Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam nadzieję że mi pomożecie. Mam aku 2 letni Exide 95Ah AGM. I mam taki problem że auto stało w garażu nie ruszane od niedzieli do czwartku. W czwartek zresetowały się zegary, pokazało niskie napięcie aku, ale auto odpaliło. Zmierzyłem napięcie na aku pokazywało 11,80.


Odpiąłem klemy. Naładowałem akumulator. Pokazywał w sobotę po naładowaniu 12.67 V. W niedzielę 12.5V. No i w środę 12.45 V. Wszystko na odłączonych klemach bez podłączania auta.


Miałem dodatkowe zabezpieczenie (Proxima). Wypiąłem je, podłączyłem klemy włączyłem auto, wyłączyłem i juz pokazywało 12.27. Włączyłem drugi raz i wyłączyłem było 12.15.


Tak go zostawiłem. Idę dzisiaj zmierzyć rano i pokazuje 11.86 V. Czy może to być walnięte AKU? Czy jednak coś innego ssa mi prąd w aucie? Co zrobić dalej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napiecie na zdrowym aku AGM to 12,6V.

czy dwa lata temu zarejestrowałeś jego wymianę i ustawiłeś prawidłową jego pojemność 90Ah? Jeśli nie to aku był źle ładowany i mógł już paść.

Opublikowano
Tak tak. Byl zaadoptowany. Jedno pytanie. Na spoczynku auto pobiera 0.29 A. To chyba o duzo za duzo nie? Co robic teraz? Odpinac po kolei bezpieczniki? Jest gdzies rozpiska bezpiecznikow PL?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie systemy dzialaja? Jakies bledy auto zglasza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmien na varte albo bosh. Nie szukaj na upartego problemu w aucie. Dwa razy przechodzilem cyrki z dwoma egzemplarzami exide agm. Pierwszy zaczal wariowal po 3 tyg od zamontowania. Drugi po pol roku. Mechanik co zakladal wierzyc nie chcial. Zrobili 3 testy urzadzeniem do aku w przeciągu 10 minut. I dal im 3 różne wyniki :mrgreen:

1. Aku wyladowany

2. Aku ok

3. Aku uszkodzony.

:duh: po tym wymienili mi na varte bo kolejnego exide nie chciałem.

Prad rozruchowy z 860A czy jakos tak bylo 530A

Po ładowaniu pokazywal ok przez gora w dni.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze mierzysz? Otwierasz maske. Zamykasz auto i czekasz az sie uspi.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
0,3A to dużo. Po tygodnou każdy alumulator padnie. Opisz jak mierzysz ten pobór z odstępami czasu. Znaczy kiedy , gdzie i jak podłączasz miernik. I po jakim czasie co się dzieje.
Opublikowano

1) Otwieram bagażnik, zatrzaskuję klapę na dwa razy żeby nie świeciło żadne światło.

2) Wpinam miernik między klemę, a + akumulatora.

3) Ustawiam na pomiar prądu stałego.

4) Zamykam auto na kluczyku.

5) Na początku są jakieś duże wartości typu 5-7A - ale ciężko zauważalne bo gwałtownie spadają.

6) Potem przez pewien dłuższy czas trzyma na około 0,7A potem po lekku spada.

7) I gdzieś powiedzmy po pół godziny, może ciut dłużej spada do 0,28A.

8) Zostawiłem to tak nawet na godzinę i dłużej i cały czas te same wskazania na mierniku 0,28A.



Akumulator, mówię jak auto zostawiłem po jeździe w sobotę, wsiadłem do auta w czwartek to już pokazało komunikat o niskim stanie napięcia. Jak zmierzyłem napięcie to było 11,8V.

Pierwszym moim ruchem było odłączenie akumulatora od auta i naładowanie go prostownikiem z programem ładowania dla AGM.

Gdy się naładował pokazywał 12,67V.

Po 1-2 dniach pokazywał 12,5V.

Po 3-4 dniach około 12,45V - 12,48V. Wtedy go podłączyłem do auta i zacząłem testy powyższe.

Opublikowano
Chyba na odpowiedź. Sorry przeoczyłem. Tak jedyne co to mam żarówkę pozycyjną do wymiany bo nie działa. I to jedyny błąd który auto zgłasza. No i jeszcze słabe napiecie jak go juz rozładuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ewidentnie coś kradnie prąd. Po 30 minutach samochód powinien być uśpiony całkowicie a 0,3A to ogromny pobór.
Opublikowano

Witam

Może opis mojego problemu z aku coś pomoże.

Występowały u mnie sytuacje , kiedy auto przed uruchomieniem np. rano , sygnalizowało "NISKI STAN NAPIĘCIA AKUMULATORA"

Pomyślałem ,że aku ma już "kilka" lat i dobrze byłoby go wymienić. Wstawiłem nowy i po kilku dniach , ten sam komunikat.

Podłączyłem Icoma , uruchomiłem ISTA i w wyszukiwaniu usterek odczytałem diagnozę energetyczną ( powinienem od tego zacząć). Okazało się , że auto nie zawsze wchodzi w stan uśpienia a nawet nieraz "wybudza się" a przyczyną jest klamka od strony kierowcy z dostępem komfortowym.

Dla sprawdzenia przekodowałem CAS i wyłączyłem "dostęp komfortowy " i jak na razie nie ma już problemu z aku.

Jedyna niedogodność to otwieranie i zamykanie z pilota i konieczność wkładania kluczyka do "stacyjki"

Z drugiej jednak strony wyłączenie dostępu komfortowego na pewno w jakimś stopni utrudnia kradzież auta na tzw"walizkę"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.