Skocz do zawartości

e 61 2.5 td problem błąd egr pomocy


roki245

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z autem od roku jest nim bmw e 61 2,5 koniec 2006 roku pali mi sie check po podpieciu kompa wyrzuca błąd egr i wymienilem już egr , wężyki , zaworek podcisnienia , i dalej to samo , auto straciło moc , to jest automat , jet tak że gdy sciągnę ten węzyk od podcisnienia od egr to auto odzyskuje moc w 100 procentach , tylko wyrzuca błąd , gdy wymieniałem te cześci i podpinam to podciśnienie to poki auto jest zimne jedzzie normalnie po przejechaniu kilku kilometrów i poszczeniu gazu lub ruszaniu z pod swiateł nie da rady jechać jest poprawa gdy przezucam biegi recznie i trzymam auto na obrotach . Gdy sciągne ten węzyk auto ozywa juz brakuje mi sił , ostatnio zauważyłem że bardzo rozgrzewa mi sie tłumnik nawet ten koncowy nie jest możliwe żeby go dotknąć i w czasie jazdy okolo 120km /h jest takie dziwne buczenie nie wiem czy nie ma cały czas tego wypalania dpf , ,, prosze niech ktoś podpowie mi na wiadomość prywatną co można zrobić lub czy można ściągnąć jakiś program żeby to zdiagnozować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tutaj kolego masz stronkę gdzie możesz sam sobie odczytać opis błędów....

https://bmwfault.codes/



4507


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, jeśli odchylenie kontroli dodatniej kontroli recyrkulacji spalin przekracza wartość graniczną zależną od punktu pracy.

Masa powietrza zmierzona przy aktywnym trybie recyrkulacji spalin jest za niska. Oznacza to, że wprowadzony przepływ masowy spalin jest zbyt wysoki.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli aktywne jest sterowanie recyrkulacją spalin.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 4000 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Przeciek w układzie masy powietrza między miernikiem masy gorącej folii a sprężarką.

2. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin, zacięcia otwarte (w połączeniu z usterkami na zaworze recyrkulacji spalin, w szczególności odchylenie reguły pozycji i wykrywanie zablokowania).

3. Uszkodzony miernik masy powietrza na gorąco.

4. Zamknięte zaciski klap wirowych (w połączeniu z usterkami związanymi z klapą zawirowującą).

5. Zawory wlotowe zwęglone.

6. Uszkodzony zawór dławiący (w połączeniu z usterkami zaworu dławiącego).

7. Brudny filtr powietrza.

8. Uszkodzona turbosprężarka spalin (w związku z usterkami w turbosprężarce spalin).

Wpływ na awarię

Pojazd silnikowy może pokazywać następujące wzory usterek:

- Zwiększone zużycie paliwa

- Nierówne obroty biegu jałowego aż do odcięcia silnika na biegu jałowym.

- Szarpanie podczas żądania obciążenia i jazdy ze stałą prędkością.

Pojazd może być nadal eksploatowany, poziomy emisji pogarszają się.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Sprawdź kontrolę

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Obserwować efekt krzyżowy z kontrolą ciśnienia ładowania. Problemy z recyrkulacją spalin mogą mieć wpływ na kontrolę ciśnienia ładowania i odwrotnie.

W przypadku wymiany miernika masy powietrza na gorąco należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes



3f01

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie, czujnik ciśnienia ładowania. Jeżeli nieliniowa wartość czujnika (napięcie) jest mniejsza niż dolna wartość graniczna, wykrywana jest usterka.

Dolna wartość graniczna: 70 mV

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie działa w sposób ciągły, jeśli nie występuje błąd napięcia zasilania czujnika.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 600 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczki

2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są prawidłowe:

Wymień czujnik ciśnienia ładowania.

Wpływ na awarię

Redukcja mocy.

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Sprawdź kontrolę

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes



4501



Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, jeśli odchylenie kontroli ujemnej kontroli recyrkulacji spalin spadnie poniżej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.

