Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czyli mam to samo co wy, bo na zimę oczywiście Blizzak a nie Potenza. No i jest cicho.

@Loop moze masz ten problem, co w miarę często występuje w serii G związany z niestabilnością na wietrze?

Leciałem na zimówkach 254 licznikowe i było stabilnie. Oczywiście w bezwietrzną pogodę :D

Opublikowano
Hmm , z tego co pamietam blizaki maja indeks prędkości H-210 . Jesli chodzi o stabilność to niestety jeśli auto ma jeździć dobrze po zakrętach to musi być bardziej nerwowe na wprost i odwrotnie - gorsze prowadzenie po zakrętach = większa stabilność na wprost . Wynika to z ustawienia geometrii zawieszenia . Seria 3 z założenia nie jest stateczną limuzyną . do tego wszystkiego dochodzi skomplikowany układ kierowniczy . U mnie auto po odbiorze było w miarę stabilne , ale wykazywało brak czucia w pozycji zero układu kierowniczego , również kierownica była przenoszona w lewo. Po poprawie geometrii (ustawiane 2 razy) , problem został usunięty . Niestety w dzisiejszych czasach zakup nowego auta nie gwarantuje , ze nic nie będzie trzeba poprawiać , naprawiać . Dwa lata temu odbierałem nowe Volvo v90 w którym również geometria była do poprawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brawo Ty ! gdybyś nie reagował od razu, pewnie byś miał przednie opony do wymiany po pierwszym sezonie.
Opublikowano
Czyli mam to samo co wy, bo na zimę oczywiście Blizzak a nie Potenza. No i jest cicho.

@Loop moze masz ten problem, co w miarę często występuje w serii G związany z niestabilnością na wietrze?

Leciałem na zimówkach 254 licznikowe i było stabilnie. Oczywiście w bezwietrzną pogodę :D

 

Niestabilność występuje ,moze nie jakoś dramatycznie, ale zaobserwowałem to jedynie na zimowkach.

Racja blizaki maja indeks H-210,w sumie szkoda ,ze tego wcześniej nie zauważyłem ,szukałbym pirelli h-240.

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
Proszę Was nie róbcie kolejnego OT z tematem niestabilności. U mnie jej nie ma, nie jest związana z problemem. Tak samo to nie jest kwestia opon. Jak widać na bimmerpost i nawet w tym wątku w Polsce BMW przyznaje się do problemu i pracuje nad rozwiązaniem. Pozostaje czekać. W obecnej sytuacji obawiam się, że niestety dość długo.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na szczęście G20 to dość lekki samochód, także ma spory zapas :D

Też wolałem Sottozero III, ale akurat były tylko w wersji mieszanej dostępne jak zamawiałem.

Teoretycznie, mniejszy indeks prędkości może się objawiać niestabilnością przy wyższych prędkościach.

Opublikowano
Polecam zmienić zdanie. Niestety Pirelli to teraz dramat. Mam znajomego oponiarza i na 10 sztuk sprzedanych, 6-7 wraca na reklamacje. Mają problemy z odparzaniem się, są strasznie nie trwałe i delikatne. Jak tylko może to wszystkim odradza. Ja niestety na letnie trafiłem na pierwszym montażu właśnie Pirelli i to dla mnie jest najgorszy wybór. Bridgestony twarde i głośne ale trwałe, Goodyeary - ciche, przyczepne i chyba najlepsze. Na 18 cali BMW teraz czasami samo z siebie zakłada Micheliny 4 i to jest najlepsza opona na rynku. Żadna do niej nawet się nie zbliża.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Mogłeś Damian kupić sobie passata :mrgreen:

Czy bmw 3 jest produkowana by konkurować komfortem i wyciszeniem z seria 5?

Czy jest to auto do długich tras?

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze,

Nie twierdze że jest dobrze lub źle ale:

Każdy ma inny słuch. Serio. "Bardzo inny".

Są tacy co nie czują pukania w zawieszeniu, a inni ulegają sugestią. Podświadomie.


Głośność to jedno, a drugie to częstotliwość przenikających dźwięków do kabiny.

Może to wynikać w jakiś sposób z egzemplarza ale nie sądzę aby były one aż tak bardzo odmienne - bardziej róźnią się drogi jak i temperatura.

Opublikowano

Na bimmerpost pojawiła się sugestia, że problem dotyczy sztuk wyprodukowanych w Dingolfing (VIN zaczynający się na F).

Czy jest ktoś kto uważa, że ma problem ale samochód produkcja Monachium?

Opublikowano
Na bimmerpost pojawiła się sugestia, że problem dotyczy sztuk wyprodukowanych w Dingolfing (VIN zaczynający się na F).

Czy jest ktoś kto uważa, że ma problem ale samochód produkcja Monachium?

Może nie wrzucili mat wyciszających..... ;-)

Opublikowano
Na bimmerpost pojawiła się sugestia, że problem dotyczy sztuk wyprodukowanych w Dingolfing (VIN zaczynający się na F).

