Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,chciałbym w najbliższych dniach podładować swój akumulator prostownikiem BOSCH C3 z tym że mam parę wątpliwości,także chciałbym abyście odpowiedzieli mi na parę pytań :D

1.Czy po odpięciu akumulatora nie zrestartuje mi się komputer,nie chciałbym stracić spolszczenia menu Navi.

2.Lepiej podpiąć prostownik pod maskę czy lepiej bezpośrednio do aku w bagażniku ?


Z reguły wiem że nie powinno się ładować akumulatora bez wcześniejszego odpięcia klem bo grozi to przepięciami ale mam dylemat z racji tego że nie chciałbym kompletnego zrestartowania komputera...Doradźcie co powinienem zrobić najlepiej.

Opublikowano

Ładowanie akumulatora w BMW odbywać się MUSI poprzez zaciski pod maską i jedynie przez specjalne elektroniczne prostowniki obsługujące także akumulatory AGM, które mają wiele etapów (np.8) ładowania (same wykrywają typ akumulatora, pojemność, stopień rozładowania i są w stanie często ożywić "padnięte" egzemplarze) . A to dlatego, że tylko w taki sposób sterownik inteligentnej klemy minusowej tzw. IBS wie, że miało miejsce ładowanie co ma wpływ na kolejne procesy (m.in.wartości w sterowniku SOC-State Of Charge, czyli stopień naładowania podczas odczytu komputerem), co wpływa także na inteligentne sterowanie procesem ładowania i np. obniżeniem nieznacznie jego wartości podczas jazdy np z klimą/bez, na długich odcinkach itd. Miejmy na uwadze, że mając np. akumulator AGM to ładowanie mamy zbliżone nawet do 15V. Druga kwestia to regularne doładowywanie sprzyja tylko życiu naszego akumulatora. Ja zawsze to robię ok. raz w miesiącu gdy robię krótkie trasy lub rzadziej gdy tylko długie.

Gdy ładujemy akumulator bezpośrednio i co gorsze przy odłączonych klemach to najprościej ujmując auto nie wie, że coś było ładowane...

Opublikowano
Czyli rozumiem że mam się udać do warsztatu który będzie posiadał odpowiedni prostownik lub podładować go pod maską tak?

 

Prostownik bosch c3 o którym wspomniałeś całkowicie się nadaje. Wez jeszcze raz przeczytaj co napisałem wyżej.

Tak czy siak TRZEBA ładować pod maską. Jakby ci to powiedzieć... zacisk pod maska to dokładnie ten sam kabel który biegnie do akumulatora w bagażniku.

Co sie moze stać ladujac akumulator (AGM w tym przypadku) odpowiednim do tego prostownikiem na plycie elektronicznej w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych (pod maska)? :lol:

Przepiecia z sieci elektrycznej to tzw piki pradowe i wynikaja z tego ze ludzie maja brak wiedzy i stosuja prostowniki przedpotopowe absolutnie nie nadajace sie do tego (transformatorowe) do nowoczesnych aut i akumulatorow... To tak w wielkim skrocie. Poczytaj sobie w internetach bo szkoda pisac zbyt dluga wypowiedź skoro wiedzy z innych zrodel jest pełno wokół.

Opublikowano
Okej,dzięki za pomoc w tym temacie.Właśnie nie wiedziałem czy ten BOSCH C3 się do tego nada i dlatego pytałem bo czasami brakiem wiedzy można sobie narobić niepotrzebnych kłopotów a tego bym niechciał :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak najbardziej ładuję aku bez odpinania klem. Ładuję oczywiście poprze zaciski pod maską. Nigdy nie miałem żadnych problemów i to różne marki i modele. BMW , Volvo XC60, Sprinter itp. itd.

Prostownik automatyczny, nowoczesny.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.