Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile mają nowe szczotki rozrusznika?

Kupiłem używany aby go zregenerować ale dosyć dobrze to wygląda (takie przygotowanie na kolejne awarie)

Następny będzie generator :wink:


IMG_20200401_160451.jpg

IMG_20200401_160430.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co prawda nie wiem ile mają nowe szczotki , ale minimalna długość to jest 1/3 wysokości szotkotrzymacza - moźe to Ci pomoźe.

Sam bedziesz sie zajmował jego renowacją?

Komutator płacze...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No miałem zamiar wymienić szczotki i nasmqrowac łożyska ale jak oglądam części zamienne to szczotki w tym rozruszniku wyglądają jak nowe wiedz wyczyszczę wszystko i poskładam


Screenshot_20200402_061925.jpg


 

Komutator płacze...

Tego nie rozumiem?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komutator jest wytarty od pracy szczotek - kwalifikuje sie do przetoczenia

Wyglad szczotek świadczy o iskrzeniu w punkcie styku szczotki z komutatorem - prawdopodobnie komutator jest juź owalny .

W drugiej fotce jedna lamelka komutatora wygląda jakby pracowała na zwarciu , ale to moze jest tak widoczne tylko na zdjeciu,niemniej jednak pasi sprawdzic wirnik na przebicia izolacji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łoł panie, tyle informacji z dwuch kiepskich fotek :shock:

Widzę że się na tym znasz, podeślę Ci lepsze zdjęcia i jak sprawa wygląda tak jak mówisz to oddam go do regeneracji.

Myślałem że tu nawet szczotek wymieniać nie trzeba :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz to zupełnie innaczej wygłąda - na tamtych fotkach miałem zupełnie inne wrazenia , ale teraz widze ze komutator w źadnym wypadku nie wymaga toczenia.Jest faktycznie zdrowy.

Na tych dzisiejszych fotkach ,na górnych lamelkach komutatora widac takie kropki - to jest efekt światła czy one tam są ?

Chcesz sobie posprawdzać wirnik i stojan pod kątem przebić izolacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te kropki to szkiełka od piaskarki. Wypadła zaślepka od kabiny i kurz poleciał prosto na stół :mrgreen: jeszcze nie wyczyściłem i odbijają się pod światłem. Jak będę składać będzie oczywiście wszystko wyczyszczone

 

Chcesz sobie posprawdzać wirnik i stojan pod kątem przebić izolacji?

Jak to zrobić. Masz jakiś dobry filmik na YT albo opis.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na yt nie wiem czy coś jest rozsądnego w tym temacie , a wytłumaczyć teź Ci nie moge i na łamach forumowych nawet nie chcę tego robić , bo kaźdy to moźe przeczytać i spróbować i znajdzie się ktoś co sobie zrobi krzywde albo sie zabije z racji tego iź sprawdza sie to napięciem sieciowym 230V

Jeśli chcesz to daj swój nr tel na PW ja zadzwonie , wezme jakiś silnkczek i na połączeniu video bede Ci pokazywał, a Ty spokojnie bedziesz po mnie powtarzał - jest to jedyna opcja zebym spał spokojnie...

Opublikowano
Co ty chcesz sprawdzać stan izolacji przez 230? Do tego chłopie są mierniki stanu izolacji z ustawialnymi napięciami 25/50/100/250/500/1000V lub lepszy omomierz, w rozruszniku masz 12-14V, lakier izolacyjny uzwojeń przystosowany do niskich napięć. Masz rację jednak nie pisz na forum jak to robisz :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w rozruszniku masz 12-14V, lakier izolacyjny uzwojeń przystosowany do niskich napięć

To dla mnie coś nowego...Mozesz podrzucic jakąś tabele gdzie jest uwzględnine napiecie wzgledem lakieru...

Do tego chłopie są mierniki stanu izolacji

Ile sprawdziłes rozruszników takim induktorem?jakie wartości ma o pokazać ? Czy induktorem wykonasz wszystkie potrzebne pomiary?Jesli masz takie doświadczenie , to moźesz pomóc dalej koledze jeśli zakupi takie urządzenie na jeden pomiar .

Jesli jesteś elektrykiem to pojecie Znajdowac Sie Pod Potencjałem Elektrycznym wszystko tłumaczy.

Ja sprawdzilem tysiące rozruszników , albo i wiecej , i jak przeczytałeś uwaźnie mój post ,to ja mam wykonywac pierwszy czynnosci kontrolne - oczywiście jesli kolega będzie reflektowal na moja pomoc

Staraj sie mnie nie hejtowac , bo nigdy jeszcze nie zaproponowałem komus czegoś , czego sam nie wyprubowałem...

Opublikowano

Tabeli Ci nie podam, ale jednego lakieru nie stosuje się w sprzętach niskiego napięcia i wysokiego, każdy ma swoje parametry pod wymagania gdzie jest stosowany. Zaproponowane przez Ciebie testowanie rozrusznika jest po prostu niebezpieczne niezależnie ile razy to robiłeś lub czy osoba Ciebie naśladująca zna się na tym.

To jest tylko instalacja samochodowa, według mnie można pominąć wszelkie testy, pozostaje tylko wykonać ewentualny remont rozrusznika ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczypta ryzyka przyda mi się w moim monotonnym życiu :mrgreen:

Rodzina jest zabezpieczona :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szczypta ryzyka przyda mi się

Ile to jest ta szczypta,bo nie wiem czy sie tyle uzbiera :D

Kolego Apacer nie zrozum mnie żle,bo chciałem odpowiedzieć na to co napisałeś w poście ,ale musiał bym odpisać na każde Twoje zdanie ,a z racji tego że kiepski ze mnie wykładowca , a elektryka to nie Twoja bajka i wszystko pomieszałeś i poplątałeś ,oraz jedną wypowiedzią przeczysz drugiej to może uwierz mi na słowo iż jestem daleki od tego aby kogoś narażać na niebezpieczeństwo...

Zatem nie krytykuj mnie,i skup sie na wypowiedziach wnoszących coś do tematu , bo zeszło z tematu Rozrusznik a weszło na temat Elektryka ,a to już jest gruby teamat i nia na to forum...

Opublikowano

Elektryka to nie moja bajka? Milo skończenia szkół technicznych kierunki elektroenergetyka elektronika maszyny elektryczne, porobione kursy i praca w przemysle wydobywczym na stanowisku elektryk, mam na utrzymaniu kilka przenośników taśmowych, automatyka plc itp, rozdzielnie elektryczne 500/6kV, maszyny przemysłu ciężkiego...

Widocznie osoba która mnie zatrudniała była w błędzie, a wszelkie maści naprawy i innowacje biorą się z powietrza :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.