Czy jest ktoś kto uważa, że ma problem ale samochód produkcja Monachium?

Cały VIN czy jego końcówka?


Mój VIN zaczyna się na WBA, ale na FH mam ostatnie 7 znaków. Problemu z wyciszeniem nie widzę (słyszę).

Opublikowano
Na bimmerpost pojawiła się sugestia, że problem dotyczy sztuk wyprodukowanych w Dingolfing (VIN zaczynający się na F).

Czy jest ktoś kto uważa, że ma problem ale samochód produkcja Monachium?

Cały VIN czy jego końcówka?


Mój VIN zaczyna się na WBA, ale na FH mam ostatnie 7 znaków. Problemu z wyciszeniem nie widzę (słyszę).

 

F z ostatnich siedmiu znaków. Spokojnie, problem dotyczy tylko specyficznych konfiguracji i to nie wszystkich egzemplarzy. Ale BMW o dziwo nie umywa rąk, tylko teraz przez wirusa sprawa zawieszona.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
F z ostatnich siedmiu znaków. Spokojnie, problem dotyczy tylko specyficznych konfiguracji i to nie wszystkich egzemplarzy. Ale BMW o dziwo nie umywa rąk, tylko teraz przez wirusa sprawa zawieszona.

 

Mojego samochodu niestety z pewnością dotyczy. Poza hałasem z okolicy szyberdachu i tylnej kanapy (inny wątek na forum) szum toczenia opon jest niekiedy nie do zniesienia. Myślałem, że to wina opon (P Zero), ale przejechałem się innym autem (Audi) z identycznym ogumieniem - nie było problemu (w przeciwieństwie do zimowych Sottozero 3 - tu hałas był taki sam u mnie i w A3 kolegi). Ostatnia część VIN zaczyna się na F, 330ix M-pak, zawieszenie sportowe M, dyfer M.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
problem względny/indywidualny ale też niestety pewnie pokłosie bardzo dobrego wyciszenia "szumów opływowych"

 

Najwyraźniej tak, bo serwis również uważa, że nic nie hałasuje. Sugerują nie porównywać z innymi autami na tych samych oponach, bo kosmiczne zawieszenie BMW i jest jest lepsze, a że przy okazji coś może bardziej hałasuje, to nie ma znaczenia.

Podpierałem się przytoczoną wyżej informacją, że problem ma dotyczyć konkretnych konfiguracji i miał już być zauważony, ale zdementowali.

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post. Przymierzam się do g20 330i xdrive m sport. Było tu napisane "Problem dotyczy aut z podwoziem M, sportową skrzynią i zmiennym układem kierowniczym" inni mają ten sam problem w sportowym M adaptacyjnym. Zastanawiam się czy nie brać wersji m-sport ale ze zwykłym zawieszeniem. Czy ktoś z Was słyszał o problemie z szumem w zawieszeniu normalnym? Mam nadzieję że nie jest to wina układu hamulcowego M czy zmiennego układu kierowniczego które chciałbym jednak zostawić. Powiedzcie co o tym sądzicie.

PS. w konfiguratorze jeżeli jest układ hamulcowy M to nie można wybrać standardowego zawieszenia, ale dowiedziałem się od dealera że to błąd konfiguratora.

Opublikowano
W seri G20 wlasciwie sa dwie opcje auta: albo diesel 190 km albo benzyna 340i z adaptacyjnym zawieszeniem - inne opcje raczej nie maja racji bytu
Opublikowano
W seri G20 wlasciwie sa dwie opcje auta: albo diesel 190 km albo benzyna 340i z adaptacyjnym zawieszeniem - inne opcje raczej nie maja racji bytu

 

Dlaczego?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, to mój pierwszy post. Przymierzam się do g20 330i xdrive m sport. Było tu napisane "Problem dotyczy aut z podwoziem M, sportową skrzynią i zmiennym układem kierowniczym" inni mają ten sam problem w sportowym M adaptacyjnym. Zastanawiam się czy nie brać wersji m-sport ale ze zwykłym zawieszeniem. Czy ktoś z Was słyszał o problemie z szumem w zawieszeniu normalnym? Mam nadzieję że nie jest to wina układu hamulcowego M czy zmiennego układu kierowniczego które chciałbym jednak zostawić. Powiedzcie co o tym sądzicie.

PS. w konfiguratorze jeżeli jest układ hamulcowy M to nie można wybrać standardowego zawieszenia, ale dowiedziałem się od dealera że to błąd konfiguratora.

 

Być może 2VL - czyli zmienny sportowy układ kierowniczy. Wtedy są inne kąty w zawieszeniu przednim wiec może to jest powód hałasowania. Ja miałem w F30 2VL i bardzo przeszkadzał szum/szuranie od kół. Na zimowych było o dziwo lepiej....

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy oprócz "road noise" ktoś z Was zauważył świst wiatru? U mnie przy +140km/h zaczyna być bardzo słyszalny.


U mnie to 320xd, pakiet m (hamulce, zawieszenie) na zimówkach Pirelli SottoZero Serie 3 18" RF 225/255.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.