Skocz do zawartości

BMW e90 n52b25 remont głowicy - swap n52b30


davvid21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!


BMW e90 325i manual N52B25A 218hp 03/2005r.


Pierwotnie zaczęło się od wymiany silniczka valvetronic. Po odkręceniu starego moim oczom ukazał się brak zębatki (odwrcóna ku dołowi)

Po zdjęciu pokrywy zaworów - taki widok:


https://zapodaj.net/50cd8f4d5c153.jpg.html


https://zapodaj.net/e5b7888228615.jpg.html


:sad2: :duh:


Wspornik (o dziwo) ustawił się w bezpiecznym miejscu i nie uszkodzil rozrządu, wałków itp. - dlatego postaram sie zdjac głowicę i ocenić stan tłoków.

Kiedy te okażą się w ładnym stanie będę szukać głowicy regenerowanej - bądź takiej do regeneracji.


Poszukuję też miejsca gdzie takową głowicę zregeneruje - jakie czesci powinienem zakupic jako nowe do takowej regenercji ?


Jezeli znacie jakiegos mechnika z okolicy świetokrzyskiego/małopolskiego który podjąłby sie tego wyzwania - założenia głowicy ustawienia rozrządu dajcie znać.



O co powinienem zadbać przy takim remoncie ?


Czy szukac konkretnej glowicy (wiem że ma być N52B25) ale rok ? model auta ?


Prosze o porady jeżeli ktoś z was miał do czynienia z takim remontem - będę wdzięczny za każdą poradę.



Pozdrawiam,

Dawid

Edytowane przez davvid21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za element się urwał?

 

to urwane to nie jest czasem dysza natryskująca olej na koło zębate Valvetronika?


Ja najpierw bym pomierzył kompresję zanim zaczniesz targać głowicę. Tylko pytanie czy możesz fizycznie przekręcić wałek valvetronik do pozycji "minimalne otwarcie zaworów" żeby to dobrze pomierzyć.

Na zdjęciach nie widać, ślimak silnika Valvetronik masz cały? Koło (półkole bardziej) zębate wałka Valvetronik całe?


Jak już zaczniesz szukać głowicy to wg mnie im nowsza tym lepiej. Poczytaj tu na forum dłuuuugi wątek "trwałość i usterkowość N52"

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jakim oleju pracował silnik poprzednio.

Przed zakupem zrobiłem płukankę + Motul X-clean + Ceratec.

Zbytnio się nie nacieszyłem bo ok. 5000 km zrobione łącznie w 6msc.


Ok skoro to wszystko wyglada dobrze to czy mozna jezdzic bez tej czesci ? Czy też jest ona niezbędna

Skoro zębatka sie odwróciła na wałku valvetronic to czy rozrząd też jest przestawiony ?

Co radzicie w takiej sytuacji jak tutaj ?


Pozdrawiam, Dawid.


EDIT:

jest to bardziej wspornik "Stopper bolt" oznaczony wg Real OEM

https://zapodaj.net/f4ae09208c2a7.png.html


Czyli domniemuje, że bez tej części zębatka może opadać w każdej chwili - dlatego zostało to dospawane a auto poszło do tzw. żyda (czytaj na sprzedaż)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten stopper bolt raczej ogranicza wychylenie wałka valvetronika - taki ogranicznik.

Oogranicza maksymalny wznios zaworów.

Więc:

- albo zmęczenie materiału

- albo ktoś przy^%$ wałkiem na siłę (lub tez ześwirował silnik valvetronika na przykład)


Plus pytanie dodatkowe: czy pod tym urwanym kawałkiem nie idzie kanał olejowy do popychacza?

Wg mnie tak, więc z tą dziurą nie masz ciśnienia na tym popychaczu i w ogóle na popychaczach na tej stronie wałka!


zrób tak: załóż i przykręć silnik valvetronika i kręć imbusem z tyłu do oporu w lewo i prawo - tylko delikatnie! Zobacz jak się zachowuje i kiedy osiąga granice.

Obrazek Figure 11 tutaj:

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Valvetronic_Motor_Replacing/FUEL-Valvetronic_Motor_Replacing.htm

druga sprawa - znajdź kogoś z blokadą do N52 żeby się upewnić że rozrząd jest ustawiony OK.


Może jakby się udało to miejsce zaspawać to dobrze byłoby tę głowice ratować, bo ładna! Ale raczej szykuj hajs na nową..

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc foto całej glowicy tak aby bylo widac montowanie ogranicznika oraz foto urwanego ogranicznika we wszystkich rzutach

 

https://zapodaj.net/8cecaf8823553.jpg.html

https://zapodaj.net/593d21a83a254.jpg.html

https://zapodaj.net/26012355c4260.jpg.html

https://zapodaj.net/340680db72565.jpg.html

https://zapodaj.net/ded19a9640501.jpg.html



Powiem szczerze, że chętnie bym to zespawał jeżeli miałoby to swoją wytrzymałość i sens. (oddał w dobre ręce do zespawania)

Dajcie znać co o tym sądzicie.