Masa powietrza zmierzona przy aktywnym trybie recyrkulacji spalin jest zbyt wysoka. Oznacza to, że wprowadzony masowy przepływ spalin jest zbyt niski.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli aktywne jest sterowanie recyrkulacją spalin.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 7500 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny błędów:

1. Wycieki w układzie masy powietrza za sprężarką.

2. Silne osadzanie się sadzy w chłodnicy recyrkulacji spalin.

3. Wycieki w układzie emisji spalin przed turbiną (np. Zepsuta rura obejściowa chłodnicy recyrkulacji spalin).

4. Uszkodzony zawór dławiący (w połączeniu z usterkami zaworu dławiącego).

5. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (w połączeniu z usterkami zaworu recyrkulacji spalin).

6. Turbosprężarka spalin (w połączeniu z usterkami turbosprężarki spalin).

Wpływ na awarię

Spaliny we wnętrzu pojazdu w przypadku pęknięcia rury obejściowej chłodnicy recyrkulacji spalin.

Pojazd może być nadal eksploatowany, poziomy emisji pogarszają się.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Uwzględnić wszelkie ingerencje w kontrolę ciśnienia ładowania (błędy w EGR mogą wpływać na kontrolę ciśnienia ładowania).

Sprawdź wpisy błędów dla wymienionych komponentów.

W przypadku N57D30N57S1:

siłownik ciśnienia ładowania zablokowany w pierwszym stopniu wysokiego ciśnienia może powodować tę usterkę. Ze względu na otwarty zaciskowy regulator ciśnienia ładowania ciśnienie spalin jest zbyt niskie, aby ustawić prawidłową szybkość recyrkulacji spalin.

W przypadku wymiany miernika masy powietrza na gorąco należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.

© 2020 - BMWFaultCodes


43e2


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

DDE wykrywa błąd przerwy w obwodzie wyjściowym:

siłownik zaworu przepustnicy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Częstotliwość testu zależy od harmonogramu procesu.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 220 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek 2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku:

Wymień przepustnicę.

Wpływ na awarię

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes




4226


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd ustala się, gdy sygnał surowego napięcia stosunku O2 spadnie poniżej wartości granicznej podczas normalnej pracy czujnika tlenu.

Wartość graniczna: 300 mV

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki W celu sprawdzenia usterki muszą być aktywne następujące warunki wstępne:

- Kalibracja O2 nieaktywna.

- Ogrzewanie czujnika tlenu jest aktywne.

- Nie wymaga się regeneracji termicznej przez minimalny czas: 10000 ms

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 1000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczki

2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są prawidłowe:

Wymień czujnik tlenu.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany czujnika tlenu należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ emisji spalin.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

@roki245, udało Ci się rozwiązać problem?? U mnie podobny temat -błąd 4501. Problem jak u Ciebie - auto pali, pracuje normalnie na jałowym ale kuleje jak dam bieg i nie chce jechać. Odepnę wężyk EGR i wszystko cacy, można jeździć. Błąd Check Engine pojawia się po przejechaniu 40k. Taki błąd ogólnie mi wpadł na urlopie no i była lawetka. Co zauważyłem: przepływka pokazuje sporo niższe wartości aktualne od oczekiwanych, za autem mocno śmierdzi i pewnie wydech też bardziej gorący niż zwykle. Wg mnie EGR nie działa dobrze ale skoro kolega roki245 wymieniał EGR i dalej miał problem....

Wartość ciśnienia zmierzonego przed i za DPF blisko krytycznego. Ze względu na błąd 4501 nie można mimo spełnienia warunków na odpiętym wężyku. Na podpiętym wężyku jak na wstępie. 

Obstawiam DPF przez popsuty/niedziałający EGR i ostatnio mało jeżdżone trasy. 

Pytanie: da się wystartować procedurę awaryjnego wypalania DPF z powyższym błędem? Jak nie to będzie rezanko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.