW z xenonem mozna bylo zrobic US style lub EU style. Teraz wiadomo mechanicznych przeslonek w kloszu nie ma i wszystko odbywa sie z poziomu albo budowy samego reflektora lub tez z poziomu odpowiedniej opcji w module swiatel, ale ktos musialby to potwierdzic lub zanegowac jesli zna temat z autopsji :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak to jak swieca lampy z USA to wszyscy wiemy i to sie zgadza... Mnie tutaj bardziej chodzi o doswiadczenie kto rzeczywiscie mial doswiadczenie z tego typu reflektorami i o realne mozliwosci techniczne czy rzeczywscie da sie je przerobic na EU style, czy jednak tylko i wylacznie gdyz konstrukcja przeslon w srodku jest zupelnie inna.

A zaglebiajac sie w tematyke jak wygladalaby sprawa jesli reflektory na USA posiadaja te 2 opcje:

S5AC High-beam assistant

S5AP Decoding anti-glare high-beam assistant


zobaczymy moze jest ktos po procedurze przystosowania auta z USA na rynek EU i zobaczymy jakie dokladnie ma doswiadczenia i wiedze po przeanalizuwaniu doglebnie tematu :)

W starszych BMW z xenonem mozna bylo zrobic US style lub EU style. Teraz wiadomo mechanicznych przeslonek w kloszu nie ma i wszystko odbywa sie z poziomu albo budowy samego reflektora lub tez z poziomu odpowiedniej opcji w module swiatel, ale ktos musialby to potwierdzic lub zanegowac jesli zna temat z autopsji :)

5AC to funkcja automatycznych swiatel drogowych - nie ma to zwiazku z USA.


5AP to wykodowanie funkcji wycinania pojazdow - jest to prawnie zabronione w USA - choc oni sobie koduja te parametry i maja wycinanie. Tak jak u nas ogladanie DVD podczas jazdy.

Opublikowano

Witam, mam problem. W BMW F10 wersji cywilnej miałem zwykly zderzak z przodu, kupiłem zderzak od mpakietu i dostałem do niego piankowy absorber. Dokładnie taki: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7903991-absorber-uderzenia-gorny Okazuje się że to absorber z wersji cywilnej - czyli sprzedawca polecial w kulki albo sam się nie znal?

Niestety wygląda na to że nie pasuje on bo nie idzie zbytnio założyć zderzaka. Czy potrzebuje takiego z wersji M5 żeby wszystko zagrało?

Dokładnie takiego? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8057219-absorber-uderzenia-srodkowy

Wygląda zupełnie inaczej niż ten z wersji cywilnej ale może tak ma właśnie wyglądać?

Opublikowano

Niech sie wypowiedza inne osoby, ktore robily przekladke ze zwyklych zderzakow na mpak.


Ale dodam troche od siebie, nie wiem jak w tym modelu ale pewnie moge sie tylko domyslac, ze jest wiele innych klockow ukladanki do wymiany. Dokladnie sprawdz swoj model i porownaj czesci ktore szly u Ciebie fabrycznie oraz modele z mpakietem. Wtedy bedziesz mial rozeznanie co jeszcze ewentualnie jest inne.

Z mojego doswiadczeina jak bawilem sie w takie zmiany to zwykle oprocz zderzaka szla kierownica powietrza, kanaly powietrza do chlodzenia tarcza czy chociazby inne nadkola.

Ale napewno jesli tylko sa chlopaki co sa po takim modzie to napewno doradza Ci bardziej fachowo :) Co nie zmienia faktu, ze zmiana na bardzo bardzo ++ :)

Opublikowano
Niech sie wypowiedza inne osoby, ktore robily przekladke ze zwyklych zderzakow na mpak.


Ale dodam troche od siebie, nie wiem jak w tym modelu ale pewnie moge sie tylko domyslac, ze jest wiele innych klockow ukladanki do wymiany. Dokladnie sprawdz swoj model i porownaj czesci ktore szly u Ciebie fabrycznie oraz modele z mpakietem. Wtedy bedziesz mial rozeznanie co jeszcze ewentualnie jest inne.

