Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy oprócz "road noise" ktoś z Was zauważył świst wiatru? U mnie przy +140km/h zaczyna być bardzo słyszalny.

masz szyby akustyczne czy zwykłe ?

Opublikowano
Czy oprócz "road noise" ktoś z Was zauważył świst wiatru? U mnie przy +140km/h zaczyna być bardzo słyszalny.

masz szyby akustyczne czy zwykłe ?

 

Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może zróbmy porównanie poziomu hałasu przy prędkości autostradowej ?, zainstalowałem aplikację Sound Meter i jutro zrobię pomiar hałasu wnętrza na wysokości głowy z wyłączonym nawiewem przy prędkości 140km/h
Opublikowano (edytowane)
Coś ten Twój telefon średnio to liczy ;))) może mu się mikrofon przytkał ;))) . To co podałeś czyli 56 db to poziom głośności klasy premium (bmw5) przy 50 km/h . Przy 140 powinieneś mieć około 10 db więcej. Jest to poprostu niemożliwe ze względu na sam szum powietrza. Mi wyszlo średnio 65,8 przy 140 mierzone na Galaxy Note20 Ultra Edytowane przez tgorka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@tgorka całkiem możliwe , przecież to żadne profesjonalne urządzenie , a sam smartfon to średniej klasy produkt . BTW masz piękny kolor auta ! , aż prosi o założenie galerii :cool2:
Opublikowano
Jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby Twój mikrofon się tak pomylił. Decybele to skala logartymiczna. Różnica między 50dB a 70dB w praktyce jest ogromna.
Opublikowano
@tgorka całkiem możliwe , przecież to żadne profesjonalne urządzenie , a sam smartfon to średniej klasy produkt . BTW masz piękny kolor auta ! , aż prosi o założenie galerii :cool2:

 

Tak wiem. Założę założę tylko się muszę zebrać. Ciężko zrobić mu zdjęcie bo na każdym wychodzi inaczej i na żadnym nie tak jak w rzeczywistości ;)))

Opublikowano

Panowie,


Kiedyś robiłem takie testy w F30 i powiem Wam że dużo zależy od wiatru, ale jeszcze więcej od rodzaju nawierzchni. Coraz częściej jest montowany cichy asfalt. Seria 3 zawszy była i pewnie G20 też tak jest że głównie to słychać szum opon niż wiatru... no chyba że wieje mocno


Każdy telefo i każda appkaa inaczej to wyliczy.... a na koniec powiem, że szum szumowi nie równy i czasami sonometr pokaże Wam niskie wartości a odczuwalnie będzie głośniej...


Wiem... niestety...

Opublikowano

Kiedyś robiłem takie testy w F30 i powiem Wam że dużo zależy od wiatru, ale jeszcze więcej od rodzaju nawierzchni.

 

Akurat mnie najbardziej ciekawi świst wiatru od strony kierowcy.


Na hałas od asfaltu jeszcze nie zwróciłem uwagi: zimówki, runflat, 19" też nie pomagają. Poza tym wiem od znajomego mechanika, że te G20 mają bardzo mało wyciszającego materiału.

Opublikowano
Coś ten Twój telefon średnio to liczy ;))) może mu się mikrofon przytkał ;))) . To co podałeś czyli 56 db to poziom głośności klasy premium (bmw5) przy 50 km/h . Przy 140 powinieneś mieć około 10 db więcej. Jest to poprostu niemożliwe ze względu na sam szum powietrza. Mi wyszlo średnio 65,8 przy 140 mierzone na Galaxy Note20 Ultra

 

Średnią 64 miałem przy 80~90km/h. Na autostradzie, mokry asfalt opony zimowe, miałem średni odczyt na odcinku 50km z tempomatem 140km/h ~ 70.4 dB. Powinienem się martwić? 5/6 dB to spora różnica w praktyce.

Opublikowano
Najmniejsza różnica poziomów dźwięku uchwytna dla ludzkiego ucha to ok. 1 dB. Zwiększenie poziomu dźwięku o 8-10 dB jest subiektywnie odbierane jako dwukrotne zwiększenie głośności.
Opublikowano

Czołem Koledzy,

Nie wiem czy wniesie to coś do tematu ale w F31 mam na zimę felgi + opony zakupione razem z autem w salonie. Na lato przód 225 tył 255 a na zimę 4x225 z oponami sottozero. Na zimówkach powyżej 70km/h zaczyna się takie wycie i szum że nie da się tego nie zauważyć. Każdy kto wsiada do auta pyta się co to za dźwięk. Dodatkowo jest wrażenie jakby opony były wyząbkowane bo wręcz są drgania które czuć pod nogami. Hałas zależy od asfaltu po jakim się jedzie. Przy prędkościach autostradowych jest masakra. Auto 2018, 318d, salonowe, bezwypadkowe, serwisowane, przebieg aktualny 112K, m-pakiet ale zawieszenie standardowe gdyż z obniżonego zrezygnowałem przy zamawianiu. Zmieniam koła na letnie i w aucie cisza. Zbliża się moment zamówienia G20 i wszedłem poczytać na jego temat i widzę że opisywany problem podobny. Co ciekawe przewija się w przypadku zimówek sottozero. Na letnich kompletnie nie mam zastrzeżeń bez względu na nawierzchnię czy prędkość.

