Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Galwan, prosiłbym Cię, żebyś sie chwile zastanowił jak coś napiszesz, bo przykro się potem czyta wątek.

 

1. Czy napisałem że bez spryskiwaczy ??!!!! za to BEZ samopoziomowania jest e32 z xenonem z 1991r.

 

2. i 3. Właśności regulacyjne zawieszenia typu Nivo w motocyklu czy ukłądu poziomowania w aucie są bardzo marne. Jest to układ o bardzo długim czasie działania, i według mnie jest gdyby był on włączony w czasie jazdy, przy tak wolnej jego pracy - w sensie ukłądów wykonawczych (silniki poziomujące) to podczas jazdy doszło by do oscylacji, czyli lampa jeździła by w górę i w dół non stop.

Ukłąd jest celowo tłumiony, więc daruj sobie te szczeniackie przycinki.

 

Jedynym układem jaki spotkałem był Active Body Control w SL500 nowego typu o dużej szybkości ukłądów wykonawczych. Tyle że tam jest szybka pneumatyka w zawieszeniu.

 

4. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :duh: :duh: :duh:

chłodzenie xenonu................. na to bym nie wpadł, a jeszcze żeby o tym pisać......

Jakoś nie zuważyłem żeby brudny klosz i xenon świecił gorzej od halogenu :naughty:

Napiszę jeszcze raz, bo może GAlwan nie jest sam hehehehe

Xenon powoduje mniejsze zabrudzenie klosza lamp, ponieważ nie nagrzany klosz nie powoduje powstawania osadu z wody w takim stopniu na nim, jak ma to miejsce przy halogenie.

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Xenon powoduje mniejsze zabrudzenie klosza lamp, ponieważ nie nagrzany klosz nie powoduje powstawania osadu z wody w takim stopniu na nim, jak ma to miejsce przy halogenie.

 

Ale już brudny xenon świeci znacznie słabiej niż brudny halogen.

 

Jakoś nie zuważyłem żeby brudny klosz i xenon świecił gorzej od halogenu

 

To szkoda , że nie zauważyłeś. Ludzie czyszczą soczewki i lampy wewnątrz bo narzekają na "lumeny" przed oczami. Tak się chyba nie dogadamy.

 

2. i 3. Właśności regulacyjne zawieszenia typu Nivo w motocyklu czy ukłądu poziomowania w aucie są bardzo marne. Jest to układ o bardzo długim czasie działania, i według mnie jest gdyby był on włączony w czasie jazdy, przy tak wolnej jego pracy - w sensie ukłądów wykonawczych (silniki poziomujące) to podczas jazdy doszło by do oscylacji, czyli lampa jeździła by w górę i w dół non stop.

Ukłąd jest celowo tłumiony, więc daruj sobie te szczeniackie przycinki.

 

Ty sobie daruj. Mówisz o czymś co wynika z założenia producenta. A ja mówie o przepisach.

Opublikowano
siemka zna ktos kogos kto zajmuje sie sprzedaża prztwornic z żarowkami d2r??potrzebuje zakupic do mojej e46!!czy zmieszcze sie w cenie 650 zł??co byscie polecili??
Opublikowano
...jak np. można twierdzić iż systemy fabrycznie montowane są niedopracowane ??

...oczywiście ,że można powiem więcej: trzeba! otóż gdyby wszystkim się wszystko podobało i wszyscy (użytkownicy i konstruktorzy) uznaliby, że wszystko jest doskonałe (bo to przecież konstruktorzy wymyślili) to nie było by postępu technologicznego :) ...a jednak sami konstruktorzy często odchodzą od jakiegoś rozwiązania i zastępują innym lub wogóle wycofują się z niego...

