Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Żadne Mateusz , dlatego pisałem że musicie mi wierzyć na słowo , nawet jak nagrałem poziom hałasu przed i po przy tej samej prędkości i trasie to nie udało się wychwycić różnicy o której piszę

 

Myślałem, że to żart z tym "wierzcie mi na słowo" :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być jeszcze druga kwestia że zmienia się częstotliwość hałasu przez co może nie być on tak uciążliwy dla ludzkiego ucha.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie tylko , chodzi o szczegóły które nie da się mierzyć aparaturą , tylko wyjdą w praniu , np. 180 i szczęka mi opada , bo hałas powinien być na poziomie 160 , mija mnie pogotowie i szczęka mi opada bo jakoś ta syrena jest za cicha , audio jest na 2/3 głośności i nic nie słyszę z zewnątrz , totalna izolacja i znowu szczęka opada..itd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku narzędziem pomiarowym była głowa serwisanta która latała po całej kabinie przez 25 minut :D
Opublikowano
Założyłem letnie opony bridgestone potenza s001 RFT ( tył 275/35r20 przód 245/40r20) i zaskoczenie bo są one sporo głośniejsze niż zimowe pirelli sottozero 3 . Jest to o tyle ciekawe że patrząc na indeks hałasu różnica niewielka : 73 db vs 72db . Pojeżdżę trochę i jeśli moje ucho nie przyzwyczai się to będę zmieniał opony . Po przeglądzie tych homologowanych przez BMW najcichsze są EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 ( 69 db) . Macie jakieś doświadczenia z tym modelem?
Opublikowano

W dwóch BMW zmieniałem i letnie i zimowe z Pirelli na Goodyeary i za każdym razem Goodyeary były cichsze w odczuciu jak dla mnie, a więc pokrywało się to danymi producentów (oczywiście nie dokładnie, nie mierzyłęm dB, mówię o różnicy odczuwalnej w emisji hałasu).

Jest to doświadczenie na F30 i F10, która jest tez lepiej wyciszona od F30.

Tak więc ja mogę polecić Goodyeary Asymetric

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@ Big Snoop Dogg patrząc na to co się dzieje za oknem , to szybko trzeba wracać do zimowych :wink:
Opublikowano
@Krakus tak podchodząc do sprawy to akurat wczoraj wciągu dnia trzeba by było zmieniać co 1h opony z letnich na zimowe i odwrotnie, przy najmniej w dolnośląskim.
Opublikowano
To jest niesamowite jak opony "premium" potrafią hałasować, letnie Pirelli były głośniejsze od zimowych Dunlop. Chyba to sprawa mieszanki gumowej, zimowa miększa nawet zimą.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Pojezdzilem tydzien i powiem ze dodatkowe wygluszanie w tym samochodzie to wyrzucanie pieniedzy. Efektow spektakularnych nie bedzie. Samochod jest naprawde dobrze wygluszony. Wygluszenie drzwi moze troche by dalo co do halasu przejezdzajacych z boku samochodow, z audio da niewiele bo w drzwiach nie ma glosnikow niskotonowych, bedzie lepszy dzwiek zamykania drzwi, to na pewno
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss po 5000km wpadnij do Krakowa na kawę , zrobimy test porównawczy :wink:
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnę się do tego wątku z moimi pytaniami, bo "search" nie pomógł (z góry dzięki, jeśli ktoś z Was ma na podorędziu link do właściwego tematu...)


Otóż, od kilku tygodni jeżdżę świeżutką G11 740d x-drive (ma ciut ponad 6000 km przelotu póki co) i dręczy mnie poczucie, że pod względem akustyki to to nie jest auto "premium". Co mi przeszkadza:

 

  • Szum wiatru słyszalny wyraźnie od ok 80km/h, zaczyna się u nasady słupka A i przechodzi do słupka B. Z tyłu jest o wiele ciszej. Powyżej 150km/h nie ma sensu włączać radia...

