Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kody błedów: 452A, 480A, 4CA0.

Czytałem co one oznaczają, samochód raczej pracuje normalnie, nic mi się nie wyświetla na desce, więc mam parę pytań

1.oddać do czyszczenia dpf i ustawić że został wymieniony czy to wystarczy czy jednak wymiana.

2.błąd 4CA0 prawdopodobieństwo, czyli co bo zgłupiałem może tak może nie?

Przeglądałem forum ale opisy są albo jednego albo drugiego błędu a nic razem, i w końcu nie wiem czy ratować ten który mam czy może zamiennik, albo pozbyć się w cholere tego dziadostwa :mad2: , z tego co się orientuję to wszystkie opcje w podobnej cenie.


Z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz przebieg?




452A



Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie obciążenia popiołem w filtrze cząstek stałych silnika Diesla. Kod błędu jest rejestrowany, gdy pozostała odległość do wymiany filtra cząstek stałych spadnie poniżej minimalnej wartości granicznej 60000.

Pozostała odległość jest obliczana na podstawie obciążenia popiołem i mapy charakterystycznej.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Ciągle odpowiada kontroli procesu.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (1000 ms)

Plan serwisowy

Żaden

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/Xc0j6eQ



480A

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Filtr cząstek stałych jest zbyt pełny. Monitorowanie wykrywa błąd w następujący sposób:

1. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie wsteczne spalin przekracza limit.

Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa.

2. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie wsteczne spalin przekracza limit. Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości silnika i prędkości wtrysku paliwa.

Uwaga:

Nadmiernie wysokie osady sadzy w filtrze cząstek stałych w połączeniu z regeneracją termiczną mogą spowodować przegrzanie filtra. W konsekwencji ta usterka powoduje zablokowanie regeneracji termicznej od pewnego osadu sadzy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Bez przerwy

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (10000 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom oleju i częstotliwość wymiany. Prawidłowy poziom oleju lub wymienić olej.

2. Sprawdź klapy wirowe.

3. Wykonaj test przeciwciśnienia spalin.

4. Sprawdź filtr cząstek stałych (wizualnie sprawdź, czy rura wydechowa i wylot filtra cząstek stałych są pokryte sadzą).

5. Wykonaj regenerację. Możliwe tylko podczas jazdy ze stałą prędkością przez co najmniej 30 minut. (W związku z tym błędem regeneracja nie może zostać zainicjowana za pomocą odpowiedniej funkcji serwisowej).

Wpływ na awarię

Pojazd można nadal prowadzić, maksymalna prędkość jest zmniejszana do momentu usunięcia usterki.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/EZjPC6cq



4CA0

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Prawdopodobieństwo przełącznika ciśnienia oleju.

Jeżeli stan ciśnienia oleju powraca do tego samego stanu przy wyłączonym silniku i gdy pracuje, oznacza to uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju i wykrycie usterki.

Zatrzymany silnik jest wykrywany, gdy spełnione są następujące warunki:

- Prędkość obrotowa silnika wynosi 0.

- Zacisk 15 jest aktywny.

Pracujący silnik jest wykrywany, gdy spełnione są następujące warunki:

- Prędkość obrotowa silnika jest większa niż następujące ograniczenie prędkości:

500 obr / min

- Silnik pracuje w trybie normalnym.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż następujący limit temperatury:

24,96 ° C

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Stan ciśnienia oleju jest wyprowadzany, jeśli nie zostanie wykryta usterka elektryczna.

Monitorowanie jest dezaktywowane po okresie diagnozy, gdy silnik jest zatrzymany i zacisk 15 lub zacisk R są aktywne.

Okres diagnozy: 30000 ms

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres: 6500 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek 2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są prawidłowe:

3. Sprawdź ciśnienie oleju zgodnie z instrukcją naprawy, numer zadania 11 40 000.

4. Jeśli ciśnienie oleju jest prawidłowe:

Wymień przełącznik ciśnienia oleju.

Wpływ na awarię

Brak

Zatrzymaj silnik.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Przebieg 230tys.,orientuję się co one oznaczają, komputer uważa że dpf trzeba wymienić bo zbliża się jego koniec a drugi że za dużo jest sadzy (sam się nie wypali), dlatego dałem pytanie 1.

Olej wczoraj był wymieniany, wylot tłumika czysty, a co do klap to czytałem że 118d nie miał klap.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę ,że nie przeczytałeś dołączonych linków.

Jak byś je przeczytał , to uzyskał byś odpowiedzi na dwa pierwsze błędy. BMW ustawiło w kompie ,że po przekroczeniu 200 000 km ,czy filtr jest sprawny czy też nie to i tak wyskoczy błąd związany z wymianą DPF.


Temat twoich błędów był już naście razy poruszany....

Po prostu nie szukasz tego w internecie ,nie che ci się czytać..... ??? :search: :search: :search:


Zaopatrz się w aplikację BToll . Dzięki niej wypalisz DPF , oczywiście jeśli nie masz jakichkolwiek awarii z podzespołami ,które współpracują z filtrem cząstek stałych. Jak już wypalisz DPF to zostanie ci zarejestrowanie filtra jako nowego/wymienionego ( to też zrobisz z poziomu aplikacji BTool ).

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379



No to kolego, trochę więcej zaangażowania z twojej strony i problem zostanie rozwiazany

Opublikowano
Oj czytałem(może słabo z przyswajaniem), nie mam btool, zamierzam go zakupić jak najszybciej, jak byś zauważył napisałem że wiem o akcji kończenia się dpf, tylko na forum jest różnie opisane, bo jak zrozumiałem dla bezpieczeństwa dpf, komputer będzie wstrzymywał wypalanie, i tu ile wątków tyle odpowiedzi, jedni piszą że: 30min jazdy, drudzy że tylko btool wymuszenie wypalania, a też że nawet btool'em nie wymusisz, więc czytając wątki można uznać ze próbuj wszystko może się udać, wątków jest dużo ale to nie znaczy że wyjaśniają wszystko, dlatego spytałem o mycie, jako tak na szybko ,,wyczyszczenie dpf". Ale i tak dzięki za opisanie błędów, na pewno komuś się przyda :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W instrukcji masz napisane ,że musisz jechać non stop 45 min. z programem ,dzięki któremu będziesz sam wymuszał wypalanie filtra DPF ponieważ zapchany DPF wyłącza proces wypalania. Już raz przerabiałem ten temat u szwagra w E91 M47N. Sadza została wypalona dzięki aplikacji BTool i przejechaniu 40 km, czasu nie pamiętam ( w czasie tego procesu auto miało problem z nagrzaniem się, walnięty były termostaty , temperatura płynu chłodzącego oscylowała w granicach 70°C ).

Jeśli chodzi o mycie filtrów, jedni to chwalą ,drudzy piszą że to strata czasu i pieniędzy.

Ja osobiście twierdzę ,że warto zrobić kąpiel DPF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.