...jeśli chodzi o to samopoziomowanie to jest pic na wodę...sam miałem Vectrę z fabrycznymi xenonami (samopoziomawanie + spryskiwacze) i... totalna porażka: poziomowanie nienadążało za zmieniającymi się warunkami a spryskiwacze chyba rzeczywiście było tylko po to by schłodzić reflektory :lol:

...teraz mam w swojej E34 xenony i odcięcie mam takie, że mam pełną konrtolę nad snopem światła tak jak nad światłami drogowymi ;) ...zapewniam, że jestem dużo mniej "szkodliwy" na drodze niż niejedem użytkownik wyjeżdżający nowym nabytkiem z fabrycznymi xenonami...

...jak patrzę na przepisy związane z obowiązkiem posiadania samopoziomowania itp to przypomina mi się przepis ,kiedy to nie wolno było zarejestrować 12 letniego Mercedesa z Niemiec (bo za stary i mógłby być zagrożeniem na polskich drogach), ale 20 letnim "Maluchem" bez problemu można jeździć ;)

...a co do tych stacji diagnostycznych: Panie galwan i reszta pracowników tych stacji... sprawdzajcie lepiej czy kierunkowaskazy mają odpowiednią jasność i przerywanie ,bo to większe zagrożenie niż dobrze wyregulowane lampy xenonowe bez spryskiwaczy...

...a tak na koniec tego wywodu... nie wiem czy wiesz Mr. SN3 ,że wiekszość samochodów klasy kompakt ma hamulce zagrażające bezpieczeństwu? ...i wśród tych kompaktów znalazł się np. VW a przecież to szanowany konstruktor :)

Opublikowano
...a co do tych stacji diagnostycznych: Panie galwan i reszta pracowników tych stacji... sprawdzajcie lepiej czy kierunkowaskazy mają odpowiednią jasność i przerywanie ,bo to większe zagrożenie niż dobrze wyregulowane lampy xenonowe bez spryskiwaczy...

 

Na okrągło w kółko. Dobrze wyregulowane lampy xenon: co to oznacza według Ciebie ? Nie może być dobrze bez systemu samopoziomującego. Olej na razie te spryskiwacze. Uznajmy hipotetycznie :

- regulujesz sobie lampy jak ty to twierdzisz "dobrze" , wsiada 100kg teściowa i co z twoją regulacją się dzieje ?

 

Ja tylko przypomne niektórym , że jedna z pierwszych czynności diagnosty to regulacja lamp nie zależnie od ich typów. Jednak przyjmuje się zasadę że lampa halogenowa wymaga regulacji ręcznej z poziomu kierowcy a lampa wyładowcza regulacji automatycznej bez ingerencji użytkownika/kierowcy. Niedopuszczalne jest też montaż ksenonów bez faktur montazowych z zakładów które się tym zajmują i mają na to homolagację. Taki wykaz zakładów można odnaleźć na stronach ministerstwa transportu. Oczywiście jeżeli montaż będzie na terenie kraju uni europejskiej to homologacja DEKRA lub TUV - przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.

Opublikowano

 

Dobrze wyregulowane lampy xenon: co to oznacza według Ciebie ?

Nie może być dobrze bez systemu samopoziomującego. Olej na razie te spryskiwacze.

 

Uznajmy hipotetycznie :

- regulujesz sobie lampy jak ty to twierdzisz "dobrze" , wsiada 100kg teściowa i co z twoją regulacją się dzieje ?

 

 

Kwestie urzędnicze pomińmy.

 

A ja uważam że w tym wypadku używasz bezrefleksyjnie słowa WyreGuloWany, ale urzędniczo.

Bo praktycznie to samopoziomowanie zwyczajnie nie działa.

Sprawdzało sporo osób. Polecam zerknąć, z ciekawości.

 

Teściowa ?

Mam takie pokrętełko u siebie, przekręcam je w dół, i lampy się opuszczają.

Bardzo często go używam.

A linia odcięcia światło/cień w e34 jest jak żyleta.

Opublikowano

Ja myślę że koniec dyskusji może każdy sobie z nas dopowiedzieć. Jesteśmy kapitanami własnego okrętu. I może się zdziwisz ale ja ciebie doskonale rozumiem , ale przepis to przepis. Patrząc na to inaczej ja nie mogę podbić badania technicznego jeżeli lampa została przerabiana (już nie wspomne że i na silikonie widziałem).

