Skocz do zawartości

[E36] Jak wyjąć zegary bez zdejmowania kierownicy


pietia83

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

witam

 

dodam tylko jedną podpowiedz że jeśli byście wyciągali zegary po odłączeniu airbaga i zdjęciu kierownicy to róbcie to na odłączonym akumulatorze.

Odpięcie poduszki na podłączonym aku może spowodować zaświecenie błędu poduszki.

W autach grupy VW i Opel na 200% zaświeci, a czasem nawet odczekanie tylko 10 minut po odłączeniu aku nie pomaga, trzeba odczekać do pół godziny albo złączyć kable + i masy w instalacji ( na odłączonym aku) tak jak przy resecie komputera, aby rozładować kondensator CPU (zasialanie pamięci).

 

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czy ktoś mógłby napisać jakie występowały liczniki przy których wersjach silnikowych?

Myślę że taka informacja byłaby dobrym uzupełnieniem tematu o wymianie zegarów w E36.

Aktualnie szukam zegarów do E36 316. W moim aucie znajdował się licznik wyskalowany do 220km/h i 7000rpm, natomiast na allegro widzę liczniki niby z 316 ale skalowane nawet do 240 (przypuszczam że jest to z 1,8).

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Bardzo bym prosil o zdjecia jak wyjac ten zegar:D Bo cos ich nie widac:(

 

Pozdrawiam

 

Witam

 

Ostatnio próbowałem przywrócić fotki, niestety musiały chyba zostać wykasowane z serwera xs i dlatego nie można w żaden sposób do nich dotrzeć.

Z tego, co pamiętam, myk polegał na tym, że zegary wyciągało się z prawej strony kierownicy, lekko kręcąc nią w prawo właśnie, wtedy lepiej wychodziły... Nie jestem jednak pewien...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziekuje za informacje, no szkoda:( Jakos sprobuje sobie z tym poradzic:D Mam nadzieje ze niczego nie zepsuje:P Elektryk oferowal swoja usługe za 50zl plus diody:( A do tego powiedzial zeby od razu wymienic wszystki (nawet te dzialajace) potem sie czesciej pala?! oO

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Bez zdjęć powinieneś dać sobie też radę, licznik mocowany dwoma śrubkami (we wnęce na zegary u góry). Przyciskasz liczniki od dołu szybki i powinny się odchylić, i teraz skręcasz kierownicą w taką pozycję żeby możliwie najwięcej wyjąć zegary, wkładasz rękę, odłączasz wtyczki (musisz takie plastikowe zawleczki odbezpieczyć, żebyś na siłe nie darł), i jeśli jest on już wolny dalej manewrujesz kierownicą żeby go wyjąć. Powiem szczerze że zdjęcie kierownicy to jest odkręcenie dwóch torxów od tyłu które trzymają poduszkę i jednej większej śruby która trzyma kierownicę i nic więcej-nie wiem czy nie szybciej pójdzie zdejmując kierownicę a na pewno wygodniej. Przed wyjęciem zegarów odłącz aku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.