Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam proszę o pomoc ręce mi opadły postaram się w skrócie opisać problem.

Wiec do dnia dzisiejszego auto jeździło bez najmniejszego problemu po przejechaniu około 30 kilometrów od domu usłyszałem tak jak by tykniecie przekaźnika to tylko porównywalny dźwięk. Jadąc jeszcze parę metrów auto poprostu zgasło podczas jazdy i koniec na tyle wciskam start stop rozrusznik kreci i nic dodam ze zawsze od pierwszego przycisniecia odrazu odpalał. Komputer diagnostyczny mam zawsze przy sobie więc tak blad jaki wyskoczył to 483D siłownik przepustnicy i 3EC0 sygnał położenia wałka rozrządu

Takie wiadomości z mojego testera obecnie czekam na lawetę czy może mial ktoś podobny przypadek jeśli tak proszę o pomoc

Auto to E91 Lci 318d 2010r

Ps.pierwszy raz pisze na poście więc nie wiem czy dobrze go ulokowalem jeśli nie to bardzo przepraszam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powodów może być sporo, nie zdiagnozujemy tego przez internet. Na początek sprawdziłbym tę przepustnicę może jakimś cudem się zamknęła i tak została a następnie czy wałki rozrządu obracają się przy kręceniu rozrusznikiem.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Powiem szczerze jestem totalnie zielony z mechaniki nie mam pojęcia jak to sprawdzić dodam że facet z ADAC

Ktory przyjechał mnie scholować podłączył auto do swojego komputera i wyszły mu te same błędy troche śmiesznie ale popukał młotkiem podejrzewam że po przepustnicy kazał mi w tym czasie załączyć motor oczywiscie bez żadnych rezultatów

Przeczytałem gdzieś na necie że może być to zerwany łańcuch tylko że nie zauważyłem żadnych objawów szmerów, stuków kompletnie nic

PS.jak mogę sprawdzić czy wałki się obracają przy rozruchu i ewentualnie czy mogę też jakoś sprawdzić tą przepustnice

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łańcuch może się zerwać bez objawów.


Sprawdź tą przepustnicę.


Co do wałków to sprawdź czy widać coś po odkręceniu wlewu oleju, nie pamiętam czy w N47 coś widać.

3A0jS9b.png
Opublikowano

U mnie przy uszkodzonej przepustnicy wywaliło bezpiecznik pod maska przy sterowniku silnika. Objawy takie ze kręci nie zapala a szczęście miałem takie ze dojechałem do domu zgasiłem auto wszystko cacy za godzinę chce jechać a tu [BAD] kręci nie odpala. Tyle ze milem dużo więcej błędów na kompie w zasadzie wszystko co możliwe pod maska.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzisiaj postaram się zweryfikować bezpieczniki

I oczywiście wasze podpowiedzi jesli tylko dojdę do czegokolwiek napiszę.

Wracając do bezpieczników wydaje mi się że w moim.aucie są tylko za schowkiem na rękawiczki

Bardzo panowie dziękuję za wszystkie podpowiedzi w miarę możliwości wszystkie sprawdzę

Moj silnik to n47 143 PS. Dodam ze w zeszłym roku została wgrana nowa mapa do auta żeby go trochę podkręcić ale auto nigdy nie było katowane dużo jeżdżę autostradą moc została zwiększona z powodu większej elastyczności silnika .poprzedni właściciel również większość autostrady znam całą historię auta serwisowane na bierzaco. Jestem drugim.jego właścicielem


Panowie czy po zerwaniu łańcucha zawsze trzeba ściągać głowice czy mozna to jakoś zweryfikować bez większych problemów dodam że w mojej okolicy wszystkie warsztaty są pozamykane z powodu covit-19

Z tad moje pytania o samodzielną ewentualną diagnozę mojego pacjenta.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie podpowiedzi

Opublikowano

U mnie w m47 nie wiem jak w n47 są jeszcze bezpieczniki po stronie pasażera przy sterowniku silnika. Trzeba zdjąć podszybie i w takiej dużej białej puszce jest chyba 6 bezpieczników.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj postaram się zweryfikować bezpieczniki

I oczywiście wasze podpowiedzi jesli tylko dojdę do czegokolwiek napiszę.

Wracając do bezpieczników wydaje mi się że w moim.aucie są tylko za schowkiem na rękawiczki

Bardzo panowie dziękuję za wszystkie podpowiedzi w miarę możliwości wszystkie sprawdzę

Moj silnik to n47 143 PS. Dodam ze w zeszłym roku została wgrana nowa mapa do auta żeby go trochę podkręcić ale auto nigdy nie było katowane dużo jeżdżę autostradą moc została zwiększona z powodu większej elastyczności silnika .poprzedni właściciel również większość autostrady znam całą historię auta serwisowane na bierzaco. Jestem drugim.jego właścicielem


Panowie czy po zerwaniu łańcucha zawsze trzeba ściągać głowice czy mozna to jakoś zweryfikować bez większych problemów dodam że w mojej okolicy wszystkie warsztaty są pozamykane z powodu covit-19

Z tad moje pytania o samodzielną ewentualną diagnozę mojego pacjenta.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie podpowiedzi

Jak probujesz odpalic, kreci lekko, zbyt lekko?

