Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


przeszukałem trochę forum i ogólnie Google/YouTube na temat serwisu pozakupowego używanego E60, w moim przypadku M54B30. Przebieg 170 kkm.

Zebrałem wszystko co byłem w stanie znaleźć i chciałem z wami przedyskutować temat tego co warto wymienić od razu po zakupie takiego samochodu, dla osób które nie "czekają do awarii" tylko chcą trochę zadbać o auto, przy okazji z paroma pytaniami.

Mam chęć, trochę narzędzi i dostęp do garażu z kanałem, ale grubsze serwisy typu podwieszanie silnika itp. to (jeszcze) nie dla mnie.


Oto lista rzeczy które zebrałem, z dopiskiem jakie jest moje zdanie/pytanie, gdybyście mogli przedstawić waszą opinię byłbym wdzięczny.. co wy wymieniliście w ciemno bez objawów po zakupie swojego E60 M54 albo czego nie wymieniliście i żałujecie :)


1) Wymiana oleju, filtrów, elementów zawieszenia, hamulców jeśli konieczne - jasna sprawa

2) Wymiana płynów: chłodniczego, hamulcowego, wspomagania - wymiana na dzień dobry zakładając że straciły parametry, ew. przy najbliższej okazji wymiany czegoś

3) Ustawienie zbieżności - czy E60 (w szczególności z maglownicą ActiveSteering) podlega standardowej procedurze ustawienia zbieżności na dowolnej stacji pojazdów?

4) Wyważenie kół/nowe opony/prostowanie felg jeśli konieczne

5) Wymiana obu pasków i rolek napinaczy (czy całych napinaczy?) - wymiana przy okazji np. pompy wody

6) Wymiana świec zapłonowych - wymieniać dla świętego spokoju jeśli nie ma objawów a nie wiemy kiedy były zmienione, ew. oględziny stanu świec?

7) Wymiana cewek zapłonowych - czy jest to bolączka warta wymiany bez objawów?

8) Wymiana termostatu, pompy wody i koła pasowego pompy wody - podobno chłodzenia to słaba strona tego silnika, robić w ciemno wraz z nowym kołem pasowym?

9) Wymiana zbiornika wyrównawczego (który lubi pękać ?) i węży płynu chłodzącego - przy okazji innej roboty

10) Sprzęgło wentylatora chłodnicy - to chyba dotyczy tylko wersji z wentylatorem mechanicznym, tam gdzie jest elektryczny chyba nie ma to zastosowania?

11) Uszczelki Vanosa - robić w ciemno dla święto spokoju i w nadziei że poprawi dynamikę na niskich obrotach?

12) Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i obudowy filtra oleju - typowe bolączki, więc wymiana ew. kontrola wycieków od czasu do czasu?

13) Wymiana DISA - podobno typowa bolączka, wymieniać, oceniać stan?

14) Wymiana filtra paliwa - wg instrukcji filtr paliwa jest life-time.. wymiana bez sensu?

15) Wymiana odmy / separatora oleju - czasem ludzie polecają wymienić odmę - czy mowa o całym systemie odmy bo tak to rozumiem - wszystkie węże itd. czy chodzi o szczególnie którą część? Chyba ciężki dostęp do wszystkich wężyków/zaworów więc przy okazji grubszej roboty?

16) Wymiana węży podciśnienia - pewnie trzeba sporo rozebrać żeby do wszystkich się dobrać, wiec może przy większej robocie przy okazji?

17) Wymiana oleju w dyfrze - chyba również life-time wg instrukcji, ma sens wymiana?

18) Wymiana oleju w skrzyni - ma sens w manualu?

19) Wymiana koła pasowego wału korbowego - ma sens jeśli nie ma objawów?

20) Smarowanie mechanizmów szyberdachu/maski/klapy tylnej

21) Serwis klimatyzacji

22) Wymiana filtra osuszacza


Jeszcze dodatkowe pytanie: jaki rodzaj diagnostyki - która nie była możliwa podczas zakupu - robicie po zakupie egzemplarza: sprężanie na cylindrach, wykres z hamowni, coś innego?


Z góry dzięki za dyskusję, może będzie to dobre podsumowanie i poradnik dla świeżych posiadaczy E60, szczególnie M54

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podstawowe pytanie to na ile prawdziwy masz ten przebieg. Jeśli jest to 300k km spręcone na 170k km to może faktycznie masz wszystko do roboty. Jeśli jednak jest oryginalny, nie wszystko będzie wymagane - najlepiej sprawdzić, zamiast w ciemno pakować się w koszty.


3. Najlepiej komputerowo (3D czy jakoś tak) Zakładają na kołą takie matryce i mają wgrane ustawienia referencyjne pod model, silnik i rodzaj zawieszenia.

- a przed ustawieniem każdy szanujący się mechanik powinien przetrzepać zawias i jeśli coś jest do roboty poinformować Cię przed wykonaniem usługi.

5. Na ślepo nie ma co, zdejmij paski i sprawdź jak wszystko działa, czy są luzy na pompie wody, rolkach. Wymienić można wszystko, u mnie przy 250 - 290k km w dwóch m54 trzeba było wywalić komplet paski, rolki napinacze, regeneracja alternatora nawet w jednym przypadku.