Teraz naprawdę biorą się za stacje diagnostyczne , znajomy o mały włos starcił nr wojewody.

 

Ale stojąc w obronie kierowców którzy nie mają ksenonów i narzekają na oślepianie powiem tak:

 

JEŻELI BĘDZIESZ MIAŁ KOLIZJĘ DROGOWĄ Z WŁASNEJ CZY NIE WŁASNEJ WINY I ZOBACZYSZ , ŻE AUTO KTÓRE BIERZE UDZIAŁ W KOLIZJI MA KSENONY A NIE MA SPRYSKIWACZY , MOŻESZ SPOKOJNIE WZYWAĆ POLICJĘ I ZGŁOSIĆ ŻE ZOSTAŁEŚ OŚLEPIONY A SPRAWĘ MASZ WYGRANĄ A STACJA DIAGNOSTYCZNA KTÓRA PODBIŁA MU DOWÓD MA TROSZKĘ WYJAŚNIENIA.

Opublikowano

...proszę przystanąć gdzieś swoim autem w okolicy ruchliwej arterii, poświęcić kilka wieczorów i policzyć jaki odsetek stanowią oślepiacze ze źle wyregulowanymi tradycyjnymi światłami, jaki fabryczne xenony a jaki "dokładane"... ...ja wynik znam... ale kogo to obchodzi jak jest naprawdę...liczą się przepisy...

...zastanawia mnie jeszcze jeden fakt: jeżdżę za granicą na "dokładanych" xenonach od wielu lat (samochodami osobowymi, dostawczym oraz ciężarówką)...wielokrotnie zatrzymywała mnie Policja oraz służby kontroli drogowej (przekroczona prędkość, kontrola techniczna, kontrola drogowa)... i nigdy nikt nie miał pretensji, że mam xenony a nie mam "dodatków" do nich... zwłaszcza szwedzka drogówka jest dla mnie zastanawiająca ponieważ oni mają największego bzika na pkt bezpieczeństwa... ...o polskich służbach nie mówię, bo to cyganeria: przyczepią się, że nie mam UDT na windzie lub o świadectwo kwalifikacji będą się czepiać ;) ...uczmy się przywiązywać wagę do ważniejszych kwestii niż samopoziomowanie lub spryskiwanie xenonów...bo po co skoro dany egzemplarz nie oślepia...

JEŻELI BĘDZIESZ MIAŁ KOLIZJĘ DROGOWĄ Z WŁASNEJ CZY NIE WŁASNEJ WINY I ZOBACZYSZ , ŻE AUTO KTÓRE BIERZE UDZIAŁ W KOLIZJI MA KSENONY A NIE MA SPRYSKIWACZY , MOŻESZ SPOKOJNIE WZYWAĆ POLICJĘ I ZGŁOSIĆ ŻE ZOSTAŁEŚ OŚLEPIONY A SPRAWĘ MASZ WYGRANĄ

a galwan dał niebezpieczną instrukcję na wykorzystywanie swoich blędów do uniknięcia odpowiedzialności za nie (mam nadzieję, że nieświadomie)...

Opublikowano
...proszę przystanąć gdzieś swoim autem w okolicy ruchliwej arterii, poświęcić kilka wieczorów i policzyć jaki odsetek stanowią oślepiacze ze źle wyregulowanymi tradycyjnymi światłami, jaki fabryczne xenony a jaki "dokładane"... ...

 

Ok rozumiem co chcesz udowodnić ale pamiętaj , że źle wyregulowany reflektor światła halogenowego razi inaczej niż źle wyregulowany reflektor lampy wyładowczej. To tak jak miał bym porównać jak wygląda maluch i mercedes przy 50km/h w mur.

 

"Dokładne" - czy u ciebie jest to lampa halogenowa z żarówką wyładowczą i przetwornicą czy lampa xenonowa z żarówką wyładowczą i przetwornicą oczywiście zakładając że auto nie miało fabrycznie xenonów. ??

