Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nivo powietrzne. Czy mogę odpiąć miechy? Nic nie trzeba potem ustawiać od nowa ? Chodzi mi o gruby przewód do idący do zbiornika.

Wydaje mi się że nie ale wole zapytać :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłączysz i co dalej, chcesz tak jeździć?

Kompresor będzie pompował cały czas.

Trzeba wtedy albo dezaktywować w INPIE, albo przekaźnik nivo wyjąć.


Ludzie zamiast miechów wstawiają zwykłe sprężyny, ale żeby odłączyć miechy i tak jeździć to się nie spotkałem.

pzdr

yaz

Opublikowano

Nie będę jeździł. Przerabiam coś w bagażniku

Pytam wyłącznie o to czy po rozpięciu trzeba coś ustawiać.


Wole spytać niż popsuc :)

Opublikowano

Spuszczasz powoli powietrze, odłączasz przewody.


Jak ponownie podłączysz a nic po drodze nie uszkodzisz to się napompują do właściwego poziomu i będzie dobrze. Nic nie trzeba ustawiać.

Akumulator warto odłączyć oczywiście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym odpiął aku i zdjął przewody z każdego z miechów.

Węże zasilające wchodzą w poduszki od góry, więc dostęp jest bardzo dobry.

Uszy sobie zatkaj przy rozłączeniu wężyków, bo jest trochę huku.

pzdr

yaz

Opublikowano

Nie wiem jak w e39 ale jak masz dostęp do końcówek przewodów (takie jak w przewodach hamulcowych) to je lekko odkręcasz aż zacznie syczeć i czekasz aż powietrze zejdzie.


Aku trzeba odpiąć po jak komp "zobaczy", że samochód opada to zacznie NIVO pompować - szkoda kompresora.

Ciekawe (pytanie do bardziej obeznanych w temacie) czy po pewnym czasie takiego bezsensownego pompowania komputer odłącza kompresor i wywala jakiś błąd, czy będzie chodzić aż się przegrzeje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e39 spuszczenie powietrza z miechów działa w systemie 0-1.

Przynajmniej ja tak miałem kiedy wymieniałem je u siebie.

Trzeba uważać na pierścień zaciskowy wykonany z tworzywa, a później do ściągnięcia jest przyłącze.

I tu w zasadzie nie ma miejsca na popuszczanie powietrza. Posiłujesz się, żeby to przyłącze zeszło i w momencie kiedy się uwolni z miecha jest huk uciekającego powietrza.


Kompresor, po pewnym czasie pompowania jest odłączany z automatu. Inaczej uległby właśnie awarii.

Prosta sytuacja, dziurawy miech i auto stoi przez noc. W takim wypadku, gdyby kompresor działał cały czas, już by było po nim.

Na zegarach wyświetli się komunikat o nivo, najczęściej niveauregel inaktiv

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
..spryskaj to wodą z mydłem i będziesz widział jak duże są ubytki powietrza, bo pęknięcia tam to z racji wieku poduchy standart :mrgreen:
Opublikowano

Jak już są ubytki powietrza to do miech wymiany, bo nie powinno ich być, przynajmniej takich zauważalnych "na mydło".

Ja jak montowałem LPG to musiałem wyjąć pompę nivo z obudowy dźwiękoszczelnej (w e53), teraz słyszę pompę jak pracuje i jest to dobry wskaźnik szczelności miechów :-) Czy samochód stoi przez noc czy przez weekend nie używany tak pompa po uruchomieniu pracuje 3 - 6 sekund i się wyłącza - znaczy się: miechy szczelne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.