Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Na początku marca nabyłem droga kupna E61 530 XI N53B30 automat z przebiegiem 212kkm (aktualnie 216kkm), mają pierwsza BMW, więc w temacie jestem zielony mimo że troche czasu nad sprawdzeniem danego modelu, silnika itp spędziłem. Może zacznę od tego samochód kupiłem w Holadnii od handlarza , prawdo podobnie w jednych rękach od samego początku. Do silnika był prawdo podobnie lany olej 5W30 i wykorzystywany według zaleceń producenta czyli wymiana co 30kkm :shock: co jest też odnotowane w książce serwisowej. I pierwsza tutaj sprawa, pierwsze co zrobiłem w aucie to wymieniłem olej bo był już 3 letni! oraz miał przejechane 31kkm. W trakcie wymiany weszło do niego tylko 5 litrów z nominalnych 6.5. Czy to możliwe żeby tyle oleju/nagaru w silniku zostało? Widziałem cała wymiane i olej był gęsty Ale nie wydaje mi się żeby aż tak zeby został ponad litr w silniku. Jak na to zaradzić? Co z tym można zrobić? Plukanka? Ściągnąć miske i ja wyczyścić? Czy częściej zmieniać teraz olej?(moje założenie jest teraz robienie tego co 10kkm)


Drugą rzecz która mnie chyba bardziej nie pokoi jest to że auto mniej więcej po tygodniu użytkowania przy delikatnym dodawaniu gazu szarpalo w okolicach 1.5-2 tyś obrotów. Jeśli zrobiło się dynamiczne bądź przez dodanie gazu do oporu i kick-downie nic sie takiego nie działo. Po wymianie oleju jakby troche ustqpilo, nie wiem, nie pamiętam. Podlaczylem pod komputer u mechanika i u znajomego bo wywaliło wcześniej "chec engine" i pokazało błąd na katalizatorze. Nie pamiętam dokładnie jaki kod błędu, ani czy to sam katalizator czy czujnik/sonda bo słyszałem że są kartonowe. Błąd skasowany został i nie było checka. Wybrałem się w trasę około 170 km i przy dynamicznym przyspieszaniu zaczęło wywołać błąd "engine fault. Reducted Power". No i lipa. Jadę do mechanika, wymienia pompę wody bo mówi że rzadko kiedy te pompy wody wytrzymuje 200kkm Plus czujnik ciśnienia paliwa(nie wiem czy wysokiego czy niskiego). Problem nadal występuje, wymienione 6 świec które prawdo podobnie siedziały w aucie od nowości plus 3 cewki, bo 3 zostały wymienione przez poprzedniego właściciela. I teraz moje pytanie, co to może być? Mechanik mówi że to coś z ciśnieniem paliwa, ale nie wie co to może być bo nie zdarza się mówi że padają pompy paliwa w tych autach, lub sterownik który może się zacinac(?). I czy przyczyną może być to że byc może wcześniej lane było paliwo 9, a ja teraz jeżdżę na 95? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc, dodam że szukalem na forum odpowiedzi do tego, ale nie udało mi się do niczego dojść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik się zacina? Zmiana paliwa na 95? Ewidentnie facet się nie zna na tych samochodach.


Olej - miałem podobnie w mojej pierwszej bawarce. Wymiaeń olej jak zrobisz 1-2 tys km, doatkowo możesz zalać płukankę.

Jak silnik jest zasyfiony to i vanos może się zacinać. Ale to już kwestia konkretnej diagnozy.

Najlepiej jak zakupisz sobie kable z INPA albo lepiej ISTA. Tym programem wyciągniesz błędy z wszystkich modułów i będziesz mógł podejrzeć parametry silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.