 

...zastanawia mnie jeszcze jeden fakt: jeżdżę za granicą na "dokładanych" xenonach od wielu lat (samochodami osobowymi, dostawczym oraz ciężarówką)...wielokrotnie zatrzymywała mnie Policja oraz służby kontroli drogowej (przekroczona prędkość, kontrola techniczna, kontrola drogowa)... i nigdy nikt nie miał pretensji, że mam xenony a nie mam "dodatków" do nich... zwłaszcza szwedzka drogówka jest dla mnie zastanawiająca ponieważ oni mają największego bzika na pkt bezpieczeństwa... ...

 

Liberalizm policji niemieckiej , duńskiej , skandynawskiej jest nam dobrze znany. Nie wynika on z faktu oględzin stanu technicznego pojazdu lecz z nadmiernych prędkości i stanu trzeźwości. Bo obaj musimy się zgodzić , jak wygląda u nas w polsce kolesiowski przegląd 25 letniego audi. W krajach europy zachodniej takie numery są nie dopomyślenia bo tam grozi za to nie zabranie nr do wpisu wojewody i możliwości wykonywania świadczeń kontrolnych a kryminał.

 

Zobacz co u nas dzieje się na giełdzie. Przepisy o sprzedaży używanych części zamiennych obowiązują od września a ty dzisiaj kupując części używane nie dostajesz rachunku/faktury i rękojmy. Wszystko na morde.

 

Nie ma tak , że Ty wkładasz sobie "dokładne" uważając że jest wszystko tak jak trzeba i ktoś wstawia sobie dystansery z szerokością rozstawu niedozwolną i też uważa że jest wszystko ok i traktują was inaczej. Twoje zdanie i opinia nie liczy się w świetle przepisów o ruchu drogowym oraz europejskim normon samochodów osobowych. Jest wyraźnie napisane co musisz posiadać do xenonów i tyle co można powiedzieć w tym temacie.

 

Bo praktycznie to samopoziomowanie zwyczajnie nie działa.

Sprawdzało sporo osób. Polecam zerknąć, z ciekawości.

 

Ale to jest zupełnie indywidualna opinia Twoja i garści forumowiczów.

 

uczmy się przywiązywać wagę do ważniejszych kwestii niż samopoziomowanie lub spryskiwanie xenonów...bo po co skoro dany egzemplarz nie oślepia...

 

Sprawa faktycznie powinna mieć ustalone priorytety i to jest prawda o czym mówisz , że ranga sprawy jest poprostu "słaba". I ja sie zgodzę z tym bo to jest tak zwany duperszmit jakim jest spryskiwacz (czyli ewentualny niepodważalny namacalny dowód). Ale jeżeli zatrzymaliśmy się przy tej sprawie to i ja pozwoliłem sobie na małą dygresje.

 

galwan dał niebezpieczną instrukcję na wykorzystywanie swoich blędów do uniknięcia odpowiedzialności za nie (mam nadzieję, że nieświadomie)...

 

To nie tak. Osoba która napisała do mnie maila, że mu płoszę klientele na przetwornice i żarówki i żebym spier.... !

Opublikowano
Galwan pociągnął temat we właściwym kierunku. Wszystko jest OK dopóki nic się nie zdarzy. Wszyscy się zastanawiają jak się nie dać policji, a przecież prawdziwy problem pojawi się gdy dojdzie do nieszczęścia na drodze. Ktoś może zginąć ktoś inny zostanie kaleką. Jeśli nie masz homologacji na światła, a znajdzie się choćby cień podejrzenia , ze zaistniał związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy użyciem takich niedozwolonych świateł, a wypadkiem to leżysz. W procesie karnym cię zapuszkują, a w procesie cywilnym jeśli pokrzywdzony doznał poważnego i trwałego uszczerbku na zdrowiu zasadzą na jego rzecz. dożywotnią rentę. Warto tak ryzykować dla takiego bzdetu?
Opublikowano

Ja również sądze że temat poszedł w dobrym kierunku. Każdy tylko pieprzy o tym jak tu policje ominąć i nie stracić dowodu rejestracyjnego.Bo ja sądze że wielu z wam nie chodzi o dobrą widoczność tylko o prestiż że ma xenon to jest najważniejsze i do tego żarówka min. 6000K.

