Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Panowie, miesiąc temu wreszcie odebrałem G20 330i xdrive, m-sport, zawieszenie adaptacyjne, podwójne szyby. Koła oryginalne zimowe bmw, mieszane 225/45 przód, 255/35 tył. 18". Ogumienie Pirelli Winter Sottozero 3 Run-flat.


Do tej pory robiłem dość krótkie dystanse, raczej w mieście, ale od nowości zauważyłem, że wyciszenie podwozia/nadkoli jest słabe - dużo słabsze niż bym się spodziewał w samochodzie za te pieniądze. Od tak 80km/h słychać jednolity szum spod samochodu.

Ostatnio wreszcie przejechaliśmy trochę dłuższą trasę, autostrady, drogi expresowe, 2.5h drogi, max prędkość 140km/h. Oboje z żoną zgodnie stwierdziliśmy w połowie trasy, że już nas głowa boli od tego hałasu. Radio leciało, ale raczej spokojnie, bardziej cicho, niż głośno ;) Teraz już nawet na krótkich trasach od razu to słyszę - jak pisałem 60-80km/h i już to słychać, praktycznie tak samo głośno jak przy 120.


Jeśli chodzi o silnik/wiatr/szum opływowy - to tutaj nie mam zastrzeżen, jest bardzo cicho.


Żona na codzień jeździ Tiguanem również na 18 kołach. Ja wcześniej jeździłem Golfem VII, również na 18. Oboje zgodnie uznaliśmy, że oba te auta są cichsze na trasie - mimo że tiguan to suv, ze słabo wyciszony dieslem i zwykłymi szybami..


Nie bardzo wiem jak to ugryźć. Czy macie jakiekolwiek pomysły, czy to może być coś co wymaga serwisu BMW, czy raczej po prostu ten model jest tak słabo wyciszony lub te opony są tak wyjątkowo głośne (nawet jeśli, to wyciszenie powinno to niwelować).

Nie dalej jak wczoraj Pertyn testował ten sam model tylko w touringu i podsumował to tak, że w samochodzie jest bardzo cicho i nadkola są bardzo dobrze wyciszone :shock:


Wszelkie wskazówki będą mile widziane, z góry dzięki.

Opublikowano

Widziałem ten wątek na Bimmerpost, ciężko ocenić czy mówimy o tym samym, nigdzie nie ma żadnego nagrania audio/video z tym przypadkiem.


W Twoim wątku - od drugiego posta wątek się troche rozjechał :D, ale tak, możemy mówić o tym samym, choć pewności nie mam. Ja nie wyczuwam tego z jakiegoś konkretnego miejsca, po prostu od drogi/kół. Widziałem też, że pisałeś na bimmerpost, że na letnich kołach nic się nie zmieniło - więc tym gorzej. Bo salon/serwis pewnie zwali opony lub po prostu, że takie jest wyciszenie..

  • Moderatorzy
Opublikowano
G20 jest naprawdę bardzo ciche, dziwi mnie Twój problem. Być może dotyczy Twojego egzemplarza / kół / opon ?
Opublikowano
G20 jest naprawdę bardzo ciche, dziwi mnie Twój problem. Być może dotyczy Twojego egzemplarza / kół / opon ?

 

Tylko jak do tego dojść, czy tak jest :) Jak to sprawdzić..

Opublikowano

Mam identyczne spostrzeżenia, samochód na tych samych oponach zimowych.

Recenzenci podkreślają wyciszenie wnętrza. I rzeczywiście, w porównaniu z moim poprzednim samochodem (Volvo XC60 D5), gdzie 5-cylindrowy diesel dyskretny nie był wcale, buda SUVa dokładała swoje, szum opon zimowych się gdzieś gubił. Tu - wychodzi na pierwszy plan. Wytłumaczenie przyszło samo i póki co mi wystarcza, jechałem jako pasażer u kolegi w Audi A3 na zimowych Pirelli Sottozero 3 - hałas dokładnie ten sam.

Opublikowano

No dobra, to teoretycznie może to i jest wina samych opon - zobaczymy jak będzie na letnich, choć kolega Yossi123 przerzucił się już na letnie i nie ma poprawy.