Z mojego doswiadczeina jak bawilem sie w takie zmiany to zwykle oprocz zderzaka szla kierownica powietrza, kanaly powietrza do chlodzenia tarcza czy chociazby inne nadkola.

Ale napewno jesli tylko sa chlopaki co sa po takim modzie to napewno doradza Ci bardziej fachowo :) Co nie zmienia faktu, ze zmiana na bardzo bardzo ++ :)

 

Tak tak to wiem że tam jeszcze kilka innych zabawek idzie ale akurat na tym absorberze jest stop. Niby schemat mówi że ten absorber który mam jest dla cywilnej wersji z mpakietem. Może jakaś odpowiedź dla osoby która to składa?


Przy okazji jak wiadomo nie ma spryskiwaczy lamp w USA. Chciałbym to dołożyć. Czy dysze i przewody wystarcza czy jeszcze jakieś elementy instalacji są potrzebne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że szykujesz jakiegoś ulepa...lampy, zderzak z przodu a co z resztą?

Progi itd. m pakiet to kilkadziesiąt czesci różnych od jak to nazywasz pieszczotliwie „cywilnej wersji”.

Jestem również pewien, że w USA do ksenonów są spryskiwacze.... miałem 528xi z 2012 r.

Opublikowano
Widzę, że szykujesz jakiegoś ulepa...lampy, zderzak z przodu a co z resztą?

Progi itd. m pakiet to kilkadziesiąt czesci różnych od jak to nazywasz pieszczotliwie „cywilnej wersji”.

Jestem również pewien, że w USA do ksenonów są spryskiwacze.... miałem 528xi z 2012 r.

 

Zapytałem o to bo mam z tym problem. Ze zderzakiem z tyłu nie ma żadnego problemu, z progami również, więc mam o nie pytać? Czy zrobić Ci liste rzeczy które zrobiłem już bo potrzebujesz tego do czegoś? To że zaraz ide się wysrac też Ci potrzebne do czegoś żeby mnie nie ocenić z góry jak z tym ulepem?. Tak się tylko zastanawiam kiedy przyjdą takie czasy że zanim ktoś oceni to najpierw zapyta. Pewnie nigdy. Zawsze znajdzie sie jakis zakompleksiony dzban który będzie chciał "widzieć" coś żeby wyleczyć własne kompleksy. Jeśli mama lub kobieta mówiły do Ciebie "cywilna wersja" i takie miałeś pieszczoty w domu to też nie zazdroszczę. I u mnie spryskiwaczy nie było i nie ma teraz dlatego zapytalem o nie żeby je wstawić żeby było wszystko jak trzeba. Napisz sobie teraz jaką ja straszną wersję kupiłem że nie było spryskiwaczy reflektorów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytawszy Twoją wypowiedz stwierdziłem wpierw, że powinieneś iść się leczyć...

ale to chyba ten ogólny zastój w kraju wpływa na tworzenie tak absurdalnej wypowiedzi.

Lepiej nie szukajmy dalszych zaczepek.

Opublikowano
Przeczytawszy Twoją wypowiedz stwierdziłem wpierw, że powinieneś iść się leczyć...

ale to chyba ten ogólny zastój w kraju wpływa na tworzenie tak absurdalnej wypowiedzi.

Lepiej nie szukajmy dalszych zaczepek.

 

Pierwszy zacząłeś szukać zaczepki wyjeżdżając z jakimiś ulepami i pieszczotliwymi nazwami. Twoja wypowiedz niewiele wniosla pomocy do mojego problemu więc absurdu wypowiedzi zacznij szukać w swojej wypowiedzi. Ja zawsze podchodzę do drugiej osoby tak jak ta druga osoba podchodzi do mnie. Nigdy nie cwaniakuje, nigdy nie zaczynam żadnych negatywnych wypowiedzi. Jeśli już to jedynie odpowiadam. Tyle.


