Skocz do zawartości

BMW e91 N53B30 Karoseria Szarpie Po Odpaleniu Silnika


Zuchu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zaczyna się.. benzyna vs diesel. Nie offtopujcie ,niech każdy jeździ czym chce.

 

Słyszałem, że te pompy nie są zbyt żywotne.

Elektraczna pompa wody w kazdej wersji silnikowej nie jest zbyt żywotna i tak dobrze że wytrzymała 200k. Podobno na jej wpływ ma jakość płynu chłodniczego ,lepiej co jakiś czas przepłukać.

 


Nie wiem czy już ktoś nie zmieniał pompy, bo tak jak napisałeś „ 200 tys”, to dziwne, że wytrzymała :D

Pompy nie podglądałem, tak samo jak termostatu. Elementy znajdują się na dole silnika i tak z wierzchu wszystko zasłania sprężarka. Zmienię chłodnicę i zobaczymy co dalej :?


A wracając wyżej. Powiem Wam, że teraz wszystkie samochody to dno. Nie ważne, czy to diesel, czy benzyna. Temat rzeka. Można by rozmawiać i rozmawiać. Ja liczyłem na benzynę, bo głównie jeżdżę w mieście. Chciałem coś młodszego kupić, niż z lat 90-tych. Z BMW do tej pory byłem zadowolony. Myślałem też o silnikach 2.0i turbo/ biturbo, ale na rynku są 200 tys w zwyż. Więc jeżeli w e9X są takie problemy z osprzętem silnika, to już nie chce myśleć co się dzieje w f1X/f3X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze w koncu dotrze do ludzi iz benzyna w bmw to lipa. Same, ciagle klopoty, jak nie to, to tamto

Bzdura. Osobiście w N52 zrobiłem blisko 120 000 km i z musu wymieniłem tylko pompę wody. Uwielbiam ten silnik.

Zerknij w temat z e90post ;)

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1345967

W M57D30TU2 na dzień dobry po zakupie wymieniasz rozrząd bo zrywają się na potęgę o n57 już nawet nie wspominam, do tego wada zaworu egr, pożary...



Poza tym są ludzie którzy najnormalniej w świecie diesli nie lubią... :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piszesz jako uzytkownik, ja pisze jako mechanik. Przewalilem tego cala mase. Benzyna to lipa w bmw. Co to jest 120tys przebiegu? Porownaj silniki z 300tys to zobaczysz ze z benzyny nic juz nie ma a diesel dopiero sie rozgrzewa. Te na bezposrednim wtrysku to jezdzace miny. Palace n57, ktos gdzies slyszal, ja jeszcze nigdy nie widzialem. Dobra, nie warto tego ciagnac dalej. Kazdy kupuje co mu odpowiada, ale jesli ktos na forum pyta, odpowiadam co o tym sadze.

Edit: n52 jest godny polecenia. Tu sie zgadzam, n53 i w gore rocznikowo juz nie.

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno żeby do mechanika przyjeżdżali ze sprawnymi samochodami. A jakie diesele są lepsze, to widać po ilości tematów "problemowych" dotyczących dieseli vs benzyn i to nawet jak się weźmie pod uwagę fakt, że u nas diesele są popularniejsze i jeździ ich pewnie więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz jako uzytkownik, ja pisze jako mechanik.

Oczywiście, że jako użytkownik. Użytkuję ten silnik, dbam o niego i wystawiam mu odpowiednią ocenę.

To chyba najbardziej miarodajne bo Ty na ten przykład nie wiesz czy naprawiasz auto od motoryzacyjnego głąba czy od świadomego użytkownika.

Dziś silników "idiotoodpornych" nie ma, a niektórzy wciąż ich oczekują.

Co to jest 120tys przebiegu?

Ten przebieg zrobiłem ja , do niego należy dodać 80 000km poprzedniego właściciela.

Porownaj silniki z 300tys to zobaczysz ze z benzyny nic juz nie ma a diesel dopiero sie rozgrzewa.

W linku którym Ci podałem jest pełno benzyn z przebiegami 200 000 mil i w górę które nie sprawiają żadnych kłopotów.

Palace n57, ktos gdzies slyszal, ja jeszcze nigdy nie widzialem.

Tak na szybko bo nie chce mi się więcej szukać.

SI B11 17 18

Recall 18V-755

Kazdy kupuje co mu odpowiada

Dokładnie :cool2:

To silnik dla ludzi świadomych ;-)

Otóż to :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisalem rowniez iz prywatnie mam, mialem cala game benzyn i zawsze cos sie w nich dzialo nowego, jak nie to tamto. Malo tego, zastanawiajac sie nad przeszczepem silnika do swojej Alpiny moglem wybrac co chcialem, n52/n53/n54, znam je wszystkie. Pierwszy odpadl bo slaby, drugi bez sensu, slaby i usterkowy, trzeci to same klopoty i mega wydatki, wybralem n57 bo nie ma nic lepszego. Moc, moment, spalanie, praca. Chcecie chwalic benzyny, ok, nic mi do tego. Silnik dla swiadomych? Swiadomy nigdy nie kupuje n43/n53/n54.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wybralem n57 bo nie ma nic lepszego. Moc, moment, spalanie, praca.

 

Masz rację, dobrze zrobiłeś. Ja bardzo tęsknię do pracy diesla o poranku :cry2: Następne auto tylko diesel!