Natomiast czy naprawdę w samochodzie tej klasy, opona (homologowana dla/przez producenta) może tak bardzo odbierać komfort z jazdy ? Czy ktoś się orientuje, czy jakiś element można by dodatkowo wyciszyć, aby pozbyć się tego hałasu - jednocześnie nie rozbierając całego samochodu na części ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja nie skorzystałem z oferty dealera i sam złożyłem sobie komplet zimowych kół.

Pomijając już to że wyszło 2 x taniej to mogłem wybrać porządna oponę - continental ts860 oczywiście z gwiazdką bmw. Fabryczne zestawy to pirelli albo bridgestone, może tutaj jest problem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego jak opony zimowe to tylko Michelin lub Goodyear ..moim zdaniem jedyne firmy potrafiące robić opony zimowe porządne z hałasem poniżej 70db...SUV zawsze będzie cichszy jeśli chodzi o hałas od podwozia bo jest wyższe , oczywiście mając podobną jakość wyciszenia nadkola
Opublikowano
mam G21 330i xdrive, m-sport, bez zawieszenia adaptacyjnego, sam dokupiłem Pirelli Sottozero 3 z runflatem w dwóch szerokościach w 18", nie mam podwójnych szyb. Czyli podobny setup do twojego => zero problemów z wyciszeniem.
Opublikowano
Witam, mam dokładnie taki sam problem w swoim g20 330xi. Zarówno na oponach zimowych i letnich (zimowe 18 cali, letnie 20). Co ciekawe czasami szumy nie występują. Problem zgłaszany do ASO. Wymieniono przedni dyferencjał, podpory wału , jednak bez rezultatów. Problem znany zarówno w centrali BMW Polska jaki i BMW AG (bardzo dużo samochodów dotkniętych problemem). Na chwilę obecną brak rozwiązania. Problem dotyczy zarówno aut z napędem na tył oraz x-drive. Ponoć Niemcy intensywnie pracuje nad rozwiązaniem problemu. Niestety trzeba czekać i co jakiś czas atakować dilera , bądź centrale BMW aby usunęli usterkę.
Opublikowano
No czyli wychodzi na to, że u jednych to kwestia opon a u innych problem z samochodem. Nie napawa to optymizmem w kwesti znalezienia źródła i wyeliminowania problemu :?
Opublikowano
Raczej to nie jest kwestia opon .U mnie auto było sprawdzane na trzech różnych zestawach kół. Wszędzie występowało szumienie. Problem dotyczy aut z podwoziem M, sportową skrzynią i zmiennym układem kierowniczym. Przy okazji innej usterki miałem przyjemność pojeździć przez 4 dni 320i na zwykłym zawieszeniu, ze zwykłymi hamulcami i było cichutko . Przyczyn może być niestety wiele. Od geometrii zawieszenia po skrzynię biegów . Na szczęście w Polsce central BMW nie chowa głowy w piasek (ten typ tak ma) i przyznaje , że z autami jest jakiś problem.
Opublikowano
Z drugiej jednak strony, jeżeli zdarzają się odcinki asfaltu na którym jest wyraźnie ciszej, to jak to wytłumaczyć, jeśli nie właśnie oponami ?
Opublikowano

Przeczytaj sobie wątek na bimmerpost. Prawdopodobnie hałas w kabinie jest generowany przez wzmocnienie i przeniesienie szumu z jakiegoś elementu zawieszenia lub układu napędowego. Kontakt opon z podłożem powoduje, że winny element inaczej wchodzi w drgania. Hałas, normalnie wytłumiony, przenosi się (np. poprzez elementy zawieszenia czy karoserii) do kabiny. To zapewne jest jakiś bardzo niepozorny i subtelny element, który poza generowaniem wibracji/hałasu nie wykazuje żadnych innych oznak nieprawidłowej pracy. Dlatego BMW ma taki problem z diagnostyką.


Z bimmerpost wychodziło, że problem dotyczy wyłącznie G21... W sumie to dobrze, że problem dotyka też G20. Im więcej przypadków tym większa presja na BMW na znalezienie rozwiązania.