  • Hałas przejeżdżających obok samochodów

 

Mam porównanie z jazd innymi autami: wielokrotne próby w innych siódemkach z różnymi silnikami, 620d GT, X5 M50d, moje poprzednie auto Volve V90 T6 (benzyna 2l) cross country (ta na szczudłach), Mercedes obecnej generacji klasy E, Audi A6, etc etc. I nie pamiętam, aby tak mocno było słychać w nich te hałasy. Najcichsza była 6 GT (20d! i bezramkowe okna w drzwiach) i moje Volvo (ale tam miałem podwójne szyby)


Dokucza mi to tak bardzo, że muszę przeprosić się z wyciszeniem auta i tu pytanie: kto w Warszawie zrobi to profesjonalnie i zadba o to, żeby poskładać po wszystkim auto jak jako Faberge?


m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżę temat. Ja myślałem o https://https://www.facebook.com/NoiseBlockPolska. Opinie dobre, furki które robią zacne i rozsądni cenowo.

Kuszą mnie nadkola i właśnie drzwi. Cały czas mi brakuje jakejś dodatkowej ciszy i bardziej premium choć auto jest ciche w mojej ocenie. Twierdzę też, że nawet dla Hi Fi audio powinna być różnica bo to wszystkie plasticzury w drzwiach będą jakoś polepione matą. Dodatkowo przy dobrym bicie słyszę tylną półkę lub obudowę trzeciego światła stopu. Naprwdę takie brzęczenia mnie w... :evil:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No i zrobiłem sobie pełne i podwójne wyciszenie drzwi. Rezultat super. Jest naprawdę ciszej. Nadkoli nie ruszałem, a i tak jest lepiej bo się różne hałasy przez drzwi nie przenoszą. Bardzo zadowolony jestem:) No i to zamykanie drzwi teraz... To jest premium:) klik. :lol:
Opublikowano
No i zrobiłem sobie pełne i podwójne wyciszenie drzwi. Rezultat super. Jest naprawdę ciszej. Nadkoli nie ruszałem, a i tak jest lepiej bo się różne hałasy przez drzwi nie przenoszą. Bardzo zadowolony jestem:) No i to zamykanie drzwi teraz... To jest premium:) klik. :lol:

Jaki to koszt w g20?

Opublikowano
Wyszło mnie ponad 3 tysie, ale tak jak mówię podokładałem ponad standard. Sądzę, że baza też by robiła robotę, a ta dodatkowa to fanaberia. Jak ogarnę zdjęcia to wrzucę do swojej galerii. Naprawdę porządnie ogarnięte, jakościowo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie mówiłem , i nikt mi nie uwierzył na słowo :wink: uszczelki w otworach drzwi też robili ? u mnie uznali że to must have jak jechałem z serwisantem powyżej 160
Opublikowano
A nie mówiłem , i nikt mi nie uwierzył na słowo :wink: uszczelki w otworach drzwi też robili ? u mnie uznali że to must have jak jechałem z serwisantem powyżej 160

 

Akurat ja uszczelki odpuściłem. Mnie gość odradził bo mówi, że rurki które się wciska w uszczelki potrafią się z czasem różnie zachowywać. Generalnie przegoniłem go powyżej 160 jak wracałem i tak jest dla mnie cicho. Jestem serio bardzo zadowolony:) Na audio może nie ma to jakiegoś mega wpływu bo jednak subwoofer pod siedzeniem, ale jedak Hi-Fi nieco lepiej słychać bo prostu zmieniła się akustyka. Dla mnie ekstra. Jestem w stanie sobie wyobrazić co by jeszcze zrobiły nadkola i bagażnik po wygłuszeniu.:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no i ten odgłos pukania w blachy drzwi .. klasa :cool2: miałeś pokazać jak jest zrobione u Ciebie i z jakich mat , czekam i czekam :)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super :cool2: zwróć uwagę że lepsza jakość audio jest zauważalna teraz ,jadąc powyżej 120 w porównaniu do gołej wersji .bo prędkość zabija jakość audio w aucie poprzez różnych szumów..itd
Opublikowano
Super :cool2: zwróć uwagę że lepsza jakość audio jest zauważalna teraz ,jadąc powyżej 120 w porównaniu do gołej wersji .bo prędkość zabija jakość audio w aucie poprzez różnych szumów..itd

 

Absolutnie! Jak mogłem o tym zapomnieć. To prawda, sama jazda z większą prędkością jak wracałem właśnie zrobiła wrażenie. Razem z szybami akustycznymi plus teraz drzwi szum się zmniejszył i faktycznie jak sobie puściłem muzykę to było przyjemniej słuchać.