6. Możesz wykręcić i ocenić stan, ale jak nie wiadomo kiedy to lepiej zmienić.

7. Wymiana cewek zapłonowych - bez sensu, jeśli nie ma problemów, a jak wypadają zapłony, to częśćiej przez lewe powietrze niź walnięte cewki.

8. W benzynach nie ma problemu z kołęm pasowym, wymiana bez sensu, chyba, że faktycznie coś się dzieje.

9. Też kwestia gustu, zależy w jakim stanie są węże, lepiej wymienić chłodnicę i termostat (może teżpompę wody SKF chyba najlepsza, z Hepu były problemy przez mniej wydajny wirnik metalowy) na początek, węże i zbiorniki wyrównawcze od przegrzewania padają.

10. racja

11. Robić w Ciemno

12. Jak nie cieknie to nie ma co, ale jak chcesz to czemu nie, kosztuje grosze.

13. Wyjmij i zobacz czy klapka lata, czy na podciśnienie reaguje. Zestawy naprawcze z aluminium są bardzo dobre.

14. Ja wymieniałem

15. Teoretcznie co 2 wymianę oleju jeśli dobrze pamiętam, ale nikt tego nie robi, jak wymieniać to komplet z wężami - jak plastik jest kruchy to lepiej wymienić. Mi się udało bez zdejmowania kolektora dolotowego, jest ciężko ale możliwe.

16. Warto, węże lecą na około dolotu - można to zrobić bez problemu, za kolektorem dolotowym są też zaślepki, też warto sprawdzić czy trzymają.

- Jak chcesz już po całości to zwal dolot, uszczelki pod min wymień, razem z odmą, sprawdzeniem disa, vanosem, uszczelkami itp.

17,18, nie ma oleju dożywotniego.

19. Nie ma sensu w benzynie

21. Czemu nie

22. Tylko w przypadku rozszczlnienia


"jaki rodzaj diagnostyki - która nie była możliwa podczas zakupu"

Sprawdzanie spalania oleju między wymianami.

Resztę powinieneś ogarnąć przed zakupem, masz wykupioną historię? To podstawa tutaj od biedy: http://www.auto-records.com/?vin=k343120 . Sprawdzałęś błędy w kompie? Masz INPA albo ISTA? Jak nie to polecam w pierwszej kolejności. Tym też możesz sprawdzić przebiegi w modułach.


Pamiętaj też, że bmw nie lubi tanich zamienników, rzeczy typu czujniki, elementy zawieszenia przede wszystkim.

Opublikowano

Dzięki za szczegółową odpowiedź! Myślę, że przyda się też innym taki spis z komentarzem.


Auto sprawdzali mi Bimmer-check i SelectedBMW także przebieg pewny, co zresztą widać po aucie. Kabel do INPY również od razu zakupiony, największy błąd to narazie termostat więc czeka mnie wymiana tak czy siak, podobno najlepiej oryginał no i przy okazji pompę wody zmienię.

Regeneracje alternatora musiałem zrobić 2 tyg. po zakupie, bo po wkręcaniu na obroty klęknął :roll:


Myślę że sugestia ze zdjęciem dolotu dobry pomysł, można dużo rzeczy wymienić, wyczyścić przepustnicę przy okazji itp.

Do tego Vanos + zestaw naprawczy do DISA i powinienem zaspokoić swoją nadgorliwość :mrgreen:

Muszę porządnie przysiąść na RealOEM żeby zamówić każdą pierdółkę przed robotą, bo potem przy składaniu trzeba użyć starej uszczelki czy złączki, bo się zapomniało a od ręki nie dostaniesz jak chcesz szybko auto złożyć :mad2:


Jeszcze kilka pytań:

Jak sprawdzasz luzy na pompie, rolkach po zdjęciu pasków - po prostu ręką czy fizyczny luz "na boki" jest wyczuwalny?

Te elementy life-time jak filtr paliwa i oleje w dyfrze i skrzyni - czyli warto zmienić, ale dopiero przy większym przebiegu typu 300k?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopiero jak napisałem zauważyłem, że masz galerię z opisem i również moimi wypocinami :)

Rolki i pompę sprawdzasz zrzucając pasek (pasek wywijasz na drugą stronę i zaginasz, jeśli widać spękania - do zmiany, ale i tak są tanie więc można śmiało zmienić).

Rolki - rozpędzasz palcem i słuchasz, jak szumi - do wymiany. Dodatkowo z rolkami i pompą wody - łapiesz i ruszasz - góra/dół, żeby znaleźć luz na osi - jak są luzy to też wymiana. Spod pompy wody dodatkowo może delikatnie się sączyć, to oczywista oznaka zużycia.


A olej w dyfrze i filtr paliwa, to nie jest kosmiczna cena, czy dużo roboty, ze względu na wiek można wymienić. Olej w skrzyni to już większy wydatek, dla spokoju można wymienić.

Z tego co się naczytałem - dożywotnio znaczy na 200 000km.

Opublikowano

Ahaa, to dlatego najlepiej skręcić przebieg poniżej 200 tys. :mrgreen:


Dzięki za rzeczową odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.