Opublikowano

A ja Wam powiem ze w F30 też to niestety było i jest... myślałem ze to wina xDrive, że to napęd generuje ten szum, bo jak jeździłem zastępczym F30 RWD, to tego nie było.. właściwie to trudno nazwać szumem, bo to taki szum, który trochę nawet czuć...

Moim zdaniem to jest połączenie kilku rzeczy --> xDrive + RunFlat + mPakiet+ sportowy układ kierowniczy + slabe wyciszenie nadkoli + coś w przeniesieniu napędu. Moja F30 to auto w którym właściwie to nawet czuć czy asfalt jest szorstki... możecie się śmiać z tego, ale jeździłem setkami aut i zauważyłem to jeszcze tylko w 2GT demo. Jak ostatnio jechałem 5 czy x3 tymi samymi drogami co moją F30, to wydawało mi się, że jadę po blacie od stołu.... oba auta były na niskoprofilowych RF więc to nie tylko problem opon....

Zauważyłem też, że zimówki po 3 sezonie przenoszą te szurano-drgania zdecydowanie bardziej...

Trudno to im będzie znaleźć... z prostszymi rzeczami sobie nie radzą...

Mam 3 komlpety kół wyważone na Hunterze więc to nie problem opon samych w sobie...

Opublikowano

Ja problemu nie zauważyłem.

Jednak juz jakis "plasticzek" się odgiął i sterczał pod progiem.

Najlepsze jest to, że on wisiał niemal na włosku przyczepiony za tym podparciem do podnośnika - niemożliwe, żebym zahaczył i urwał.

Może formy zabudowy podwozia są kiepsko zrobione lub montowane i Wam huczy?

Raz też szukałem przyczyn już wszedzie w e91 a miałem to samo - jakiś plastik, który odginał się od pędu powietrza i lekko łopotał - na postoju nic nie było widać, bo wracał na miejsce :D

Opublikowano

Zobaczcie ile na samym tym forum jest opini na ten temat. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że serwis będzie miał dokładnie tyle samo wymówek i zapewne skończy się na tym, że ten typ tak ma.


No cóż, dam jeszcze znać, czy sytuacja się poprawiła po zmianie na letnie. A tymczasem pozostanie jeździć na wakacje Tiguanem :) Fajne to BMW.. pierwsze i ostatnie ;)

Opublikowano
Poczekaj , aż zepsują się lusterka :) U mnie już czwarty raz zepsute. Z tym jednak da się jakoś żyć. Szumy wkurzają niesamowicie ! Użytkuje w sumie stale 4 pojazdy, zarówno głośne jak i chiche o bardzo zróżnicowanej wielkości kół. Jeździłem również bmw x3 w m-pakiecie na zimowych run-flatach takich samych jak mam u siebie. WE wszystkich tych pojazdach nie wystepują podobne szumy. Niestety potwierdza się reguła, że nie należy kupować aut z początku produkcji danego modelu . Pewnie LCI , będzie miała usunięte wszelkie choroby wieku dziecięcego.
Opublikowano
Cześć,


Panowie, miesiąc temu wreszcie odebrałem G20 330i xdrive, m-sport, zawieszenie adaptacyjne, podwójne szyby. Koła oryginalne zimowe bmw, mieszane 225/45 przód, 255/35 tył. 18". Ogumienie Pirelli Winter Sottozero 3 Run-flat.


Do tej pory robiłem dość krótkie dystanse, raczej w mieście, ale od nowości zauważyłem, że wyciszenie podwozia/nadkoli jest słabe - dużo słabsze niż bym się spodziewał w samochodzie za te pieniądze. Od tak 80km/h słychać jednolity szum spod samochodu.

Ostatnio wreszcie przejechaliśmy trochę dłuższą trasę, autostrady, drogi expresowe, 2.5h drogi, max prędkość 140km/h. Oboje z żoną zgodnie stwierdziliśmy w połowie trasy, że już nas głowa boli od tego hałasu. Radio leciało, ale raczej spokojnie, bardziej cicho, niż głośno ;) Teraz już nawet na krótkich trasach od razu to słyszę - jak pisałem 60-80km/h i już to słychać, praktycznie tak samo głośno jak przy 120.