Chyba nie slyszales pracy n57 o poranku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Troluje tu jeden z drugim broniac swojego a nie przytaczajac zadnych argumentow, nikt nie napisal jeszcze gdzie tkwi przewaga benzyny na bezposrednim wtrysku od diesla na CR.? Atakujecie mnie bez jakichkolwiek argumentow. Napisalem wyraznie, mam n42/n46/n62 oraz n47/n57, mialem m54/n52 i wiem ile siedze i w jakim aucie. Wrzucacie jakies durne artykuly albo pisma serwisowe oderwane od swiata realnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5, niepotrzebnie się unosisz. Nikt Cię tu nie trolluje, ani nie atakuje...a już na pewno nie ja.

Co do braku argumentów to się jednak nie zgodzę bo podałem Ci obszerny temat z opiniami użytkowników silnika N52B30 i okazuje się jednak, że mogą te auta śmigać bezawaryjnie.

Zaś te durne, oderwane od rzeczywistości artykuły serwisowe między 2013 a 2019 r w stanach ściągnęły 45 000 dizli BMW "na warsztat" :mrgreen:

Choć wiem, że np M57N2 pomijając rozrząd to dość udana konstrukcja to dla mnie osobiście nie ma żadnej przewagi nad N52B30. Nie mam parcia na milion koni i bilion niutonometrów, do jazdy na co dzień 258 ps mi wystarcza.

Uwielbiam za to kulturę pracy oraz charakterystykę R6 n/a.


Powymienialiśmy się spostrzeżeniami i fajnie :)

Tyle ode mnie, nie ma co się zapętlać.


pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zapominałem napisać po naprawie.

Więc, naprawiłem chłodnice. To znaczy kupiłem nową, firmy Ninssens, zamontowałem, zalałem płynem i zacząłem proces automatycznego odpowietrzania układu. Ku mojemu zakończeniu, pod samochodem zaczęło kapać ( po jakiś 3 minutach). Myślałem, że źle powkładałem korki spustowe ( manual inaczej/ automat inaczej). Niestety nie były źle włożone, ani połamane. Po prostu średnica, krótkiego korka była jakby za mała. Korek po wkręceniu w chłodnicę, był luźny ( miał oring). Postanowiłem kupić oryginalny korek z Aso bmw ( 30 zł chyba) i póki co wszystko śmiga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.


Jakieś 2 tygodnie temu silnik nie pracował na wszystkie cylindry, na wolnych obrotach. Nie był w stanie samodzielnie chodzić bez wciśnięcie gazu i zwiększeniu obrotów. Silnik pokazywał błąd zaworu spalin. Decyzja wymieniamy EGR. Kupiłem używany, ale od razu wszystkie objawy ustaliły. Ale po 2 tygodniach jest to samo. A jechałem tym autem z 3 razy w ciągu tych 2 tygodni. Trudno mi uwierzyć że ten używany EGR akurat też padł. Pytanie czy ktoś już miał taki przypadek. I co ewentualnie może powodować awarie EGR. Obawiam się że jak kupię nawet nowy za 1000 to za kilka tygodni i on padnie.


Ps. Teraz gdy znowu są te same objawy, przejechałem się S5 jakieś 30 km jadąc 190/210 cały czas. Temperatura nie pomogła, Ale silnik pracował przy tej prędkość normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie te samy objawy. N53 E91 2008 330i 170k przebiegu. Szarpie buda na zimnym przez ok 5 min. Po 1 wizycie u mechanika byłem biedniejszy o 2 tys zł, a problem pozostał. Mechanik twierdził, że wszystko sprawdził, zmienił świece, wgrał nowy soft itd. Kilka dni temu wyskoczył mi dodatkowo check engine. Po podpięciu kompa stwierdził, że wadliwy jest nox, coś "random missfire" nie znam się bardzo. Ma jutro wypiąć sterownik i zaprogramować go żeby obejść noxa. Jeżeli problem ustanie to niby wymiana noxa i auto śmiga jak nowe mam nadzieje. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nox został wyprogramowany i dalej to samo. Mechanik mówi, że na 6 cylindrze jest nagar na świecy i na zimnym nie przepala, sprawdził wtryski, poczyścil vanosy, zmienił świece, sprawdził cewki, na 6 cylindrze jest o 20 proc mniejsza kompresja, powietrze ucieka pod pokrywę zaworów ale twierdzi, że taki odchył nie ma wpływu na pracę silnika. 3 tys uciekło i mechanik się poddal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nox został wyprogramowany i dalej to samo. Mechanik mówi, że na 6 cylindrze jest nagar na świecy i na zimnym nie przepala, sprawdził wtryski, poczyścil vanosy, zmienił świece, sprawdził cewki, na 6 cylindrze jest o 20 proc mniejsza kompresja, powietrze ucieka pod pokrywę zaworów ale twierdzi, że taki odchył nie ma wpływu na pracę silnika. 3 tys uciekło i mechanik się poddal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie ma czegoś takiego jak wyprogramowanie noxa...... niech mechanik przywróci ori soft i więcej nie tyka samochodu......................


do sprawdzenia korekty multiplikatywne i offset, oraz lambda integratory, napięcia na sondach. Można też skasować adaptacje i nauczyć samochód nowych, polecam bimmerprofs.com

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.