Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Jestem nowym posiadaczem BMW e91, z silnikiem n53b30 2009r.

Niestety samochód ma wadę. Po dłuższym postoju, np po nocy, gdy chcę odpalić, silnik wpada w drgania, razem z karoserią. Dolegliwość ustępuje po odczekaniu 2-3 minuty. Gdybym zaczął od razu jechać, samochód by szarpał. Nie jest to takie szarpanie, które uniemożliwia jazdę, ale jest dosyć męczące.- później ustaje.

Na początku myślałem, że problem pojawia się we wtryskach, świecach lub cewkach.

Postanowiłem kupić interfejs, ze względu na możliwość diagnozy samemu samochodu w przyszłości. W Inpie wystąpiły błędy:


1. 11390 0x2c7e Lambdasonde nach Katalysator, trimmregelung -3 razy błąd

2. 11391 0x2c7f Lambdasonde nach Katalysator 2, trimmregelung- 5 razy błąd

3. 11307 0x2c2b Lambdasonde vor Katalysator, Systemcheck- 3 razy błąd

4. 11304 0x2c28 Lambdasonde vor Katalysator 2, Systemcheck- 1 raz błąd

5. 10741 0x29f5 Katalysatorkonvertierung 2- 1 raz błąd

6. 11308 0x2c2c Lambdasonde vor Katalysator, Systemcheck- 1 raz błąd


Teraz myślę, że jest to problem sondy/ czujnika NOX. Orientowałem się w cenie i jest to koszt 1.500-2.000 zł. Dlatego jeżeli moje podejrzenia są prawidłowe jestem w stanie z żalem wydać te pieniądze, ale prosiłbym Was o pomoc, czy dobrze myślę o swojej diagnozie :lol:


Szukałem mojego problemu nawet na zagranicznych forach i nic konkretnego nie jest wyjaśnione. Są wątki bliskie mojemu problemowi, ale jednak nie zupełnie.


Linki do zdjęć błędów:

https://zapodaj.net/2ceb33c63a17f.jpg.html

https://zapodaj.net/f243756880430.jpg.html

https://zapodaj.net/659efcbea14ba.jpg.html

https://zapodaj.net/c08a99c60ac27.jpg.html

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z własnego doświadczenia i z wielu wpisów poruszających podobne problemy, do wymiany wtryski. Ja na przestrzeni wielu miesięcy wymieniałem różne elementy ale skończyło się na wtryskach. Autko teraz pracuje równo i aksamitnie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Znaczy, w moim przypadku błędy i zachowanie samochodu nie wskazuje na wtryskiwacze.

Dziś zrobiłem wykres sond na zimno i po 10km w mieście( dość żwawo).

Może ktoś będzie wiedział jak pomóc


Linki:

Na zimnym- od radzi po odpaleniu

https://zapodaj.net/c9e9d6642a407.jpg.html

https://zapodaj.net/d0c5f25b5d2dd.jpg.html


Po 10km:

https://zapodaj.net/c5720c4e45258.jpg.html

https://zapodaj.net/164403d85779c.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryskiwacze, cała reszta źle pracujących elementów silnika od sond po nox to wina źle pracujących wtryskiwaczy, w tym silniku jak jest problem to w pierwszej kolejności związany jest on z wtryskiwaczami, a potem dopiero cała reszta. Drugi element który sprawia problemy to odma ale ona jak i pompa HPFP jest do zdiagnozowania. NOX nie powoduje żadnych widocznych/odczuwalnych skutków oprócz wzrostu spalania i degradacji katalizatorów.
Opublikowano

Jezeli operujesz angielskim to polecam goscia z

https://bimmerprofs.com/

Mam n43 z problemami. Gosc z tej strony ma wiedze na temat tych silnikow i diagnozuje problemy na podstawie wyslanych przez ciebie danych z inpy.

Calosc zajela troche czasu ale jestem w 100% zadowolony gdyz nie musialem wymieniac dobrych komponentow jak tu co poniektorzy sugeruja (z fusow wroza) "wtryski do wymiany". Moga to byc wtryski, oczywiscie, ale niekoniecznie albo nie tylko itp itd.

Jak bedziesz chcail wiecej szczegolow to daj znac, bede mogl to pomoge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tym formum nie ma chyba użytkownika który by nie znał tej strony, a jak jeszcze nie zna to wkrótce pozna. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski, na 100%. Szarpie na zimnym to lejace przez noc wtryski.
Opublikowano
Na tym formum nie ma chyba użytkownika który by nie znał tej strony, a jak jeszcze nie zna to wkrótce pozna. ;)

 

Powiem ci ze pare godzin spedzilem czytajac rozne watki na tej grupie ktore dotykaly tematyka moj problem ale na bimmer trafilem przypadkiem...dosc pozno

Chcialem op zaoszczedzic troche czasu hehe

Opublikowano

Kupiłem oryginalny nowy NOx. Kupiłem również wtryski/ cewki/ świece/ uszczelkę pokrywy zaworów/ olej/ filtr oleju.

