Skocz do zawartości

E91 320d [N47] - Problem z aku


duri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam nadzieję że mi pomożecie. Mam aku 2 letni Exide 95Ah AGM. I mam taki problem że auto stało w garażu nie ruszane od niedzieli do czwartku. W czwartek zresetowały się zegary, pokazało niskie napięcie aku, ale auto odpaliło. Zmierzyłem napięcie na aku pokazywało 11,80.


Odpiąłem klemy. Naładowałem akumulator. Pokazywał w sobotę po naładowaniu 12.67 V. W niedzielę 12.5V. No i w środę 12.45 V. Wszystko na odłączonych klemach bez podłączania auta.


Miałem dodatkowe zabezpieczenie (Proxima). Wypiąłem je, podłączyłem klemy włączyłem auto, wyłączyłem i juz pokazywało 12.27. Włączyłem drugi raz i wyłączyłem było 12.15.


Tak go zostawiłem. Idę dzisiaj zmierzyć rano i pokazuje 11.86 V. Czy może to być walnięte AKU? Czy jednak coś innego ssa mi prąd w aucie? Co zrobić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napiecie na zdrowym aku AGM to 12,6V.

czy dwa lata temu zarejestrowałeś jego wymianę i ustawiłeś prawidłową jego pojemność 90Ah? Jeśli nie to aku był źle ładowany i mógł już paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmien na varte albo bosh. Nie szukaj na upartego problemu w aucie. Dwa razy przechodzilem cyrki z dwoma egzemplarzami exide agm. Pierwszy zaczal wariowal po 3 tyg od zamontowania. Drugi po pol roku. Mechanik co zakladal wierzyc nie chcial. Zrobili 3 testy urzadzeniem do aku w przeciągu 10 minut. I dal im 3 różne wyniki :mrgreen:

1. Aku wyladowany

2. Aku ok

3. Aku uszkodzony.

:duh: po tym wymienili mi na varte bo kolejnego exide nie chciałem.

Prad rozruchowy z 860A czy jakos tak bylo 530A

Po ładowaniu pokazywal ok przez gora w dni.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
0,3A to dużo. Po tygodnou każdy alumulator padnie. Opisz jak mierzysz ten pobór z odstępami czasu. Znaczy kiedy , gdzie i jak podłączasz miernik. I po jakim czasie co się dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Otwieram bagażnik, zatrzaskuję klapę na dwa razy żeby nie świeciło żadne światło.

2) Wpinam miernik między klemę, a + akumulatora.

3) Ustawiam na pomiar prądu stałego.

4) Zamykam auto na kluczyku.

5) Na początku są jakieś duże wartości typu 5-7A - ale ciężko zauważalne bo gwałtownie spadają.

6) Potem przez pewien dłuższy czas trzyma na około 0,7A potem po lekku spada.

7) I gdzieś powiedzmy po pół godziny, może ciut dłużej spada do 0,28A.

8) Zostawiłem to tak nawet na godzinę i dłużej i cały czas te same wskazania na mierniku 0,28A.



Akumulator, mówię jak auto zostawiłem po jeździe w sobotę, wsiadłem do auta w czwartek to już pokazało komunikat o niskim stanie napięcia. Jak zmierzyłem napięcie to było 11,8V.

Pierwszym moim ruchem było odłączenie akumulatora od auta i naładowanie go prostownikiem z programem ładowania dla AGM.

Gdy się naładował pokazywał 12,67V.

Po 1-2 dniach pokazywał 12,5V.

Po 3-4 dniach około 12,45V - 12,48V. Wtedy go podłączyłem do auta i zacząłem testy powyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może opis mojego problemu z aku coś pomoże.

Występowały u mnie sytuacje , kiedy auto przed uruchomieniem np. rano , sygnalizowało "NISKI STAN NAPIĘCIA AKUMULATORA"

Pomyślałem ,że aku ma już "kilka" lat i dobrze byłoby go wymienić. Wstawiłem nowy i po kilku dniach , ten sam komunikat.

Podłączyłem Icoma , uruchomiłem ISTA i w wyszukiwaniu usterek odczytałem diagnozę energetyczną ( powinienem od tego zacząć). Okazało się , że auto nie zawsze wchodzi w stan uśpienia a nawet nieraz "wybudza się" a przyczyną jest klamka od strony kierowcy z dostępem komfortowym.

Dla sprawdzenia przekodowałem CAS i wyłączyłem "dostęp komfortowy " i jak na razie nie ma już problemu z aku.

Jedyna niedogodność to otwieranie i zamykanie z pilota i konieczność wkładania kluczyka do "stacyjki"

Z drugiej jednak strony wyłączenie dostępu komfortowego na pewno w jakimś stopni utrudnia kradzież auta na tzw"walizkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.