A co do mojego problemu to inny normalny i pomocny użytkownik (któremu dziękuję również tutaj publicznie) podpowiedzial mi ze absorbery są te same tu i tu, jednak różnią się grubości belek między USA i EU i faktycznie - belka USA jest okolo 2cm grubsza/dłuższa (w zależności jak się patrzy) dlatego Belka z USA + pianka EU + zderzak EU Mpakiet nie współgrają ze sobą. Oglądając zdjęcia belek EU faktycznie są mniejsze więc zamówiłem i tutaj myślę że będzie juz wszystko dobrze pasować ze sobą.

Opublikowano


A co do mojego problemu to inny normalny i pomocny użytkownik (któremu dziękuję również tutaj publicznie) podpowiedzial mi ze absorbery są te same tu i tu, jednak różnią się grubości belek między USA i EU i faktycznie - belka USA jest okolo 2cm grubsza/dłuższa (w zależności jak się patrzy) dlatego Belka z USA + pianka EU + zderzak EU Mpakiet nie współgrają ze sobą. Oglądając zdjęcia belek EU faktycznie są mniejsze więc zamówiłem i tutaj myślę że będzie juz wszystko dobrze pasować ze sobą.

 

I takich wlasnie forumowiczy powinno sie szanowac i cenic. Maja wiedze i chca sie z nia podzielic i pomoc :) A to co ktos robi z kasa i czy robi modyfikacje swoich aut czy tez kupuje od razu inny nowszy model to jest kwestia indywidualna :) Przez glupie docinki niekiedy jest tez tak, ze po prostu niektorzy wysylaja swoje podpowiedzi przez priv przez co "know-how " nie zostaje niestety upublicznosci dla potomnych na forum...

napewno zderzaki mpakietowe odmienia i odmlodza F10 :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem również pewien, że w USA do ksenonów są spryskiwacze.... miałem 528xi z 2012 r.

To sie mylisz. Spryski nie sa wymagane jak w EU. Sa w opcji.

Moze byc pakiet zimowy i wtedy H7 ma spryski nawet.

Opublikowano

Jestem również pewien, że w USA do ksenonów są spryskiwacze.... miałem 528xi z 2012 r.

To sie mylisz. Spryski nie sa wymagane jak w EU. Sa w opcji.

Moze byc pakiet zimowy i wtedy H7 ma spryski nawet.

 

I co w takiej sytuacji kiedy nie ma? Zbiornik płynu jest fabrycznie, dysze i przewody do kupienia, ale jakaś pompka i podłączenie zapewne są potrzebne. Ktoś ma doświadczenie w dokładaniu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem również pewien, że w USA do ksenonów są spryskiwacze.... miałem 528xi z 2012 r.

To sie mylisz. Spryski nie sa wymagane jak w EU. Sa w opcji.

Moze byc pakiet zimowy i wtedy H7 ma spryski nawet.

 

I co w takiej sytuacji kiedy nie ma? Zbiornik płynu jest fabrycznie, dysze i przewody do kupienia, ale jakaś pompka i podłączenie zapewne są potrzebne. Ktoś ma doświadczenie w dokładaniu?

Instalacja cala - elektryczna i hydrauliczna ze sie tak wyraze. Zderzak, dysze, kodowanie.

Generalnie kupa kasy.

Opublikowano

Jestem również pewien, że w USA do ksenonów są spryskiwacze.... miałem 528xi z 2012 r.

To sie mylisz. Spryski nie sa wymagane jak w EU. Sa w opcji.

Moze byc pakiet zimowy i wtedy H7 ma spryski nawet.

No ale w mysl polskich przepisow jest chyba tak, ze jesli auto jest wyposazone w Xenon to musza byc spryski? Nikogo to chyba nie bedzie interesowac jesli auto wyszlo bez spryskow na rynek USA, bo jesli chcemy go uzytkowac w pelni legalnie w PL to musimy auto w taki zestaw spryskow doposazyc.

A czy lamp Led tez to sie tyczy ?


Czy natomiast tutaj obowiazuje zasada nie przekraczalnosci 2000 lumenow? Podobno bylo tez tak ze jesli zarniki w xenonach mialy 20W zamiast 35W to tez nie musialy miec systemu zmywania reflektorow. Kiedys dawno mialem taka informacje. Chetnie zapoznam sie z aktualna wiedza na ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.