Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, taki problem: w obecnych czasach prawie w ogóle nie ruszam samochodów, bo nie wyjeżdżam z domu. Raz na jakiś czas do sklepu, po coś potrzebnego używam auta benzynowego, na krótkim dystansie, zaś diesel-E90 w którym jest problem stoi. No i tak po około 2-3 tygodniach padł akumulator. Podłączyłem do ładowania bez wyciągania z auta. Ładował się kilkanaście godzin. W piątek w nocy, myślę odpalę i się przejadę, żeby go po prostu ruszyć. I wyskakuje mi błąd strzałka lewo-prawo, reflektor i wykrzyknik. Brak skrętnego xenonu. Podłączyłem w sobotę pod komputer są dwa błędy: 0x9CB3 przedniego i 0x9CB4 tylnego czujnika poziomowania świateł. Oczywiście przed dłuższym postojem pod chmurką i ładowaniem akumulatora nic takiego nie miało miejsca. Wątpię aby oba czujniki zepsuły się na raz i to podczas nie uruchamiania auta. Błędów nie da się skasować, przynajmniej INPA. Macie na to jakąś radę jak w ogóle się za to zabrać? Daje screena.


1.jpg 1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sugeruję sprawdzić co z dźwigienkami, jak się zastoją to później wyskakują albo się łamią.


Screen jaki nas interesuje to screen z odczytami ze wskazań tych czujników.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Gdzie tego szukać? Tych czujników, dźwigienek, jak to wygląda? Za pomoc będę wdzięczny, bo nie mam pojęcia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z przodu, skrec kola w lewo i na lewym przednim wahaczu bedziesz widzial mocowanie czujnika i czujnik. Tyl jest dosc klopotliwy, tez lewy wahacz ale od strony dyfra jest schowany.
Opublikowano
Dobra, jutro za dnia zobaczę. Mam nadzieje, że ten tylny nie jest pod jakimiś osłonami i w ogóle uda mi się do niego dostać jakoś bez podnośnika i kanału.
Opublikowano

Patrzyłem chwilę temu i niestety niczego nie widać. Ten czujnik musi chyba być pod tymi plastikowymi osłonami. Jakby ktoś z was mógł mnie pokierować gdzie tego szukać żebym nie zdejmował wszystkiego będę wdzięczny.


1.jpg 2.jpg 3.jpg 1.jpg

Opublikowano

A przypadkiem to auto nie miało seryjnie halogenów i ktoś wrzucił na patencie xenon? Tam gdzie powinien być czujnik to nie ma nic... chyba, że wyrwało cały moduł. Skręć koła w druga stronę i zrób zdjęcia dolnego przedniego lewego wahacza tego bliżej tylu auta

Wrzuć VIN i się zobaczy

Opublikowano (edytowane)
Auto mam od nowości, fabryczny dynamic xenon po rozkodowanym VINie. Nie było w nim nigdy żadnych matactw z lampami. Poza tym zawsze było po umieszczeniu kluczyka w stacyjce słychać jak te lampy się poziomują, przesuwają. Szczególnie po wyłączeniu zapłonu, po jeździe. Edytowane przez sharinho
Opublikowano
3cie ostatnie zdjecie to jest skręt kół w drugą stronę i zdjecie że tak powiem od tyłu
Opublikowano
Teraz, na przykład jak poskręcałem kilkanaście razy koła w lewo prawo, coś tam po dotykałem to nie pokazuje błędu, może inaczej będzie jak zacznę jechać.
Opublikowano

To jak byk tam powinien być czujnik. Drugi czujnik jest przy tylnym lewym kole także gdzieś w okolicach wahacza tylnego.


Chyba, że dynamic xenon ma jakiś inny układ

Opublikowano
Przejechałem się. Z kilometr błędu nie pokazuje, ale światła się nie poruszają. Świecą przed siebie i ani drgną. Nie rozsuwają się nie obniżają ani nie podwyższają. A ten czujnik na 100% powinien być z lewej strony na dolnym wahaczu?
Opublikowano

To po lewej, z przodu nic nie ma bynajmniej na wierzchu, może pod tymi gumami osłaniającymi, które łączą się z plastikową osłoną silnika. Została jedynie taka blaszka (zdjęcie) właśnie jak z tego czujnika, jakby go całkiem wyrwało, albo ktoś wyrwał.


1.jpg 1.jpg

Opublikowano
Ta blaszka to właśnie mocowanie ramienia czujnika. Pod osłonami nic nie będzie bo jest tam od razu blacha. Zobacz czy ewentualnie gdzieś nie dynda kostka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrzyłem chwilę temu i niestety niczego nie widać. Ten czujnik musi chyba być pod tymi plastikowymi osłonami. Jakby ktoś z was mógł mnie pokierować gdzie tego szukać żebym nie zdejmował wszystkiego będę wdzięczny.


1.jpg 2.jpg 3.jpg 1.jpg

Czujnika nie masz a powinien byc. Nie ma po nim nawet sladu. Inaczej dynamic nie bedzie pracowal.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawa sytuacja, sprawdź jeszcze przy drugim kole. Czujnik (dźwigienka) powinien być przymocowany blaszką do dolnego wahacza, tam gdzie jest na nim taka nieregularność, widać dobrze to miejsce na dole trzeciego zdjęcia.


Z tyłu czujnik jest mniej widoczny, widać go będzie od dołu bo jest schowany za nadkolem.


Standardowo też błąd też pojawia się po uszkodzeniu modułów skrętu które są przykręcone do dołu każdej lampy.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.