Po wykręceniu kolektora dlotowego - standard: duża disa na śmietnik - odma również.



Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już było wcześniej spawane :lol:
dokładnie...


prześlij zdjęcia komuś od głowic czy jest co ratować...

https://pl-pl.facebook.com/topmarservice/ z Poznania może się podejmie

Moją robił Wrocław: http://pietka1.pl/


Jak nie to głowicę z tego ogłoszenia widziałem na żywo:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-e90-e60-2-5i-n52-glowica-cylindrow-ID6CS4Er.html?#map

jak za te cenę to wyglądała rozsądnie, ale dochodzi ci sporo części mechanicznych żeby to zrobić na cacy.


PS - jak masz auto niedługo to może... rękojmia za wady ukryte i zwrot do sprzedającego?

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''prześlij zdjęcia komuś od głowic czy jest co ratować... ''


Nie wiem czy jest sens rozkręcać wysyłać i czekać na to wszystko. Koszt kuriera oraz usługi będzie chyba podobny co sprawnej głowicy a zabawy - więcej.



''jak za te cenę to wyglądała rozsądnie, ale dochodzi ci sporo części mechanicznych żeby to zrobić na cacy. ''


Skoro moja głowica wraz osprzętem wygląda dobrze to nie można przełożyć gratów ? Koszt pracy + uszczelki + uszczelniacze zaworowe.

Czy nie mam racji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro moja głowica wraz osprzętem wygląda dobrze to nie można przełożyć gratów ? Koszt pracy + uszczelki + uszczelniacze zaworowe.

Czy nie mam racji ?

 

jeżeli rozmawiamy o przykładowej głowicy z linka który podałem, to:

Wałki dasz swoje, popychacze, koniki i sprężyny nawet, ale jak sobie wyobrażasz przekładkę zaworów? Weźmiesz swoje używane i dasz do włożenia do głowicy z nowymi prowadnicami i gniazdami do dotarcia?

Jak chcesz to pod siebie, to wg mnie musiałbyś też wrzucić zestaw zaworów, nawet jeśli twoje i te co kupisz będą proste. Dlatego napisałem że dojdzie sporo części mechanicznych.

Pogadaj z kimś kto robi głowice zanim to ruszysz.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślałem ze nie bedzie az takiej tragedii...

Widze ze jesteś z Krakowa , wiec masz pod pod nosem dwa zakłady premium zajmujące sie regeneracją głowic - jak tu nie znajdziesz pomocy to szukaj głowicy...

Pierwszy zakład to Pan Abraham , firma nazywa sie Panmet ul . Podedworze 23

Drugi zakład to Pan Papieź i tak teź sie firma nazywa ul .Kosocicka 23

Jesli sie zdecydujesz , to proponuje Ci zacząć od tego pierwszego , nigdy nie mialem zastrzeźen do jego usług i nigdy źadnej reklamacji na regenerowaną glowice ,ale Twój przypadek jest inny bo w gre wchodzi spawanie w newralgicznym miejscu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba spawanie sobie daruje - nikt nie udzieli mi gwarancji na darmową naprawę po kolejnym zerwaniu.

Nie mniej jednak dzięki za namiar.


Zastanawiam się ile taki remont mógłby kosztować - aktualnie jestem w kontakcie z machanikiem ale przez tą sytuację nikt nie ma zbytnio czasu.

Czy orientujecie się może jaki to koszt ? (wtedy miałbym porównanie)


Głowica +/- 750zł

Zawory +/-70zł/szt. (czy zawsze trzeba dokupic 24szt. ?)

Uszczelka głowicy +/- 400zł (1,2mm z warstwą metalową)

Uszczelniacz zaworów i wałka +/- 200zł (komplet)


Koszt obróbki głowicy (planowanie, szlifowanie, frezowanie, mycie) ???

Koszt pracy mechanika ???



Znalazłem też coś takiego - regenerowana do N52 - co o tym sądzicie ? zrobione dobrze czy po łebkach za te pieniądze ?

https://www.olx.pl/oferta/glowica-regenerowana-bmw-x3-e92-e90-323i-e60-525i-2-5i-n52-CID5-IDrF3Xl.html




Mój silnik może okazac sie niespodzianka po zdjeciu glowicy na tłokach w co wątpię (zużycie leju 1l/5000km w tym małe wycieki spod miski + odma. Myślę, że pierścienie są spoko ale to w końcu N52)


Jeżeli cena za taki remont wyjdzie zabójcza to zastanawiam się nad kupieniem 2giego silnika (ale czy to takie pewne ? - mogę trafić na minę która bierze olej - mogę również trafić na super silnik) W ogłoszeniach większość ma 100-150tyś km. cena ok 5,000zł.


