Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników.

Posiadam E91 FL 320d 184KM i od pewnego czasu borykam się z DPF. Sypie błędami co 50-100km.

Przebieg 262000km.

Dodam, że auto użytkowane głównie w mieście i na krótkich dystansach więc pewnie to ma też wpływ.

Do rzeczy..

Posiadam program BTool na telefon i obserwuje zachowanie DPF i innych parametrów.

Po wykasowaniu bledow DPF dopadła ładnie sadze, ale odbywa się to często i po zejściu np z 35g do 0,2g wskakuje z automatu znowu na ok 20g i tak co jakiś czas.. Nie rośnie od tych 0,2g w górę tylko pokazuje wartosc po regeneracji już powyżej 20g.

Co do błędów to często wyskakują 2-4 błędy:

4D03 czujnik ciśnienia spalin (wymieniany kilka miesięcy temu na nowy) - często

4873 nieznany kod błędu, chyba EGR chłodzenie recyrkulacji spalin - często

480a system filtracji cząsteczek stałych - żadko (ale wtedy problem z dopalaniem sadzy jest)

40E9 regulator powrotu spalin, kontrola położenia - sporadycznie.


Parametry:


Popiół 16.6g - (też szybko rośnie)

Ciśnienie wsteczne na biegu jałowym 780rpm - 34hPa



Korekcja wtryskiwaczy

Wtrysk 1 -0.49mg

Wtrysk 2 +0.52mg

Wtrysk 3 +0.20mg

Wtrysk 4 -0.23mg


Jakieś pomysły, co do tych błędów i pojawiania się nadmiernej ilości sadzy (przypominam z wartosci 0,2g skok na 20g zaraz po regeneracji-wypalaniu..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4873


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie klapy obejścia, chłodnica EGR

Temperatura za chłodnicą EGR jest zapisywana w określonych momentach.

Z zapisanych wartości temperatur tworzone są dwa gradienty temperatury.

Klapa obejściowa chłodnicy EGR jest uruchamiana podczas tworzenia gradientów temperatury. Zmiana temperatury musi być możliwa do zidentyfikowania, jeśli klapa obejścia jest OK. Prawie żadna zmiana gradientu temperatury nie byłaby możliwa do zidentyfikowania, gdyby klapa obejściowa była uszkodzona.

Kod błędu jest ustawiany, jeśli bezwzględna różnica między limitami temperatury spadnie poniżej wartości granicznej 5 K.


Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms, gdy spełnione są następujące warunki:

- Gradient wartości zadanej momentu pozostaje poniżej 0 Nm / s przez czas 0 ms.

- Prędkość obrotowa silnika wynosi od 810 obr./min do 850 1 obr./min.

- Modelowana szybkość recyrkulacji spalin jest większa niż 0 na czas 0 ms.

- Silnik znajduje się w trybie jałowym.

- Recyrkulacja spalin jest aktywna i nie występują warunki wyłączenia.

- Pojazd nieruchomy.

- Silnik nie znajduje się w trybie regeneracji.

- Temperatura płynu chłodzącego wynosi od 50 ° C do 0 ° C.

- Temperatura za chłodnicą recyrkulacji spalin jest poniżej wartości granicznej 0 K / s.

- Szybkość wtrysku paliwa wynosi od 4 mg / skok do 20 mg / skok.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

- (DDRC_DurDeb.EGRClgMonVlvDebDef_C)

Plan serwisowy

1. Sprawdź doprowadzenie podciśnienia do klapy obejściowej chłodnicy recyrkulacji spalin (przewody próżniowe i zawór przełączający).




2. Jeśli zasilanie podciśnienia jest

prawidłowe : Wymienić chłodnicę recyrkulacji spalin (sprężyna powrotna przepustnicy klapy obejściowej może być uszkodzona).

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes


4D03

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.

Wartość graniczna: 60 mbar

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez pewien okres testowy podczas wybiegu jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.

Okres oczekiwania: 4,7 s

Okres testu: 2 s

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż przez następujący okres: 50 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

2. Sprawdź rury węża czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego poprowadzenia.

Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:

wymienić czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.

Wpływ na awarię

Brak

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



480a

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Filtr cząstek stałych jest zbyt pełny. Monitorowanie wykrywa błąd w następujący sposób:

1. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie wsteczne spalin przekracza limit.

Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa.

2. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie wsteczne spalin przekracza limit. Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa.

Uwaga:

Nadmiernie wysokie osady sadzy w filtrze cząstek stałych w połączeniu z regeneracją termiczną mogą spowodować przegrzanie filtra. W konsekwencji ta usterka powoduje zablokowanie regeneracji termicznej od pewnego osadu sadzy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Bez przerwy

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (10000 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź poziom oleju i częstotliwość wymiany. Prawidłowy poziom oleju lub wymienić olej.

2. Sprawdź klapy wirowe.

3. Wykonaj test przeciwciśnienia spalin.

4. Sprawdź filtr cząstek stałych (wizualnie sprawdź, czy rura wydechowa i wylot filtra cząstek stałych są pokryte sadzą).

5. Wykonaj regenerację. Możliwe tylko podczas jazdy ze stałą prędkością przez co najmniej 30 minut. (W związku z tym błędem regeneracja nie może zostać zainicjowana za pomocą odpowiedniej funkcji serwisowej).

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/EZjPC6cq


Wpływ na awarię

Pojazd można nadal prowadzić, maksymalna prędkość jest zmniejszana do momentu usunięcia usterki.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes



40E9

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Ujemne trwałe odchylenie regulacji kontroli położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywane, jeśli odchylenie regulacji jest niższe od minimalnej wartości granicznej.

Wartość graniczną oblicza się na podstawie wartości zadanej sterowania położeniem i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza warunek włączenia lub wyłączenia.

- Dostosowanie zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywne.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż 17 st. C.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wykonywanie deklaracji czasu (4000 ms)

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

wymienić zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ próżniowy między następującymi elementami i napraw w razie potrzeby:

- Zbiornik próżniowy.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia dla klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Jednostka próżniowa do klapy obejściowej chłodnicy EGR (membrana może być rozdarta).

- Konwerter ciśnienia dla zaworu EGR.

- Jednostka próżniowa dla zaworu EGR (membrana może być rozdarta).

Uważaj na porowate / popękane węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes



Moim zdaniem powinieneś zrobić mały serwis....

1. Zdjąć kolektor ssący , wyczyścić go w środku i sprawdź stan klapek

2. Sprawdzić działanie zaworu EGR

3. Sprawdzić działanie gruszki ,która otwiera bądź zamyka klapę obejściową w chłodnicze spalin

4. Sprawdzić czy klapa obejściowa w chłodniczce spalin działa.

5. Sprawdzić stan wężyków podciśnienia, czy nie są uszkodzone / spękane.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.