Niestety muszę dorzucić oliwy do ognia i każdy kto mnie zna to wie jak zakończyła się sprawa sądowa kiedy ja wpadłem do rowu a kolizja spowodowana była właśnie przez oślepiające xenony. I być może Galwan (którego dobrze znam tutaj z wrocławia) podał instruktarz na przeróbkowiczów. Taka instrukcja powinna wisieć na każdym forum z przestrogą aby wszyscy wiedzieli czym może się zakończyć taki majstersztik.

U mnie naszczęscie zakończyło się tylko na tym ,że zamiast z mojej polisy AC, pokryć szkodę musiała polisa OC (sprawca oświetlenia) i co ważne sprawa poszła z urzędu a nie z mojego powództwa cywilnego.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

...oczywiste jest, że jesli posiadamy urządzenie nie posiadające homologacji to w razie wypadku możemy za to "zapłacić"... ale ja osobiście stosuje to urządzenie w celu poprawienia bezpieczeństwa...a świadomość ,że wypadek z moim udziałem może być dla mnie krzywdzący (mówię o stronie prawnej) zmusza mnie do jeszcze bardziej ostrożnej jazdy (której w tym kraju jest za mało!), aby jak najbardziej zminimalizować takie ewentualne zdarzenie...

...zresztą ja uważam, że wszystkie legalne "udogodnienia" samochodowe takie jak: ABS, poduszki, ESP, ASR i dziesiątki innych "pomocy bezpieczeństwa" raczej przyczyniają się do większej ilości wypadków niż do jej spadku... ot paradoks...

...bo wyobraźcie sobie ,że masz świadomość iż w przypadku uderzenia zamiast poduszki wyskakuje wam prosto w twarz sztylet... to jak bedziesz starał się jechać? ...ja mając świadomość, że mam nielegalne xenony, jeżdżę ostrożnie po pierwsze, żeby nie narazić się Policji po drugie ,aby broń Boże nie uczestniczyć w stłuczce nie mówiąc o wypadku... oby wszyscy tak do tego podchodzili...

Opublikowano
...zresztą ja uważam, że wszystkie legalne "udogodnienia" samochodowe takie jak: ABS, poduszki, ESP, ASR i dziesiątki innych "pomocy bezpieczeństwa" raczej przyczyniają się do większej ilości wypadków niż do jej spadku... ot paradoks

 

Nie raz nawet było to udowadniane. Tak jak np. pasy bezpieczeństwa gdzie część psychologów uznaje zasadę "w pasie bezpieczeństwa czuje się mocny..." i na wybranej grupie kierowców było wyraźnie widać , że ci w pasach wierzą bardziej technice niż zdrowemu rozsądkowi i częściej wciskają w palnik. Ale jedno stanowisko musi być zawsze w takich sprawach czyli "obowiązek zakładania pasów w czasie jazdy".

 

zakończyła się sprawa sądowa kiedy ja wpadłem do rowu a kolizja spowodowana była właśnie przez oślepiające xenony

 

Olejus ale bądźmy też tutaj obiektywni mówiąc że sprawa trwała 3 lata z 2 odwołaniami sprawcy. Tutaj nie trzeba mieć niefabrycznych ksenonów wystarczy wjechać w tyłek komuś kto ma przyciemnione tylne lampy. Tylko pamiętajmy że to my musimy udowodnić że kolizja stała się zależna od niewyraźnego tylnego oświetlenia.

