Skocz do zawartości

BMW E60 530d gorące spaliny


Nivaxxos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie będziesz wiedział , że zaczął ci się proces wypalania DPF.

Zapoznaj się z tym tematem ,może to cię zachęci do tej aplikacji....

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
cześć kolego u mnie mam wrażenie że jest to samo po zgaszeniu auta az smierdzi plastikiem a nawet tłumik końcowy rozgrzewa sie do takiej temperatury jak to by był katalizator i wieksze spalanie zauważyłem

 

Masz większe spalanie , ponieważ w procesie wypalania DPF komputer wstrzykuje trzy razy większe dawki paliwa aby wytworzyć wyższą temperaturę.

Na tą chwilę , na waszym miejscu udał bym się na przejażdżkę z prędkością pomiędzy 60 km/h a 100km/h. Myślę ,że 25 min. jazdy załatwi sprawę.

W kolejnych dniach sprawdźcie czy dalej macie bardzo gorący wydech.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie posiadanie aplikacji BTool.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz co, ten temat był już wałkowany wiele razy.


Może jest to do zauważenia, jeśli włączysz na zegarach ukryte menu i ustawisz na chwilowe spalanie. Na biegu jałowym spalanie wynosi ok 0,7 l/h , w czasie wypalania powinno skoczyć powyżej 1l.

Tylko pomysł tak logicznie , jak sobie wyobrażasz taką sytuację podczas jazdy po mieście czy w trasie . Myślę że jest to bardzo ciężkie do zaobserwowania.


Jeśli chodzi o to jak powinno się jechać w czasie wypalania to prędkość musi być większa niż 60km/h a najlepiej jak by wynosiła 100km/h. Jeśli masz problem z uzyskaniem dużej temperatury to możesz dodatkowo obciążyć silnik włączając ogrzewanie tylnej szyby czy też ogrzewanie siedzenia pasażera, itp....

DPF wypala się różnie, wszystko zależy od tego w jakim stanie masz filtr, jaki olej silnikowy lejesz czy ropę. No i od tego w jakim stanie masz silnik czy cały osprzęt wokół niego.....

Mogę ci napisać jak to średnio wygląda...

Miasto. 150 - 300 km

Trasa. 400 - 800 km

Instrukcja mówi nawet o dystansie 1000km ale jest to już obligatoryjne wypalanie DPF. Nie ważne czy filtr jest zapchany czy w miarę czysty.


Poczytaj sobie te materiały...

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=363791

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/particulate-filter-system/EZjPC6cq

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/particulate-filter-system/1sWeJJF

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/particulate-filter-system/2BIlD4N


Tu sobie sprawdź jaki masz dokładny kod silnika aby dobrze interpretować wiadomości na temat twojej jednostki napędowej...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0d-sav/repair-manuals/11-engine/11-00-engine/HncUawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj miałem wypalanie DPF.

Dystans od ostatniego wypalania to 225km ( 90% dystansu to jazda po mieście na krótkich odcinkach 2 x 3km w czasie dnia )

Odległość jaką przejechałem podczas wypalania to 13 km

Po wypaleniu , temperatura układu wydechowego spadła do 300°C - 200°C po przejechaniu dodatkowych 8 km.

Średnia prędkość to 100km/h.


Z miesiąc temu miałem trasę ok. 1100 km

Zbliżając się do dystansu 760 km od ostatniego wypalania , wymusiłem sam wypalanie filtra , gdyż wjeżdżałem do miasta i istniało prawdopodobieństwo ,że komputer sam włączy proces wypalania. Zrobiłem to wcześniej bo wiedziałem ,że o tej godzinie panują duże korki i wypalanie mogłoby się nie zakończyć z takim efektem jaki bym sobie życzył.

Tak więc myślę ,że normalna jazda , bliska przepisowej powoduje iż wypalanie DPF u może odbywać się po przekroczeniu +800km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem tez, ze basowy dźwięk tłumika to tez oznaka wypalania DPF, tyle ze przy rozgrzaniu mojej e60 przy żwawej jeździe, za każdym razem ma basowy dźwięk, słychać to na niskich obrotach najbadziej, dlatego dziwne jest to żeby cały czas włączało się wypalanie.. :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.