Po zmianie Noxa jeszcze nie odpalałem silnika. Postanowiłem z ciekawości, przed odpaleniem zajrzeć do świec. Podejrzewałem, że świece są okopcone i chciałem to sprawdzić, ale nie zdążyłem ich odkręcić, a ujrzałem olej, który o dziwo się wydostawał w okolicach wtrysków/ cewek. Świece były zalane tak do połowy olejem. Silnik ogólnie był suchy, ale po zdjęciu tej wierzchniej osłony silnika, jednak pokrywa przeciekała w środku, a nie na zewnątrz.

Postanowiłem również zmienić uszczelkę pokrywy zaworów, aby uniknąć na przyszłość problemów. Jak już zdjąłem tą pokrywę pomyślałem nad zmianą wtrysków, bo były wszystkie oryginalne z czasów wyjechania samochodu z fabryki ( końcówka nr wtrysku 05). Kupiłem więc nowe z końcówka 11. Po wyjęciu wtrysków i 3-4 sztuki w połowie były zalane oliwą, więc postanowiłem je wymienić. Maja oryginalnie najechane 206 tys, wiec najlepsza pora.

Jutro składam wszystko do kupy i takie pytanie.

Lepiej kodować wtryski INPA, czy Insta D?

Czy NOx, świece muszę również kodować? Zmienić adaptacje?

Opublikowano

Czyściłem dziś pokrywę, aby założyć nową uszczelkę. Okazuje się, że w dwóch miejscach jest pęknięta, dość znacznie. W poniedziałek zamawiam oryginał 1800 zł.

Wiecie, czy pokrywa przychodzi już kompletna w tej cenie?

Chodzi mi o korek, uszczelkę pod korek, wszystkie śruby, guma odmy itp?

Opublikowano
Przychodzi bez korka.

Dzięki za odpowiedź.

Czyli bez uszczelki pod korek, również?

A śruby, uszczelka pokrywy jest dołączona?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Wszystko jest w komplecie jesli zamawiales: 11127548196.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Powiem tak. Usterka została naprawiona. Samochód jakby się odmłodził. Niestety z mojej kieszeni ubyło sporo gotówki, ale z samochodowymi usterkami, będę miał spokój na dłużej ( mam nadzieje).

W samochodzie wymieniłem:

1. Czujnik NOx oryginał BMW Continental- nowy.

2. Wszystkie 6 sztuk wtrysków oryginał BMW- nowe

3. Wszystkie 6 sztuk cewek Delphi - nowe

4. Wszystkie 6 sztuk świec NGK- nowe

5. Pokrywę zaworów wraz z uszczelka oryginał BMW- nowe.


NOx został wymieniony ze względu na brak zmian napięcia na wykresach, przy próbach wypalania kata.

Wtryski były z końcówką 05, więc fabryka. Postanowiłem wymienić wszystkie, bo moją 206 tyś przebiegu.

Cewki były oryginalne bosh. Samochód nie miał więc akcji serwisowej. Również postanowiłem wymienić.

Ogólnie łał się olej z pokrywy, ale nie na zewnątrz silnika, tylko w obrębie wtrysków/ cewek. Po zdemontowaniu pokrywy okazało się, że jest pęknięta w 2 miejscach. Postanowiłem więc ściągnąć z Aso, z Litwy. Bardzo polecam osobą, które się boją. Na wstępie jest tanio, a przy rejestracji użytkownika wychodzi ok 10 proc dodatkowej zniżki. Pokrywa przyjechała z zamontowaną już uszczelką, nowymi śrubami. Niestety do zestawu za 1600 zł nie dodają uszczelki pod korek wlewu oleju oraz samego korka. Trzeba przełożyć ze starej pokrywy.


Wtryski zakodowalem ISTA, a adaptacja NOx wykasowana w INPA.


Słyszałem, że trzeba zwracać uwagę na pompę wysokiego ciśnienia. Potrafi się zepsuć i rzuca opiłkami w układ. Nowa widziałem w Aso ok 3 tyś. Moja póki co śmiga. Ale moje pytanie, na co trzeba zwłaszcza patrzeć przy użytkowaniu n53b30? Zawsze dbam o swoje samochody, więc za wczasu pytam na co zwracać uwagę przy eksploatacji :D