 

Wszystko jest OK dopóki nic się nie zdarzy

 

Dokładnie i dobrze mówisz. Wszystko jest dobrze do póki nie ma się problemów z tym co samemu się prędzej robiło. 2 lata temu widziałem dużą tendencję na przeróbki lamp xenonowych , przerobiłem tysiące mitów o przepalających się lustrach, kablach i rozładowanych akumulatorach. Dzisiaj widzę , że społeczeństwo jednak dorasta w swoistym "rozumnym myśleniu".

 

...oczywiste jest, że jesli posiadamy urządzenie nie posiadające homologacji to w razie wypadku możemy za to "zapłacić"...

 

Pamiętajmy , że dzisiaj większość kierowców zdaje sobie sprawę gdzie i jak montują fabryczne xenony i częściej będzie dochodzić do sporów kolizyjnych niż parę lat temu. Wiadomo , że jest na to wyjście (przeróbki ksenonów) bo teraz większość osób będzie zakładać atrapy spryskiwaczy, żeby nie było namacalnych dowodów i domyśleń.

Opublikowano
Pamiętajmy , że dzisiaj większość kierowców zdaje sobie sprawę gdzie i jak montują fabryczne xenony...

...oj chyba kolega trochę przecenia "większość" kierowców... niezliczę pytań w stylu "ile musiał Pan dopłacić za opcję xenonów w Sprinterze?" oraz "gdzie Pan kupił tak dobrze świecące żarówki"... to raczej świadczy o niewiedzy innych użytkowników...

2 lata temu widziałem dużą tendencję na przeróbki lamp xenonowych , przerobiłem tysiące mitów o przepalających się lustrach, kablach i rozładowanych akumulatorach. Dzisiaj widzę , że społeczeństwo jednak dorasta w swoistym "rozumnym myśleniu".

...tutaj też bym nie był taki pewny ,że społeczeństwo dorasta w swoim "rozumnym myśleniu"... owszem może dorasta ale jeśli chodzi o przepalające się lustra i rozładowane akumulatory...ale jestem przekonany, że naprawdę wielu kierowców gdyby wiedziało, że można coś takiego sobie sprawić za niewielkie pieniądze to by się na to skusiło...

...do czegoś Wam się przyznam: otóż tak mnie ten problem intryguje, że postanowiłem wczoraj przetestować swoje auta pod kątem oślepiania w różnych warunkach (nie raz już to robiłem ale było to dosyć dawno)...i zarówno Sprinter jak i E34 wykazało oślepiającą struge światła tylko na garbach spowalniających (Centrum Handlowe Okęcie)... w ruchu ulicznym (na bardzo (!) dziurawym odcinku w Pruszkówie), na trasie katowickej, drogach lokalnych z wyraźnym bocznym przekrzywieniem... zgadnijcie: nic a nic mnie nie raziło... proponuje Szanownym moim Rozmówcom również przeprowadzić takie testy a nie kurczowo trzymać się przepisów... bo przepisy ktoś wymyślił ktoś kto nie zawsze wie lepiej od innych...

...a jeśli chodzi o wpadanie do rowów przez oślepienie z przeciwka to Panowie... kierowca z wyobraźnią jadący zgodnie z przepisami zostając oślepiony zwalnia a nie trzyma noge na gazie... poprostu naszym rodzimym kierowcom brakuje zdrowych odruchów a potem widzimy co chwila wypadek lub stłuczkę... zwalamy na dziurawe drogi, na złą pogodę, na xenony ;) przecież to jest śmieszne... jeździjmy wolniej a w momencie nieoczekiwanej sytuacji reagujmy z głową...

Opublikowano

DO 'karol2522' zaloz sobiejak pisalem tungsramy z podbiciem 'megalight 50%' lub hella 'light power' Poleca tungsramy ze wzgledu na trwalosc

i nawet nie zawracaj sobie glowy tymi ala xenonami bo tylko zarowki wyladowcze daja naprawde dobry efekt !!!!!!

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Opublikowano

 

1. Ksenony są w autach od 1991 r. !!!!!!!!!!!!!!!!!! e32, standardowe lampy Helli i Boscha z przetwornica na tyle BEZ samopoziomowania.

