Skocz do zawartości

Brak iskry i paliwa m40b16


masterwad

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z moim gruzem silnik m40b16. Auto nie pali, nie ma iskry oraz pompa nie podaje paliwa ( jedynie działa na krótko). Sprawdziłem już wszystko co można było, czujnik wału , cewka i komputer zmieniony, nie mam immo. Zauważyłem, że cewka się grzeje kiedy przewód masowy, oraz ekran są ze sobą połączone na minusie po przełączeniu stacyjki. Przewody idące do cewki nie maja zwarcia, bezpieczniki sprawdzone i są w porządku. Sprawdzałem inne wątki natomiast ,żaden nie opisuje stricte mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zatem wracamy z powrotem do mojego ostatniego polecenia...pin 26 i 56 nas nie interesuje.

Na schemacie masz przekaźnik 90 i z niego napiecie na pin 27 i 54 ecu oraz na cewki , przekaznik pompy paliwa itd. - to nas właśnie interesuje i tu tkwi ZONK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest połowiczny sukces za brak podawania paliwa odpowiadały przekaźniki , które ktoś zamienił kolejnością (przekaźnik główny z przekaźnikiem od pompy)

Co do problemu z iskrą dalej nie znalazłem winowajcy. Wszystkie przewody pomiędzy przekaźnikiem a kompem sprawdzone i są w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to Ktoś zamienił przekaźniki?- bo nie bardzo to rozumiem...Zostawiłes auto z otwarta maska na placu zabaw na cały dzień?

Pokaź tu foto tych przekaźników ,bo cos mi tu nie pasi...

Pokaz foto skrzynki przekaźnikow.

Jak sprawdzałeś czujnik polozenia wału?

Czy sprawdziłeś czujnik poloźenia wałka rozrzadu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki prawdopodobnie zostały pomylone przez poprzedniego właściciela, bo on próbował to naprawić, a ja gu kupiłem nie odpalającego. Czujnik wałka rozrządu ma 530ohm, czy czujnik wały sprawdza się tak samo jak od wałka rozrządu?

Tutaj podsyłam zdjęcia moich przekaźników

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a7d9369ee73bbfde

https://www.fotosik.pl/zdjecie/7ef78ed01dd60339

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chodzi o sprawdzenie czujnika , to nigdy nie zbliźaj sie do niego z omomierzem jesli ma trzy przewody.

Kontrola czujnika wału

Pin 67 kolor źółty -podczas krecenia rozrusznikiem ma wydać 3,7V

Pin 68 kolor czarny - masa

Czujnik wałka rozrzadu

Pin16 kolor źółty - podczas krecenia rozrusznikiem 0,5V

Pin 44 kolor czarny - masa

Pin 26,56,27,54oraz 65 ( jesli wystepuje ) tymi pinami tafia plus do ecu sprawdz czy wszedzie jest - wlącz zaplon

Pin 28,34,6 tedy dochodzi minus -sprawdz czy jest

Na cewkach zaplonowych masz przewód zielony ( plus ) , oraz przewód brązowy minus - sprawdz czy jest po zaplonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się go dzisiaj odpalić :) :) Okazało się, że poprzedni właściciel pomylił przewody masowe na cewce i podpiął kabelek z kompa,który działał impulsowo wraz z przewodem masowym przez co cewka dostawała cały czas stałe napięcie, a powinna impulsowe. Dzięki za pomoc :) :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brawo Ty :cool2:

Cewka musi dostawać stałe napiecie i stały minus,a kabelek o którym mówisz doprowdza znikome impulsowe napiecie aby moglo powstac wysokie napiecie

Zatem źycze bezawaryjnejnego uźytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.