Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Postanowiłem zrobić pomiar ciśnienia sprężania w swoim m54b25. Dodam że motor połyka spore ilości oleju (nawet 1.5l / 1000km). Więc tak; po nocy zimny silnik, bez gazu, robimy pomiar;

1. 14.6

2. 14.1

3. 15.3

4. 12.8

5. 14

6. 14.8

Postanowiłem zalać cylindry naftą na 24h, gdyż podejrzewam pierścienie olejowe zapieczone I po odstaniu dmuchnąłem w każdy cylinder sprężonym powietrzem. Zalałem 15w40. Motor zaczął być zrywniejszy po tym zabiegu. Lepiej sie zbiera Ale olej jak znikał tak znika dalej w sporych ilościach. Oczywiście spodziewałem się że całkiem nie wyeliminuje poboru oleju. Moje pytanie; czy ktoś na podstawie danych z pomiaru oraz tego co napisałem jest w stanie stwierdzić czy to na pewno pierścienie olejowe nie zgarniają czy może to odma robi problem. Dodam że uszczelniacze zaworowe były wymieniane. Pozdrawiam. Dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc tak; po nocy zimny silnik, bez gazu, robimy pomiar;

Hmmm.Bez gazu.Zimny silnk.

Poczytaj jak sie robi pomiar kompresji.Poczytaj tez co to Próba Olejowa i wykonaj ją na zimnym i ciepłym silniku zeby było widać straty...

Na podstawie pomiaru który wykonales to silnik jest do remontu.

Zalanie cylindrów naftą jest skuteczne , ale nie w takim wykonaniu - to sie stosuje na silnikach gdzie jest to ostatnia deska ratunku i gdy juz nie ma nic do stracenia.

Opublikowano
Rozumiem. Dolałem trochę oleju do 4 cylindra I kompresja wzrosła do 13 bar. Czyli już nic z tego motoru nie będzie. Remont to koszt 6 tysięcy złotych. A co do pomiaru kompresji to są różne zdania. Jedni twierdzą że na zimnym a inni że na ciepłym. Dzięki pozdrawiam.
Opublikowano
A co do pomiaru kompresji to są różne zdania. Jedni twierdzą że na zimnym a inni że na ciepłym. Dzięki pozdrawiam.

 

Uwierz mi, że jesteś pierwszą osobą o której wiem, że robi pomiar komprechy na zimno. Od zawsze były zalecenia aby wykonywać wyłącznie na rozgrzanym silniku i z gazem w podłodze podczas kręcenia.

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dolałem trochę oleju do 4 cylindra

Ile to jest troche?

Czyli już nic z tego motoru nie będzie.

Tego nikt nie jest w stanie powiedziec bez poprawnego pomiaru o którym wczesniej napisalem

Opublikowano
Wierzch tłoka był zalany. Skorzystałem z instrukcji z tego forum. Tak dokładniej to z pół strzykawki lekarskiej oleju. Przekrecilem tłokami żeby go rozprowadzić w cylindrze I wkręciłem manometr do pomiaru. Pokazał wartość o 0.2 bar'a większą niż przed pomiarem. A co do pomiaru na ciepłym silniku to wyczytałem że wartości będą zawyżone gdyż rozgrzany olej doszczelnia i kompresja jest większa. W szczególności gęsty olej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli masz zamiar sie pogodzic z takim poborem oleju i nie zrobic nic aby to zmienic to OK, nie pozostaje nic innego jak uszanowac twoja decyzje...

Ja Ci napisałem jak nalezy przeprowadzic badanie, i dlaczego tak a nie innaczej a ty rób co uwarzasz za stosowne

Opublikowano
Pomiar kompresji na zimnym może powiedzieć Ci tylko tyle, że pomiędzy poszczególnymi cylindrami są różnice w kompresji. Dokładne informacje dostarczy pomiar na rozgrzanym silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak dla innych informacja, że wymiana uszczelniaczy zaworowych nie ma sensu w m54, one mają wpływ na pobór oleju w 0,01% przypadków, to nie n42/n46. Twoje pierścienie mogą być już w strzępach, więc nafta ich nie poklei.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak najbardziej masz racje. Ubytek oleju przez uszczelniacze zaworowe jest dużo mniejszy w stosunku do ubytku przez zapieczone/uszkodzone pierścienie zgarniające.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.