 

dokładnie. W e32 xenony były obowiązkowo w połączeniu z NIVo. SPryskiwaczy nie było w tym zestawie obowiązkowych.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
galwan, czy SKP "czepiają się" do barwy świateł mijania i drogowych ? Czy jest jakiś zakres K-ratingu, powyżej którego światło nie jest już uznawane przez SKP za białe ? Np. 10000K ?
Opublikowano
galwan, czy SKP "czepiają się" do barwy świateł mijania i drogowych ? Czy jest jakiś zakres K-ratingu, powyżej którego światło nie jest już uznawane przez SKP za białe ? Np. 10000K ?

 

Wiesz jak jest naprawdę ?

Wjeżdza auto na fabrycznych xenonach. Sprawdzam ustawienie lamp i czujnik w prawym wachaczu. Nie chce mi się sprawdzać czy na żarówce jest napis DOT czy SROT. Nie mamy żadnych wykładni oprócz DOT dlatego sami nie staramy się wgłębiać w oznaczenia.

Gorzej sprawa zaczyna się jak na wstępie brakuje spryskiwacza lub jest ale nie działa, potem brak czujniak na wachaczu a przy ustawieniu lamp - błękit z soczeki wyjeżdża. Ale i tak wszystko zależy od sprawdzającego.

 

Sprawa ma się zmienić po 2008r. - sami boimy się co nas czeka. Może to jest śmieszne ale chcą mieć standard na poziomie DEKRA czy TUV.

Opublikowano
Rozumiem, że po 2008 roku większość SKP czekają inwestycje w sprzęt i software

 

Po ostatnim szkoleniu diagnostów w Warszawie został zaprezentowany proponowany proces legislacyjny który zakończyć się ma w połowie 2007r. z dniem wejścia na styczeń 2008r.

Standard przeglądów techniczny ma byc na poziomie DEKRA oraz TUV. Zostaliśmy już delikatnie zmuszeni do certyfikacji naszej stacji (ISO 9001) aby można było dostać dofinansowanie 40% z UE na dostosowanie się do wymogów.

 

Są różne głupie moim zdaniem propozycje które będzie przewidywał projekt czyli "system ewidencji technicznej pojazdów". W systemie oprócz danych takich jak nr vin , nr silnika i danych pojazdów będzie rozmiar opon (to nie są żarty), oraz wartości emisji spalin. Dodam już że przyciemnione przednie szyby folią można powoli ździerać oraz powoli ściągać tłumiki wysoko i niskotonowe.

 

Mamy mieć system eurotax i audatex np do parametrów wyposażenia auta.

 

Będą rozgraniczenia rodzajów SKP na regionalna i wojewódzka ale nie będę na razie podawał różnic bo dokładnie nie pamiętam.

 

Co do xenonów bo taki temat jest ... to będzie ciężko z samochodami z przeróbionymi światłami na xenon. No nie ma mowy żeby przeszedł przegląd.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeżeli przed odwiedzinami SKP kierowca włoży do lamp z powrotem żarówki halogenowe, np. H7, ale zostawi na widoku przetwornice (po to, aby tego samego dnia "wrócić" do ksenonów) to co wtedy ? Czy widząc przetwornice SKP może odmówić stempla w dowodzie ?

 

A odnośnie tłumików - na jakiej podstawie SKP odrzuci tłumiki "niskotonowe" i "wysokotonowe" ? Na podstawie pomiaru dźwięku ? Czy raczej decyduje o tym brak pewnych oznaczeń na tłumiku ?

Opublikowano

mam te przepisy bezpośrednio przed nosem

 

regulacja 99 (I wydanie) z 10 października 2001

 

II wydanie (czyli poprawka) z 16 kwietnia 2004

 

 

nawet jest regulacja dotyczące ilości promieniowania UV emitowanego przez HID XENON

nie powinna być większa równa 10 do minus 5 W/lm [wata na lumen]

 

 

______________________________________________________________

niektórzy nie powinni się brać za rzeczy na których się nie znają

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.