Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem nigdzie wątku zbiorczego, a jedynie porozrzucane wpisy w różnych tematach.


Czy warto grzebać w tym parametrze, skoro BTool to umożliwia? Niektórzy pisali, że przy zmniejszeniu recyrkulacji spalin auto mniej pali, inni wracali do ustawień początkowych bo zaczęło mulić. Ktoś ma jakieś sensowne doświadczeniaw tym temacie?

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
aaben, a dlaczego nie warto? można mu zrobić +40mg i będzie dostawał więcej świeżego powietrza przy odpuszczonym gazie, przy większym przyspieszaniu zawsze zawór EGR jest zamykany
Opublikowano

Podzielę się moim doświadczeniem. Wyłączyłem w programie zawór egr. Fizycznie go usunąłem, zastępując flanszą. Zlikwidowałem tez chłodnicę spalin i resztę tego zbędnego złomu. Wyjście spalin z kolektora wyd. na chłodnice, zaślepiłem kupioną zaślepką, zostawiłem jednak obieg wody z małym termostatem, dzięki temu auto nie rozgrzewa się dłużej. Wszyto działa bez zarzutu. Temat EGR skutecznie rozwiązany.

Taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/f82n-zaslepka-zamiennik-egr-bmw-e60-61-e90-91-7254696102

Przy czym warto wymontować z chodniczki ten mały termostat i zostawić obieg z nim.

Opublikowano

To nie jest temat o wywalaniu EGR, ale o poziomie jego wysterowania.


Jezeli nie robiles mapy to z ciekawosci chociaz przeczytalbym co sie zmienilo?

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

ja uważam, że zaślepienie kolektora to najgorsze rozwiazanie z mozliwych. Zostawić chlodnice egr wraz z termostatem a egr wylaczyc programowo tylko ,amamy wtedy funkcjonalną chlodnice egr.


Po 100% wyłączeniu egr turbo wstaje z 50-100max obrotow więcej. Gdzieś robiłęm wykresy na 3 i 4 biegu jak wyglada cisnienie doladowania z odlaczonym i podlaczonym egr. Auto troche lepiej reaguje na gaz. Ogólnie różnica jest ale nie jest to +1000km a raczej lepszy dół odrobine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aaben, a dlaczego nie warto?

 

Dlatego że na sondzie komputer widzi że coś jest nie tak i zmniejsza dawkę paliwa.

3A0jS9b.png
Opublikowano
aaben, a dlaczego nie warto?

 

Dlatego że na sondzie komputer widzi że coś jest nie tak i zmniejsza dawkę paliwa.

 

Ale to mówisz o totalnym wywaleniu czy ograniczaniu go btoolem tyle ile przyjmie sterownik?


U siebie masz na 0% EGR ustawiony? W DPF sadza szybciej nie przybywa przez to ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze współczesnymi dieslami jest tak:


Albo robisz mody, robisz auto "na tor" i wywalasz fizycznie cały ten bałagan z EGR, DPF (można zostawić temperaturę spalin i sondy bo to bardzo pomaga przy tuningu) i robisz do tego porządną mapę razem z wyłączeniem kodów błędów,


albo dbasz o silnik w formie takiej jak wyjechał z fabryki i to pomaga utrzymać fabryczne osiągi.


Wszelkie półśrodki typu zaślepianie albo wyłączanie poszczególnych elementów bez ingerencji w mapy spowoduje że coś się prędzej czy później posypie.

3A0jS9b.png
Opublikowano

No racja w tym jest, ale jak w ECU podsyłasz mu więcej powietrza, do tego chyba mapa się przestawia na to co mu zakodowałeś ograniczeniem EGR?


Rozumiem zaślepienie EGR blaszką, do tego żadna ingerencja w mapę, i tak jeździć. Ale chyba jak BMW pozwala fabrycznie ograniczyć wysterowanie EGR to nie powinno być problemów bo pewnie sam sobie mapy silnika dostosuje do nowego wysterowania.


Tak mi się wydaje, ale jak jest.... wiedzą jedynie chyba inżynierowie BMW....


A wysterowaniem EGR własnie nie powinno się myśleć w ten sposób ze auto nagle będzie miało +50KM, to chyba zależy na tym by DPF się mniej zapychał czy kolektor dolotowy.


kubaj, bez znaczenia czy jest EGR czy nie, przy pełnym bycie i tak jest zamknięty :) Więc różnice w stawaniu turbo to może zależały od ciśnienia lub temp otoczenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.