Wszystkim, którzy pomogli mniej lub więcej w temacie, bardzo dziękuje!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie slyszalem o opilkach z pompy w benzynach, ten problem dotyczy silnikow diesla, n47/n57. Kupe kasy wydales ale auto na lata. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W n53/n54 pompa się nie zaciera ;-) awaria wynika z problemu z zespołem regulacji ciśnienia w pompie, taki fajny zaworek, który sprawia, że pompa się do niczego nie nadaje. Od siebie dodam, że BMW zna problem od lat, a pompy skupuje z rynku i zleca regenerację :-) produkcja tych pomp została zakończona już jakiś czas temu, a wszystkie dostępne z ASO to pompy REGENEROWANE. Jest jedna firma w pl, która się tym zajmuje, bodajże z okolic Wrocławia. Mieli aukcję na allegro, koszt 1000 zł, wysyłasz swoją pompę, odsyłają Ci zregenerowana z 12mc gwarancją. ASO na dokładnie ta samą pompę daje 24mc z jedną drobna różnicą... Pompa kosztuje ponad 3x tyle, ja dałem 3200, gdybym wiedział wcześniej, że to taki szwindel nigdy bym się drugi raz nie nabrał. No ale coz :-) olej wymieniaj co 8-10tys najlepiej na bazie pao, super sprawuje się Ravenol VST, świece co 20tys km obowiązkowo i lej najlepiej 98 Orlen/Lotos z racji bezpośredniego wtrysku i ryzyku spalania stukowego (wysoki stopień kompresji). Monitoruj sobie co jakiś czas parametry adaptacji paliwowych - korekta długoterminowa offsetowa oraz multiplikatywna, do tego lambda integratory, czyli korekty krótkoterminowe. Skanowanie błędów jak najczęściej. Ja korzystam z kostki wpinanej w obd i do tego aplikacja btool, sprawdzenie auta zajmuje 20-30 sek ;-) do tego pogląd na parametry live data. Wielu problemów można uniknąć, bo msd80 ma sporą granice błędu na wprowadzanie korekt do swojej pamięci i czasem błąd wyskakuje dopiero, gdy sterownik osiągnął wartość krytyczną. Ogólnie fajny, ale niestety skomplikowany silnik.. ja jeszcze przy przebiegu 106tys czyscilem zawory łupinami orzecha włoskiego. Syf był super ;-) zwracaj uwagę na wszelkie anomalie, silnik powinien chodzić gładko, bez szarpania, drgań na biegu jałowym, spalanie w granicach 10-12 miasto i 7-8 trasa, pilnuj oleju i nie dopuszczaj do zejścia stanu poniżej połowy, zużycie oleju większe niż 250ml/1000km wymaga już przyjrzenia się problemowi. Uffff pytaj jak coś bo ja już 6 lat użytkuję i większość cyrków już chyba mam za sobą.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Dziękuje, na pewno się będę odzywać, gdy pojawią się kolejne usterki. Teraz w mieście spala 10,5-11 litrów, a było prawie 14.


Myślałem, że już wszystko ładnie pięknie, a wczoraj pękła chłodnica.. Na górze, od razu przy wejściu na trójnik. Zamówiłem płyn chłodniczy firmy Prestone i chłodnicę firmy Nissens. Zastanawiałem się czy nie jest to problem zacinającego się termostatu, ale tego nie wiem. Termostat to koszt 150 zł Behr, a pompa 1000 zł (Aso 3 tys). Słyszałem, że te pompy nie są zbyt żywotne. Błąd pompy w INPA wyskoczył dopiero po utracie płynu chłodniczego. Trochę liczę na to, że po prostu ze „starości” chłodnica puściła. Jeżeli to efekt termostatu, lub pompy to szczerze zaczyna mi się odechciewać tego samochodu.. :duh:

Po zamontowaniu nowej chłodnicy i poprawnego odpowietrzania sprawdzę, czy obieg się zamyka. Tutaj chyba odpowiednia temp to 105 stopni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba bylo kupic n57 a nie klopotliwego n53. Moze w koncu dotrze do ludzi iz benzyna w bmw to lipa. Same, ciagle klopoty, jak nie to, to tamto. Moc zadna, momentu brak, spalanie wysokie, wydatki na naprawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba bylo kupic n57 a nie klopotliwego n53. Moze w koncu dotrze do ludzi iz benzyna w bmw to lipa. Same, ciagle klopoty, jak nie to, to tamto. Moc zadna, momentu brak, spalanie wysokie, wydatki na naprawy.

 

:norty: To może admin powinien 80% tego tematu skasować: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypowiedzi i tematy ludzi i mechanikow co nie maja pojecia o n47/n57. Narobilem sie tego bardzo duzo. Rozrzad, turbo raz na 200tys i nie otwierasz maski. Cala reszta to bzdury i przebiegi po 500tys zjechane na 200tys. Nie dam sobie powiedziec, mam/mialem osobiscie cala mase benzyn i diesli. Benzyna skonczyla sie na m54, wtedy gdy zaczal sie dobry diesel w bmw.
Opublikowano

Zaczyna się.. benzyna vs diesel. Nie offtopujcie ,niech każdy jeździ czym chce.

 

Słyszałem, że te pompy nie są zbyt żywotne.

Elektraczna pompa wody w kazdej wersji silnikowej nie jest zbyt żywotna i tak dobrze że wytrzymała 200k. Podobno na jej wpływ ma jakość płynu chłodniczego ,lepiej co jakiś czas przepłukać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Benzyna skonczyla sie na m54, wtedy gdy zaczal sie dobry diesel w bmw.

 

Dobry bo dobrze się pali. :cool2:


Ale w jednym masz rację, rynek wypaczają przekręcone przebiegi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.