Jeśli chodzi o silnik/wiatr/szum opływowy - to tutaj nie mam zastrzeżen, jest bardzo cicho.


Żona na codzień jeździ Tiguanem również na 18 kołach. Ja wcześniej jeździłem Golfem VII, również na 18. Oboje zgodnie uznaliśmy, że oba te auta są cichsze na trasie - mimo że tiguan to suv, ze słabo wyciszony dieslem i zwykłymi szybami..


Nie bardzo wiem jak to ugryźć. Czy macie jakiekolwiek pomysły, czy to może być coś co wymaga serwisu BMW, czy raczej po prostu ten model jest tak słabo wyciszony lub te opony są tak wyjątkowo głośne (nawet jeśli, to wyciszenie powinno to niwelować).

Nie dalej jak wczoraj Pertyn testował ten sam model tylko w touringu i podsumował to tak, że w samochodzie jest bardzo cicho i nadkola są bardzo dobrze wyciszone :shock:


Wszelkie wskazówki będą mile widziane, z góry dzięki.

 

Mam identyczny konfig auta jak ty .

Na zimowych 18 (jedyna różnica to ze nie mam mieszanego ogumienia) jest gorzej jeśli chodzi o prowadzenie ,auto trudniej trzyma się toru jazdy ,zachowuje sie bardziej nerwowo.

Na kołach letnich (19 cali ogumienie mieszane) problem znika .

Co do wyciszenia nie zauważyłem aby było jakoś głośniej ,ale wiąże się ro pewnie z tym ,ze nie byłem jeszcze autem w trasie.

Żona miała tez tiguana (w obecnej budzie) :mrgreen: i co do wyciszenia nie można się było do niczego przyczepić .

Bardziej mi przeszkadza skrzypienie tunelu środkowego i ostatnio zaczęło coś w bagażniku skrzypiec delikatnie :lol:

Reasumując poobserwuje i dam znak . Jakby co pisz na PW :cool2:

89fd7c4724419b3am.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Raczej to nie jest kwestia opon .U mnie auto było sprawdzane na trzech różnych zestawach kół. Wszędzie występowało szumienie. Problem dotyczy aut z podwoziem M, sportową skrzynią i zmiennym układem kierowniczym. Przy okazji innej usterki miałem przyjemność pojeździć przez 4 dni 320i na zwykłym zawieszeniu, ze zwykłymi hamulcami i było cichutko . Przyczyn może być niestety wiele. Od geometrii zawieszenia po skrzynię biegów . Na szczęście w Polsce central BMW nie chowa głowy w piasek (ten typ tak ma) i przyznaje , że z autami jest jakiś problem.

Zawieszenie M czy adaptacyjne M?

Macie szyby o zwiększonej izolacji akustycznej?

Ja mam Bridgestone Potenza i jest cicho. Nawet przy 200 km/h.

Opublikowano
Raczej to nie jest kwestia opon .U mnie auto było sprawdzane na trzech różnych zestawach kół. Wszędzie występowało szumienie. Problem dotyczy aut z podwoziem M, sportową skrzynią i zmiennym układem kierowniczym. Przy okazji innej usterki miałem przyjemność pojeździć przez 4 dni 320i na zwykłym zawieszeniu, ze zwykłymi hamulcami i było cichutko . Przyczyn może być niestety wiele. Od geometrii zawieszenia po skrzynię biegów . Na szczęście w Polsce central BMW nie chowa głowy w piasek (ten typ tak ma) i przyznaje , że z autami jest jakiś problem.

Zawieszenie M czy adaptacyjne M?

Macie szyby o zwiększonej izolacji akustycznej?

Ja mam Bridgestone Potenza i jest cicho. Nawet przy 200 km/h.

 

U mnie Adaptacyjne M ,szyby o zwiększonej izolacji, opony Bridgestone Blizaak na zimę i Goodyear Eagle F1 na lato.

89fd7c4724419b3am.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.