Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forowicze.

wiem, że irytującym może być zaczęcie kolejnego wątku o OBD/DCAN itp, ale proszę o wyrozumiałość. Przeczytałem ich sporo i mam mętlik, a dopisywanie pytania na końcu wielostronicowego wątku mija się z celem. Zwłaszcza, że wiele z nich dotyczy wielu modeli BMW. Tak więc sorry :cry2: i do rzeczy.


Mam E90 2008 rok, diesel 2.0 177KM. W przyszłości chciałbym móc poruszać się swobodnie i używać pełnego wachlarza oprogramowania do BMW, ale na razie, w miarę potrzeb, chciałbym zacząć od "prostego" podłączenia się i skasowania błędu. Błąd jaki teraz mam to airbag+pas. Odłączyłem nieopatrznie wtyczkę pod fotelem, ponieważ nie działa mi grzanie. Pojawił się na stałe błąd. Wiem z lektury forum, że żeby to skasować muszę połączyć się komputerem z komputerem.


Mam PC z Win7 64bit.

Znalazłem INPę rzekomo 5.06F z aktualizacją. Zainstalowałem wg kroków w dodanym do niej manualu.

Po zainstalowaniu mam: INPA 5.00 (w info), NCS Expert Tool v4.0.1, Tool32 4.0.3 i WinKFP 32bit version 5.3.1 i EDIABAS 7.3.0. Nie mam bladego pojęcia do czego jest każdy z tych programów.

Wg tego co dowiedziałem się w mnogości informacji:

INPA - podłączenia do poszczególnych modułów, odczyt błędów, kasowanie błędów.

NCS Expert Tool - kodowanie, tj włączanie wyłączanie opcji (światła dzienne itp) poprzez pobranie, edycję i wgranie plików

EDIABAS - program obsługujący w tle komunikację INPA(PC) - Komputer samochodu.

Czy dobrze to rozumiem?


Po odpaleniu INPA nie było danych pojazdów, więc zainstalowałem znaleziony 50.2 SP Daten E89. I w INPA mam już pod F6 - E90. Co prawda pobrałem jakiś LITE bo FULL dla E89 (ponoć E89 = E90) to 4.5GB.


Kolejny krok - kabel.

Mam dwa przewody. Nie dedykowane do BMW - oczywiście mogą nie działać. Na razie zainstalowałem je, sterowniki się wgrały. Kable mam pod COM9 i w OBD.ini w folderze EDIABAS również COM9.

Latency na 1 msec. Po włączeniu INPA, podpięciu się pod OBD i włączeniu zapłonu w aucie (kluczyk wciśnięty, guzik start bez hamulca) nic się nie dzieje. W jednej wersji tutoriala opisane było, że włączyć się ma z INPą EDIABAS Server? U mnie nic takiego się nie pojawia. Battery OFF, Ignition OFF.


Ale OK, powiedzmy, że muszę mieć pewny 100% kabel zanim przejdę dalej a te co mam, są wątpliwe. Co kupić konkretnie? Patrzę i dla wielu BMW mowa jest o OBDII, o DCAN, K+D-CAN... czytałem, że chodzi tu o obsługę pinów 7 i 8 i ew. ich zwarcie we wtyczce, przełączanie,.... ale po 2007 ponoć w e90 były już jakieś inne rozwiązania, znaleźć nie mogę odpowiedzi na pytanie - jakie? Trochę szkoda kasy na próbowanie po kolei wszystkiego z allegro. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tego przewodu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.