Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zauwazylem to dopiero jak bylem w dalekiej trasie, przy okazji

 

roznica jest okolo 1.5 palca

 

z jedej strony wkladam 2 palce miedzy kolo a blotnik

 

z drugiej jeden ciasno

 

 

nie wiem czy tak bylo jak kupilem, bo nie zauwazylem tego, byly kola 15stki, moze nie bylo to widoczne, teraz mam 17stki

 

bylem na stacji po zakupie, amortyzatory byly oki zadnych zastrzezen co do zawieszenia, jedynie wahacz z przodu ktory zostal wymieniony

 

 

i tak sie zastanawiam co to moz byc, bo raczej nie amor, bo nie rzuca mi tylem?

moze siadla jedna sprezyna?

 

nie zauwazam zeby jakos dziwnie auto sie prowadzilo, ale stoi troszke nizej z 1 strony

co moze byc przyczyna?

 

 

 

bede jechal do mechanika w przyszlym tygodniu niech zerknie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
"...a piana na dwa palce" :D A tak na poważnie to cos w tych bemkach jest u mnie mimo nivo też z lewej niżej, u brata w e34 też krzywo ale z biegiem czasu siadła też druga strona. Nie wiem może sprężyny już ni te? U siebie załatwiłem to wkładając specjalną gumę w sprężyne i się wyrównał.
Opublikowano
to na 100% sprezyny - wymienione u mnie w E34 na k+f wzmacniane - teraz auto stoi prosciutko - inna przyczyna moze byc zuzyta tuleja na tylnej belce - wtedy tez auto moze opasc na ktoras strone.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

popieram 100 % spężyny albo jedna U mnie było to samo w E-36 i okazało się że brakuje mi połowa jednogo zwoju . Pękł i gdzieś odleciał.

Jeździłem tak od samego początku jak nabyłem auto i zastanawiałem sie dlaczego jest taka róznica bo jak spojrzeć z daleka na tył to nie było widać że jedna strona stoi nizej dopiero po zmierzeniu prześwitu między nadkolem a oponą wyszła róznica na 1.5 palca.

Wymieniłem spęzyny od razu obie i jest idealnie

Opublikowano
Na 100% sprężyna, zmieniałem klocki, podnoszę auto, a tam kawałek zwoju sobie wypadł. Kupiłem sprężyny -40, tylko nie mam czasu założyć. :evil:
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano

Nie koniecznie to musi być sprężyna. Może to być np. pochylenie koła - sprawdź, czy koła (lewe i prawe) są mniej więcej podobnie pochylone. Jeżeli tak, to może faktycznie sprężyna, jeżeli mają różne pochylenie - zrób geometrię zawieszenia.

 

A tak przy okazji - mam małe pytanie - czy po jakiś pracach przy zawieszeniu, a następnie wykonaniu geometrii, po jakimś niedługim (np. ok. 400-500km) czasie może się "rozregulować" geometria kół ? Po kilkunastu tys km. to rozumiem, ale 500km ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

jeżeli wszystko zostało dobrze skręcone to nie wydje mnie się aby cos mogło sie wogóle rozregulować.

a przy źle ustawionej geometrii na pewno nie było by tak duzej róznicy w prześwice koła nad nadkolem . Koło wtedy musiało by nieźle byc przekrzywione co było by od razu zauważalne - nie wspomne jużo prowadzeniu auta i stanie bieznika na oponach

Opublikowano
"...a piana na dwa palce" :D A tak na poważnie to cos w tych bemkach jest u mnie mimo nivo też z lewej niżej, u brata w e34 też krzywo ale z biegiem czasu siadła też druga strona. Nie wiem może sprężyny już ni te? U siebie załatwiłem to wkładając specjalną gumę w sprężyne i się wyrównał.

 

gdzie dostac taka gume?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
jeżeli wszystko zostało dobrze skręcone to nie wydje mnie się aby cos mogło sie wogóle rozregulować.

a przy źle ustawionej geometrii na pewno nie było by tak duzej róznicy w prześwice koła nad nadkolem . Koło wtedy musiało by nieźle byc przekrzywione co było by od razu zauważalne - nie wspomne jużo prowadzeniu auta i stanie bieznika na oponach

Podobno może się zdażyć, jeżeli były wymieniane "gumy" i przed geometrią nie była robiona "mała jazda", aby się gumy "ułożyły" ... Wydaje mi się to lekko naciągane, bo po przejechaniu kilkuset km w każdym przypadku trzebaby regulować - ale wypowiadał się tak "spec" z dobrą kilkunastoletnią renomą (w dziedzinie BMW) ...

Była to tylko różnica w geometrii - po regulacji wszystko jest OK. Koło było zauważalnie pochylone, tzn w przeciągu tych kilkuset km powoli siadało (siadło tak o ok. 1-2cm) i pochylało.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Ale założenie gumy w zwoje sprężyny zmienia jej charakterystykę, ponieważ sprężyna nie pracuje całą długością, powodując większe naprężenia, a co za tym idzie prawdopodobnie szybsze zużycie.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Sprawa jest bardzo prosta.

Lewa strona zawsze będzie niżej siedzieć (oczywiście po określonym przebiegu) z powodu takiego ze się bardziej wygniata a dlaczego? a dlatego ze kierowca siedzi też po lewej stronie i zazwyczaj sam bez pasażerów stąd ta przyczyna. Myka na to jest taki lecz nie każdy go stosuje mianowice przy wymianie amorów powinno się przekładac spreżyny stronami (prawa na lewo a lewa na prwo) i z przodem tak samo zlecane. To wszystko. Powodzenia.

Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Prawa strona zawsze będzie niżej siedzieć (oczywiście po określonym przebiegu) z powodu takiego ze się bardziej wygniata a dlaczego? a dlatego ze kierowca siedzi też po prawej stronie i zazwyczaj sam bez pasażerów stąd ta przyczyna. Powodzenia.

 

Ooooo a to ciekawe :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :jawdrop: :jawdrop: :duh:

Opublikowano
:shock: Czy można regulować kąty pochylenia tylnych kół w E34? Z tego co wiem, to jest to nieregulowalne. I jak to jest? Sebast jesteś pewnien?
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Sprawa jest bardzo prosta.

Lewa strona zawsze będzie niżej siedzieć (oczywiście po określonym przebiegu) z powodu takiego ze się bardziej wygniata a dlaczego? a dlatego ze kierowca siedzi też po lewej stronie i zazwyczaj sam bez pasażerów stąd ta przyczyna. Myka na to jest taki lecz nie każdy go stosuje mianowice przy wymianie amorów powinno się przekładac spreżyny stronami (prawa na lewo a lewa na prwo) i z przodem tak samo zlecane. To wszystko. Powodzenia.

 

 

Hmm... to, że siedzi zawsze kierowca to nie ma nic raczej do rzeczy... a zawieszenie w większości leci od prawej strony - wiadomo - u nas drogi nie są takie jakie być powinny, a dziury najczęściej są po prawej stronie....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
w e-36 jest regulacja kąta pochylenia koła - taka śruba mimśrodowa ze skalą na kołnierzu przy wahaczu

Z wyłączeniem wersji compact - tak mówił spec od diagnostyki, który regulował u mnie.

Jak jest na 100% nie wiem - nie znam się.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
W E34 nie ma regulacji tyłu - jest na stałe ale w e 36 jest i to podobno bardziej skomplikowane niż z przodu.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

 

Hmm... to, że siedzi zawsze kierowca to nie ma nic raczej do rzeczy... a zawieszenie w większości leci od prawej strony - wiadomo - u nas drogi nie są takie jakie być powinny, a dziury najczęściej są po prawej stronie....

Nie o to chodzi.

Wiadomo ze zawiecho leci szybciej po prawej stronie ale nie o tym pisałem ale o tym czemu auto stoi krzywo ku lewej stronie bo ze spreżynami jest na odwrót szybciej wygniataja się po lewej stąd auto krzywo stoi (tak jak pisałem wcześniej zwiazane jest to z tym ze bardziej się wygniatają - na 100 % tak jest

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
w e-36 jest regulacja kąta pochylenia koła - taka śruba mimśrodowa ze skalą na kołnierzu przy wahaczu

 

Z wyłączeniem wersji compact - tak mówił spec od diagnostyki, który regulował u mnie. Jak jest na 100% nie wiem - nie znam się.

 

zgadza sie,bo compact i Z3 ma zawieszenie zaadoptowane z E30

Opublikowano

Czesc,Podejrzewam ze sprezyna pekla,szczegolnie jesli nie byla od nowosci wymianiana, to sie niestety czesto zdaza.Na ogol pekaja na ostatnim uzwolejniu.I oczywiscie nie polecam kupowania uzywanki bo to skorka za wyprawke.Chyba nawet na allegro widzialem nowe wzmocione na tyl po 120zl.polecam.

Jedyny pewny sposob to wyjac mc persona i sprawdzic w sensie looknac.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano

100% sprężyna (może być nawet pęknieta - właśnie ostatni zwój) miałem to.

A tył nie ma regulacji kąta pochylenia kół.

Pozdrawiam.

BMW jest jak krówka ciągle trzeba ją paść.

Wtedy jest pełny wypas.

Opublikowano
jeżeli wszystko zostało dobrze skręcone to nie wydje mnie się aby cos mogło sie wogóle rozregulować.

a przy źle ustawionej geometrii na pewno nie było by tak duzej róznicy w prześwice koła nad nadkolem . Koło wtedy musiało by nieźle byc przekrzywione co było by od razu zauważalne - nie wspomne jużo prowadzeniu auta i stanie bieznika na oponach

Podobno może się zdażyć, jeżeli były wymieniane "gumy" i przed geometrią nie była robiona "mała jazda", aby się gumy "ułożyły" ... Wydaje mi się to lekko naciągane, bo po przejechaniu kilkuset km w każdym przypadku trzebaby regulować - ale wypowiadał się tak "spec" z dobrą kilkunastoletnią renomą (w dziedzinie BMW) ...

Była to tylko różnica w geometrii - po regulacji wszystko jest OK. Koło było zauważalnie pochylone, tzn w przeciągu tych kilkuset km powoli siadało (siadło tak o ok. 1-2cm) i pochylało.

 

Też się spotkałem z terminem "ułozenia" zawieszenia. Według mnie ma to jakis sens, jak przerzucasz koła z letnich na zimowe i auto zjedzie z podnośnika to stoi zazwyczaj wyżej niz normalnie. Mogę sobie wyobrazić, że po wymianie gum/silentblocków zawieszenie ma za jakiś czas inną geometrię. Ba - spotkałem się z opinią, że finalne (na maxa) dokręcanie elementów zawieszenia powinno odbywać się wtedy gdy samochód stoi na kołach, dlatego, że wtedy elementy zawieszenia są ułozone poprawnie w stosunku do działających na nie sił podczas jazdy.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam serdecznie.

u mnie też leży ale prawa.

amortyzatory ok.

 

pewnie faktycznie sprężynki.

w związku z powyższym pytanie.

gdzie jakie i za ile nowe sprężyny?

 

pozdrawiam

Kontext

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.