Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Zrobił się problem z moja e61 530d 218ps po wymianie turbo i uszczelki pod deklem zaworów. Do ściągnięcia dekla musiałem wiadomo wyjąć wtryski. Wszystko zrobiłem tak jak ma być, czyszczone gniazda wtrysków, nowe podkladki itp. Niestety po złożeniu wszystkiego silnik odpalił normalnie, lecz zaczęło nim trzepać na zimnym. Od dłuższego czasu mam do wymiany moduł świec i swiece żarowe lecz nie one sa winą bo niestety nawet gdy na zewnątrz jest ok 18 stopni to przy odpalaniu na zimnym chwile nim zatrzepie (wczesniej tak nie było, tzn było ale tylko przy niskich temperaturach), dodatkowo po zabiegu słychać z tyłu silnika jakby metaliczny regularny stuk, który ustaje po minimalnym dodaniu gazu (jakby wtryskiwacz). Najciekawsze jest to, że czasami ten stuk ustaje tzn, stoje na światłach i słysze jak stuka, nagle przestaje. Silnik ogolnie chodzi ok, nie dymi i ma moc. Dzisiaj przy -1 odpaliłem go z wlączonym oknem korekt. Przez 5 s na 6 cylindrze korekta dochodzi do aż +5,5, potem nagle się obniza do -2 natomiast na 5 cylindrze wzrasta do ok +1,5 / +2. Tak jakby nagle 5 i 6 cylinder zamieniły się korektami i wtedy silnik zaczyna pracować równo. Robię przy mechanice na codzień, wyciągałem wiele razy wtryski i nigdy nie miałem z niczym problemów po złożeniu, oczywiscie przy robieniu swojego auta coś musiało paść, jakieś sugestie? Nie możliwe aby przy wyciaganiu wtrysku uszkodził się on. Kody IMA przypisane odpowiednie, wczesniej żadnych problemów z wtryskami czy szarpaniem. Z błędów oprócz swiec jest błąd sondy lambda 4298 oraz 4b10 ktory odpowiada za wysoką korekte ktoregoś z wtysku. Powraca po wykasowaniu. Z góry dzięki za pomoc


Tutaj zdj korekt na ciepłym silniku

https://ibb.co/R91Jgmf

Edytowane przez KubsoNN
Opublikowano

Przy wyjęciu wtrysków trzeba zachować kilka ważnych zasad.

Zabezpieczenie wtrysku przed dostaniem się do niego nieczystości (zasilanie ,przelew)

Końcówka wtrysku (w zadnym razie nie czyścić końcówki) zabezpieczyć,gdy nie jest wtrysk zamontowany.

Wyczyścić gniazdo,nowa podkładka,prawidłowa siła dokręcenia wtrysku.

Przy wyjmowaniu wtrysku nie ruszać cewki (nie odkręcać)


Na korekcje ma wpływ dodatkowo szczelność kolektora,który demontowałeś.

Odpal silnik bez 6,następnie 5 cylindra (odepnij wtrysk) i sprawdź czy stuka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź szczelność dolotu.

Jeśli dałeś stare uszczelki pod kolektor dolotowy to może tak być.

Kolektor wydechowy też mógł się rozszczelnić .


Każda z tych nieszczelności ma wpływ na pracę silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Trudno mi sprawdzić który wtrysk stuka gdyż raz sie tak dzieje raz nie, stoje z odpalonym silnikiem, chwile klepie nagle dosłownie przestaje. Wszystko jest nowe, uszczelki pod kolektorem, sam kolektor również zmieniłem na nowy żeliwny. Robiłem to milion razy u swoich klientów (demontowałem wtryski, czysciłem gniazda, kolektory ssące, demontowałem klapki itp) - nigdy nie było problemów. Zdecydowałem się że wymienie wtrysk ten z największą korektą bo i tak miałem zamiar to zrobić i dam znać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.