Opublikowano

Powiem szczerze wydaje mi się że tak samo jak wcześniej przed awarią ale teraz naprawdę jest mi ciężko powiedzieć bo sam już szukam usterek na siłę

Przed chwilą skasowałem jeszcze raz wszystkie błędy

Przestały się wyświetlać ale auto jak nie odpalalo tak dalej nic

Panowie powiedzcie jeśli łańcuch byłby zerwany to pasek z przodu silnika na kole pasowym krecilby się również?

Kręcąc rozrusznikiem pasek się obraca napedzajac wszystkie podzespoly

Wlasnie padł akumulator wysypało błędy jakich nigdy jeszcze nie widziałem podladuje aku i sprobuje dalej opisać moje poczynania

Dziękuję wszystkim za chęć pomocy w mojej sprawie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrusznik kreci walem wiec z przodu bedzie sie wszystko obracac. Niestety nie ma mozliwosci zobaczenia rozrzadu bez zdjecia pokrywy zaworow, w n47. Jaki przebieg tego auta? Manual czy auto?
Opublikowano

Wiec tak auto z przebiegiem 240 tys. Z czego przynajmniej 140 tys. to autostrada skrzynia biegów manualna bedzie to nie miła niespodzianka jak okaże się że jednak to łańcuch bo bylem umówiony na wymianę rozrządu tylko ze wszystko się przesunęło z powodu wirusa .Dodam że chciałem go wymienić z racji przebiegu nie jakiś objawów. Obecnie znalazl się mechanik który podejmie się oględzin i ewentualnej naprawy auta .Dzisiaj lub jutro ma dać mi znać co się tak naprawdę stało.

Poinformuje was jak tylko dostanę jakieś wieści bo sam naprawdę jestem ciekaw co się mogło stać tym bardziej żadnego stuku, szelestu czy dziwnych metalicznych objawów. Nawet jak auto zgaslo nie usłyszałem żadnego uderzenia, metalicznego dźwięku tylko jak pisałem wyżej odgłos jak by tykniecie przekaźnika.

Nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ na zaistniałą sytuację ale czasem jak rano jechałem do pracy na dość wolnych obrotach auto miało tak jak by zadyszkę malutkie szarpnięcie jak by brakło paliwa tak ze dwa trzy razy dodając gazu zaraz było normalnie powiedziałem to mechanikowi powiedział że to normalne bo na klimatyzacji włączonej zawsze jeżdżę i moze go lekko przydusic jak jest zimny .oczywiscie nie mam pojęcia czy może mieć to coś wspólnego z moją obecną sytuacją

Jak tylko mechanik zadzwoni napisze co się stało co stwierdził.

Opublikowano
Tu naprawde trzeba auto obejrzeć nikt na forum nie trafi diagnoza na 100% tym bardziej jak jest słabe ladowanie to błędy wywala kosmiczne bo sterowniki sa bardz wrażliwe na spadki ładowania ☹️☹️ Ja bym stawiał ze moze to byc układ wtryskowy pompa CR sie zapchała opilkami ale to tylko jedna z wielu opcji
Opublikowano

Wiec tak mechanik poinformował mnie łańcuch zerwany czeka na moją decyzję co dalej robić

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi teraz muszę się z tym przespać i zadecydować co dalej


Panowie co sądzicie pchać się w naprawę swojego silnika czy jednak kupić używkę :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety. Nie pchaj sie w uzywane. Naprawiaj to co masz.
Opublikowano

Szczerze też myślałem żeby jednak zostać przy swoim z racji tego że awaria stała się na terenie naszych sąsiadów w niemczech a naprawa wyszła by tu naprawdę drogo bede szukał warsztatu w Polsce

Moze ktoś z forum podjął by się wyzwania napewno koszty naprawy plus laweta i tak dużo mniej wyniosą

W Polsce jestem z okolic Górnego Śląska co nie przeszkadzało by mi naprawić go w innym regionie z racji tego że i tak bez lawety się nie obejdzie :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W obecniej sytuacji... Nierealne aby ktos do Niemiec po auto pojechal.
Opublikowano

Oczywiscie ze dam znać. W przyszłym.tygodniu maja podjąć się naprawy mojego auta na dzień dzisiejszy ma kosztować cała operacja około 1200e oczywiście wiedzą że łańcuch jest zerwany w poprzednim warsztacie gdzie została stwierdzona diagnoza zerwanego łańcucha koszt mial byc w granicach 6 tys. euro

Dodam że znalazłem firmę w Polsce z odbiorem auta z Niemiec do Polski koszt wyszedłby pomiędzy 9 a 10 tys. złotych więc jeśli wyjdzie mnie naprawa 2 tys. euro to nie będzie źle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niech ta rozbieźność cenowa za tą samą usługe uruchomi twoją czujność , i raczej nie licz na to źe się zmiescisz w 2 tyś € , choć mimo wszystko tego Ci źycze
Opublikowano

Może tańszy warsztat chce używkę słupek wsadzić + osprzęt w Twojego silnika.

Z nowych części np. minimum czyli olej, filtr oleju, podkładki pod wtryskiwacze, uszczelki montażowe turbo + DPF oraz ciecz i gotowe :) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.