Po głowie również chodzi mi auto powypadkowe/anglik w którym można byłoby posłuchać silnika (i może się przejechać kawałek) koszt ok. 7000zł (zawsze część gratów można odzyskać) - tutaj może odzyskałbym dużą DISĘ dodatkowo którą i tak mam uszkodzoną (odmy raczej nie ma co - więc koszt nowej tak czy inaczej +/- 350zł)


Dajcie znać co o tym sądzicie,

Pozdrawiam - Dawid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak chcesz nim dłużej pojeździć to kup inną głowicę i wyremontuj. A jak już głowica zdjęta to warto też liznąć cylindry i wsadzić nowe pierścienie żeby już tam nie zaglądać. No ale wtedy to już pełny remont, czyli kwoty z robocizną rzędu 8 - 10 tys. Ciekawsza opcja moim zdaniem to swap na używkę B30 z na przykład z anglika, ale tu jest ryzyko że coś z tym silnikiem będzie nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicą z Przemyśla też się interesowałem, ale z tego co pamiętam z rozmowy 2,5k to cena NETTO na fakturę!

Silnika zdrowego za mniej niż 5k nie kupisz. A raczej bliżej 6-7k trzeba liczyć. Znając życie to w większości DISA i tak będzie padnięta (chociaż oczywiście to możesz kompem sprawdzić)

Auto całe - to jest jakieś rozwiązanie jak masz miejsce i czas na rozbiórki. Ale też wyższy koszt.


Najważniejsze ode mnie: w B25 masz 2 typy zaworów:

- trzonek 5mm

- trzonek 6mm

Te pierwsze są niedostępne w zamienniku i kosztują koło 200 pln za sztukę w ASO.

Te drugie są w zamienniku za rozsądniejszą cenę.

Trzecia droga to zmiana zaworu z 5 na 6mm, bo grzybek ma ten sam wymiar. Wtedy dochodzą ci chyba tylko talerzyki i zamki. Ale to już musisz z majstrem umawiać przy robocie.


Ja bym chyba dołu nie ruszał, musisz zdecydować czy kupić głowicę zrobioną czy do remontu. Koszt jakby nie patrzeć będzie 5k i więcej.


I pamiętaj jeszcze zmienić uszczelniacze wałków rozrządu z metalowych na teflonowe. Koszt ~200 pln w ASO. Youtube: N52 camshaft ledge

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła - wjeżdża 3.0 :mrgreen:


Dziś jadę obczaić silnik niby 140tyś przejechane - osprzęt dostje gratis oraz gwarancję rozruchową 2tyg.

Postaram się oblukać dokładnie no i zadecyduje czy finalnie wjeżdża swap.


Z tego co widziałem to siliniki różnią się:

- kolektorem dolotowym

- węzykiem odmy

- mapą silnika


Także prktycznie wszystko mam pod ręką jedynie program (kabel mam więc kwestia software)

Reszta gratów plug&play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie odkręcania N52B25 z mojej budy - aktualnie silnik spięty tylko ze skrzynią.


Pytanie jak przełożyć komplet sprzęgła najmniej inwazyjnym sposobem ?


https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Clutch_Replacing/TRANS-Clutch_Replacing.htm


Tutaj znalazłem instrukcję - jednak u mnie silnik będzie na zewnątrz a nie w samochodzie. (Nie chce odkrecac skrzyni)


W tym poradniku facet uztwa "bearing driver" - czy to konieczne ?

Czy "disc alignment tool" zostaje w środku czy służy to wyłączie do montażu.


Kolejne pytanie N52B30 dostalem ze sprzęgłem hydrokinetycznym/konwerterem - jak to rozpiąć ?


Sorry za podstawowe pytania ale tą robotę musze wykonac sam ze wzgledu na sytuację na swiecie.

Dzieki za wyrozumiałość i jak ktoś się orientuje co i jak to dajcie znać.


Pozdrawiam, Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie dzieki za podpoowiedzi. Silniczek na swoim miejscu :)


Nie obylo sie jednak bez komplikacji - wywala błąd "2A39 DME Valvetronic Adjustment range" zrobiona adaptacja silnika oraz valvetronic w ISTA.

Kręci jednak nie odpala - testowane na dwóch silniczkach valvetronic, jest iskra, paliwo nie dochodzi (podawany samostart w otwory wtryskiwaczy).



Macie jakies pomysly ? Fotki z ISTY ponizej:


https://zapodaj.net/2e9b82a403eed.png.html

https://zapodaj.net/a46b20069ff94.png.html

https://zapodaj.net/4d8f0f6dc28fd.png.html



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że dobrze wkręciliście silniczek VVT? Znam przypadki :roll: , że źle wkręcony silniczek (pod innym kątem dokręcenie śrubki) prawdopodobnie spowodował pęknięcie głowicy. Sam błąd związany jest bezpośrednio z silniczkiem i jego adaptacją ale u mnie nie powodował żadnych problemów z odpaleniem. Jak będę coś więcej wiedział to dam znać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.