Skocz do zawartości

E46 320i Schemat paska wielorowkowego - brak jednej rolki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

BWM E46 320i 2000r, VIN: WBAAM11000JM52115


Postanowiłem wymienić paski wielorowkowe wraz z rolkami i napinaczami. Ten od sprężarki klimatyzacji pomijam.


Kupiłem zgodnie ze schematem napinacz hydrauliczny (zmieniam z mechanicznego) oraz rolkę numer 15 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM11-EUR-05-2000-E46-BMW-320i&diagId=11_2190


Okazało się jednak, że w moim samochodzie nie ma roki 15, pomimo że jest na schemacie. Załączam zdjęcie.

20200330_120959.md.jpg


Czy możliwe, że to fabryczne rozwiązanie? Jeśli się nie mylę, rolka 15 przykręcana jest do alternatora. Ten u mnie nie ma nawet wejścia na taką rolkę. Nie widzę też na nim żadnego oznaczenia, więc nie mogę ocenić czy jest oryginalny, może był zamieniony?


Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otworzyłeś sobie schemat dla aut które wyszły z hydraulicznym napinaczem, a twoje wyszło z mechanicznym wiec otwórz sobie nastepny schemat w realoem i on dotyczy twojego pojazdu
Opublikowano

Na drugim schemacie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM11-EUR-05-2000-E46-BMW-320i&diagId=11_2205 też jest ta rolka, pod numerem 5. To ta sama rolka co w pierwszym schemacie, nazwana "Deflection pulley" o numerze 11287841228. Chociaż teraz zauważyłem, że rysunek paska sugeruje, jakby faktycznie modele z fabrycznym mechanicznym napinaczem nie miały tej rolki (brak zagięcia paska w miejscu w którym powinna być).


Czy zmieniając zatem napinacz z mechanicznego na hydrauliczny powinienem przejmować się brakiem tej rolki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musisz sie przejmowac brakiem tej rolki.

Wychodzil silnik 2,0 320i oraz 2,2 320i - przy pierwszym silniku nie ma tej rolki ,a w drugim ona wystepuje.

Moze był podmieniany silnik na inny w twoim aucie , stad po wpisaniu vin w realoem wyskakuje rysunek z dwoma rolkami.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Piszę dopiero teraz, bo trochę dłubałem przy aucie. Może komuś się przyda wyjaśnienie.


Okazało się, że przy wymianie na hydrauliczny napinacz pasa, nowy pasek był dość luźny po założeniu. Postanowiłem jednak dołożyć wspomnianą rolkę (w alternatorze faktycznie było przewidziane miejsce na nią) i teraz jest odpowiednio napięty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.