Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszytkim


W styczniu tego roku robiłem gruntowny remont silnika (nowe panewki, peirscienie, regeneracja głowicy itp, spora część osprzętu została wymieniona na nową w tym odma, turbina została sprawdzona) Silnik został dotarty, okres docierania trwał ~1800 km i przez ten czas stopniowo zwiększałem zakres używanych obratów i obciążenie silnika, w między czasie olej został wymieniony na nowy. Wydawało się, że wszystko jest w porządku silnik nie spaił nic oleju, moc wydaje się ok, jedynym niepokojącym objawem jest dymienie z miarki i korka wlewy oleju już od pierwszego uruchomienia nowego silnika.

Niestety przy pierwszej próbie wyprzedzania przy 100km/h kiedy silnik wszedł na 4000 obr. silnik wypluł z siebie chmure biało niebieskiego dymu, a z miski ubyło około 300-400 ml oleju. Został zdjęty dolot i okazało sie że turbo z jednej o drugiej strony jest w oleju oraz intercooler jest również zawalony olejem. Turbo zostało sprawdzone - brak luzów poosiowych, jedynie mały luz boczny, odma i wężyki sprawdzone - ok, pomiar sprężania - wszystkie cylindry w granicach 29-30bar). Wszytko zostało wyczyszczone i złożone, silnik nie dymi, nie pali oleju, jednak przy każdej próbe wejścia na 4000 obrotów powtarza się sytuacja z wypluciem oleju w wydech i ssanie.


Nasuwają się pytania.

- czy to turbo, mimo dobrej kondycji może przepuszczać olej przy wysokich parametrach

- czy silnik może wyrzucić tak duże ilości oleju przez odme do dolotu przy dużym obciążeniu, mimo prawidłowego sprężania na wszystkich cylindrach.

- czy za wysokie ciśnienie w karterze blokuje spływ oleju z turbo przy wysokich obrotach silnika i wszytko idzie w dolot i wydech.


Z góry dzięki za pomoc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odetnij tutkę od odmy przy turbo zaślep żeby nie dostawało się lewe powietrze, jeżeli problem ustanie to silnik do wymiany. Właśnie w tym momencie przez to przechodzę.


Druga rzecz jak mówi aaben. Na zimnym najlepiej po nocy stania sprawdź kompresje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie turbo poszło do naprawy bo jest jeszcze oryginalne z 2007. Było mokre od oleju i od storny turbiny i od strony sprężarki. Co do kompresji tak jak pisałem wszyskie 6 garów w granicach 29-30 bar. Silnik może nie był po nocy stania, ale raczej zimny.

Rurka od odmy jest zaolejona, odepne ją i wprowadze do jakiejś butelki i zobaczymy jak dużo wypluwa oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.