Kusi mnie zrobienie tych nadkoli, ale w zasadzie dobrze, że ich nie ruszałem, bo jak byłem najpierw w ASO, później wyciszenie, to w ASO akurat jest jakaś akcja serwiswa dotycząca nadkoli. Jakieś tam nity czy zastrzski się ponoć luzują i mogą uszkadzać powłokę lakierniczą.

Natomiast inny dzwięk mnie wkurza od układu jezdnego. Najbardziej irytujący dziwny dzwięk, którego również pochodzenia nie jestem w stanie ustalić jest takie piszczenie czy jakiś metaliczy dzwięk słyszalny podczas jazdy, który naprawdę zaczyna irytować. U mnie jest nieco cichsze, ale to właśnie taki dzwięk jak na tym filmie znalezionym na zagranicznym forum: https://www.youtube.com/watch?v=H5bhb-Djo14. Dla porównania to uchwyciłem coś takiego jako wyizolowane nagranie podobnego dzwięku:

Niby nie jest to głośne, ale słyszalne dla ucha

Najlepiej słychać przy niższych prędkościach i tylko w trakcie jazdy. Początkowo myślałem, że to jakiś wentylator od wentylacji/klimatyzacji, gdyż to trochę taki dzwięk jakby w uszach dzwoniło, trochę metaliczne. Jednak wyłączenie w ogóle wentylacji w trakcie jazdy nic nie daje (chyba, że to jeszcze jakieś wentylatorki od innych systemówm ale te raczej też pracują na postoju).

Sądziłem, że to być może hamulce, ale w trakcie jazdy przyhamowując lewą nogą też dzwięk nie znika.

Na postoju i przy włączonym silniku też tego nie słyszę czy to na wolnych obrotach czy przy dodawaniu gazu – tutaj obstawiałem jakiś pasek czy rolkę.

Zacząłem obstawiać, układ napędowy, albo układ jezdny, gdyż występuje to tylko w trakcie jazdy. To trochę brzmi jakby pochodziło od obrotów (łożyska choć to nie wycie, może piasty?) Na forum zagranicznym sugerowano dyferencjały lub skrzynkę rozdzielacza...No nie mam pojęcia, ale częstotliwość tego dzwięku naprawdę męczy choć po wyciszeniu drzwi jakby mniej.

Bardziej ten dzwięk jakby pochodził z przedniej części pojazdu. Nie wiem na ile też mogę z tym jeździć.

ASO na razie nie wie o co chodzi. Obstawiali przestrzeń między tarczą hamulcową i jakaś przestrzenią bo mieli kiedyś tak, że dostała się drobina piasku i przy wibracjach ta drobina wywoływła takie dzwięki. Ale sprawdzili i to nie to.


W warsztacie nie byli w stanie tego odtworzyć. Pytanie czy się aż tak bawili. Kazali jeszcze pojeździć na oryginalnych kołach.

Mam trochę ochotę pojechać z kimś na podnośnik, posadzić kogoś za kierą i żeby wrzucić D i pozwolić kołom i mechanizmom popracować na podnośniku. Mam tylko nadzieję, że to niczego nie uszkodzi (nie powinno).


Inna kwestia to jak mi poprawiali podporę lewej nogi kierowcy (skrzypiałą), to skłądając zostawili lużne kabelki i się pukadełko zrobiło. Rozebrałem i ogarnąłem sam dodatkowo wsadzając piankę kauczukową i oryginalne wyciszenie drzwi, tak żeby półkę pod kierownicą wyciszyć dodatkowo. Chyba bym mógł dorabiać wyszukując producentom różne stukadła:)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Obserwacja. Wyczytałem, że zaleca się robić rotację opon. Zrobiłem rotację - stało okropnie głośno z tyłu. Myślałem, że łożysko mi padło albo dyfr. Obróciłem koła z powrotem przód-tył i szum znikł.

Więc gdy komuś zależy na wyciszeniu, rotacji kół nie polecam.

Przebieg opon ok. 15-20 tys. km, całoroczne.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdź przednie opony czy nie są nadmiernie zużyte zewnętrzne powierzchnie, potrafią bardzo hałasować, a przy rotacji opon efekt nasili się.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.