Opublikowano
Najmniejsza różnica poziomów dźwięku uchwytna dla ludzkiego ucha to ok. 1 dB. Zwiększenie poziomu dźwięku o 8-10 dB jest subiektywnie odbierane jako dwukrotne zwiększenie głośności.

 

Tak jak mówisz. Różnica między 64 a 71 jest ogromna. 64 to cisza a 71 to już hałas.

Opublikowano
Czołem Koledzy,

Nie wiem czy wniesie to coś do tematu ale w F31 mam na zimę felgi + opony zakupione razem z autem w salonie. Na lato przód 225 tył 255 a na zimę 4x225 z oponami sottozero. Na zimówkach powyżej 70km/h zaczyna się takie wycie i szum że nie da się tego nie zauważyć. Każdy kto wsiada do auta pyta się co to za dźwięk. Dodatkowo jest wrażenie jakby opony były wyząbkowane bo wręcz są drgania które czuć pod nogami. Hałas zależy od asfaltu po jakim się jedzie. Przy prędkościach autostradowych jest masakra. Auto 2018, 318d, salonowe, bezwypadkowe, serwisowane, przebieg aktualny 112K, m-pakiet ale zawieszenie standardowe gdyż z obniżonego zrezygnowałem przy zamawianiu. Zmieniam koła na letnie i w aucie cisza. Zbliża się moment zamówienia G20 i wszedłem poczytać na jego temat i widzę że opisywany problem podobny. Co ciekawe przewija się w przypadku zimówek sottozero. Na letnich kompletnie nie mam zastrzeżeń bez względu na nawierzchnię czy prędkość.

 

Mam zimowy zestaw z pirelli, tyle że mieszany 225 i 255 - nie ma żadnych hałasów.

Opublikowano
Mnie przekonuje hipoteza o zawieszeniu, kątach kół itp. Dużo jeżdżę sam i jest ok, a jak wsiada rodzinka 2 osoby na prawych fotelach to hałas z kół jest zauważalnie większy. Zauważył ktoś coś podobnego?
Opublikowano
Kwestia docisku opon do podłoża, im większa waga auta (pasażerowie) tym bieżnik bardziej "wgryza się w asfalt" i bardziej hałasuje.
Opublikowano
Coś ten Twój telefon średnio to liczy ;))) może mu się mikrofon przytkał ;))) . To co podałeś czyli 56 db to poziom głośności klasy premium (bmw5) przy 50 km/h . Przy 140 powinieneś mieć około 10 db więcej. Jest to poprostu niemożliwe ze względu na sam szum powietrza. Mi wyszlo średnio 65,8 przy 140 mierzone na Galaxy Note20 Ultra

 

Średnią 64 miałem przy 80~90km/h. Na autostradzie, mokry asfalt opony zimowe, miałem średni odczyt na odcinku 50km z tempomatem 140km/h ~ 70.4 dB. Powinienem się martwić? 5/6 dB to spora różnica w praktyce.

 

Dla porównania podam:

- F10

- ta sama aplikacja

- 100km/h, nie autostrada, trochę nie równa nawierzchnia

- opony zimowe GY RFT 18

- mokro, po opadach śniegu

- temp. ok. 2 stopnie

Wyszło 60-61 dB.

Opublikowano
Coś ten Twój telefon średnio to liczy ;))) może mu się mikrofon przytkał ;))) . To co podałeś czyli 56 db to poziom głośności klasy premium (bmw5) przy 50 km/h . Przy 140 powinieneś mieć około 10 db więcej. Jest to poprostu niemożliwe ze względu na sam szum powietrza. Mi wyszlo średnio 65,8 przy 140 mierzone na Galaxy Note20 Ultra

 

Średnią 64 miałem przy 80~90km/h. Na autostradzie, mokry asfalt opony zimowe, miałem średni odczyt na odcinku 50km z tempomatem 140km/h ~ 70.4 dB. Powinienem się martwić? 5/6 dB to spora różnica w praktyce.

 

Dla porównania podam:

- F10

- ta sama aplikacja

- 100km/h, nie autostrada, trochę nie równa nawierzchnia

- opony zimowe GY RFT 18

- mokro, po opadach śniegu

- temp. ok. 2 stopnie

Wyszło 60-61 dB.

 

Wychodzi na to, że mój egzemplarz jakoś słabo wyciszony.

Opublikowano

zwróć uwagę, że ja mam serię 5, chociaż fakt poprzedniej generacji i nie było tam opcji akustycznych szyb.

Podałem swój pomiar jako jakiś poziom porównawczy. Chociaż uważam, że takie pomiary są obarczone sporym błędem, chociażby ze wzg. na używanie różnych mikrofonów.

Sama aplikacja też nie wiemy na ile jest wiarygodna.

Ale podyskutować sobie możemy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem że jak jechałem 320i xd na oponach 18 byłem mocno zdziwiony szumem wiatru w środku , podobno auto było bez akustycznych szyb ,choć jak sprawdzałem to wyglądały identycznie jak moje - przednie szyby z rowkiem , tylne bez rowka -

może kolejny level oszczędność w autach po lipcu 2020 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.