Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

chciałbym rozpocząć wątek o korekcjach wtryskiwaczy w silnikach N57 i N47, czyli wtryski piezo (w moim przypadku 1800 bar), aluminiowy blok i rozrząd z tyłu.


Przy okazji wymiany rozrządu w moim N57 245 koni oddałem wtryski do sprawdzenia.

Po podłączeniu do maszyny okazało się, że 2 są w 100% sprawne, a 4 nie przechodzą jednego z ośmiu testów.

4 wtryskiwacze zostały "niby" wyregulowane. Po naprawie wszystkie 6 testów przeszło test bez problemu.

Maszyna nadała każdemu wtryskiwaczowi nowy kod IMA.

Kody zostały wpisane w INPA.


Korekcje na biegu jałowym po naprawie wtryskiwaczy nr 2,3,4,5 wyglądają tak:

hqwspd.png


Szczerze to korekcje są trochę gorsze niż przed naprawą.


W moim silniku są wtryski Bosch 1800 bar o numerach 044 5 116 024


Silnik pracuje na prawdę bardzo dobrze, może na postoju w kabinie czuć tylko minimalne wibracje, wydaje mi się, że w poprzednim N47 wibracje były mniejsze.

Pomiar mocy na hamowni wykazał 247 koni i 540Nm.

Nic złego z autkiem się nie dzieje, pięknie przyśpiesza, nie kopci, ładnie zapala.


Czyszczony był kolektor dolotowy + nowe uszczelki.

Do tego czyszczenie chemiczne + wypalanie DPF-a.


Ewentualnie co jeszcze może wpływać na złe korekcje ?

Może EGR ? Bo jego jeszcze nie ruszałem.

Niską kompresję w silniku raczej wykluczam.

Dodam, że regularnie stosuję LiquiMoly Spulung.


Zastanawiam się co z tym fantem dalej robić.

Jeździć i nie przejmować się, czy może wymienić któryś wtrysk na nowy ?

Opublikowano

U mnie (coprawda w M57N) korekcje wyglądają tak:

-0.72

+0.57

-1.03

+0.96

+0.68

-0.42


Auto chodzi brzytwa, więc nie ma co wymyślać. EGR wypsikałem zdejmując nieco rurę od dolotu, leję Dipetane (coś jak LM Injector/DPF Cleaner), jak mi się skończy to wtedy sprawdzę czy korekcje sie zmieniły zanim kupię nowy :)


Może za dużo kombinujesz?

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Trochę martwą mnie korekcje ponad +/- 1.0 na 5 i 6 cylindrze.

Chciałbym zejść ze wszystkimi korekcjami do max +/- 0.5.


Po testach na maszynie probierczej wszystkie wtryskiwacze są podobno w bdb stanie.

Z tym, że po wydrukach z pracy wtryskiwaczy widzę, że tam jest dość spora tolerancja +/- na wszystkich testach, coś jak badania krwi u ludzi :).

Także sam już nie wiem.


Profilaktycznie zlecę jeszcze demontaż EGR i jego dokładne czyszczenie.

Chociaż do końca nie wiem czy i jak praca EGR przekłada się na korekcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałbym zejść ze wszystkimi korekcjami do max +/- 0.5.

Nie ma szans.

Natury i fizyki nie pokonasz , ale oczywiście próbować moźesz...

Opublikowano

Po co się na to tak przyglądasz ciągle?? Auto Ci gaśnie? Nie równo pracuje? Szarpie przy przyspieszaniu? Kopci? nie? To po co się czepiasz....


Jak wszystko chodzi ładnie, na korekcje wpływa tyle czynników że głowa mała.... nawet temp na zew, w dolocie, paliwo, ciśnienie jest tego mnóstwo, póki nic się nie dzieje nie czepiaj się tych wtrysków....


Też mam raz piękne korekty a raz dochodzi do +2, na jednym wtrysku. Nie zgadniesz dlaczego się tak dzieje, napisałeś ze po inspekcji masz większe korekcje, widzisz, czepianie się dobrych rzeczy prowadzi do ich zepsucia...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa w moich wtrysków nie dawała mi spokoju i po wnikliwej analizie odkryłem ciekawe wnioski.

ISTA pokazuje numeracje wtryskiwaczy odwrotnie niż inne programy, np Bimmer Tool.

W silniku N57 według ISTA Cylinder 1 jest od strony skrzyni biegów.

Okazało się, że miałem kody IMA przypisane w ISTA licząc cylindry od chłodnicy.


Dzisiaj przypisałem kody IMA w ISTA w odwrotnej kolejności i korekcje się poprawiły :D .


Było:

+0,49

-0,05

-0,60

+0,28

-1,14

+1,06

Suma wartości bezwzględnych wszystkich korekt: 3,62


Jest:

+0,48

-0,15

-0,16

+0,64

-1,13

+0,28


Suma wartości bezwzględnych wszystkich korekt: 2,83


Czyli wartości korekt spadły średnio o ok 22% :D :cool2: .

Teraz jedynie przedostania korekta -1,13 jest warta zastanowienia, może delikatnie wtryskiwacz zaczyna lać.

Będę obserwował dalej korekty i pojeżdżę trochę z dodatkiem oleju 2T półsyntetyk w proporcji 1/300.

Opublikowano

Wyjeżdżone pół baku zwykłego diesla z Orlenu z dodatkiem oleju 2T.

Dzisiejsze korekcje na rozgrzanym silniku na postoju:


+0,53

+0,02

-0,12

+0,22

-0,89

+0,21


Suma wartości bezwzględnych wszystkich korekcji to 1,99.

Tak dobrych wartości jeszcze nigdy nie miałem, jest znaczna poprawa :cool2: .

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawa w moich wtrysków nie dawała mi spokoju i po wnikliwej analizie odkryłem ciekawe wnioski.

ISTA pokazuje numeracje wtryskiwaczy odwrotnie niż inne programy, np Bimmer Tool.

W silniku N57 według ISTA Cylinder 1 jest od strony skrzyni biegów.

Na podstawie czego wysnuwasz takie wnioski?

Schematy zawarte w ISTA wskazują coś innego:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-535d-xdrive-lim/HOzijDCA

  • 4 lata później...
Opublikowano

Zawor SCV na pompie mozna wymienic, moze sie przycina i pcha za duze cisnienie na szyne CR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.