Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

TurboDiesel530 dajesz $300USD za jakiś zestaw do zwykłych reflektorów - tak zrozumiałem. Reflektory te nie są przystosowane do takich temperatur. Nie lepiej kupiś sobie oryginalne reflektory xenonowe Hella do E39 (96' - 00') koszy używanych 900zł - jakieś $300USD - za kompletne reflektory soczewkowe z przetwornicami, żarnikami itd.

Na wcześniejsze Twoje pytanie odnośnie czepiania się policji do takich świateł to powie że na zachód mogą cię nie wpuścić. W polsce policja jeszcze nie ma zbyt dużego pojęcia o tym, ale spotkałem się już z tym że zaczeli sprawdzać samochody posiadające światła xenonowe czy są wyposażone również w spryskiwacze reflektorów które są obowiązkowe przy tego typu świetle. W niemczech czy w austrii to sprawdzają nawet czy reflektory popsiadają automatyczną regulację wysokości światła co też jest obowiązkiem przy Xenonach, ale w polsce jeszcze tego nie wiedzą. Wiedzą natoniast że zwykły klosz reflektora nie jest przystosowany do xenonów i źle rozprasza to światło co nawet jest widoczne na powyższych zdjęciach.

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mogło być tak, że kolega z w/w forum nabył zestaw z pierwszą wersją przetwornic Xtec ze starszych dostaw. Z niektórymi seriami były problemy, sam producent się do tego przyznaje. Od zeszłego roku zestawy Xtec bazują na innych przetwornicach.
Opublikowano

Mnie na stacji SKP poinformowali, że jeżeli lampa przednia ma światło o barwie białej i prawidłową granicę cienia, to można ją legalnie eksploatować bez wględu na to, czy źródłem światła jest żarówka halogenowa, czy ksenonowa.

 

Na pytanie o wymóg stosowania spryskiwaczy i mechanizmu poziomowania padła odpowiedź, że jest o tym mowa w przepisach dotyczących homologacji nowych pojazdów wprowadzanych na rynek europejski. Natomiast pojazdy już zarejestrowane i eksploatowane nie są kontrolowane pod kątem zgodności ze wszystkimi zapisami homologacji.

 

Nie jest to odpowiedź jednoznaczna, prawda ? Pewnie na innej SKP powiedzieliby coś innego.

 

Zaletą zestawów ksenonowych jest na szczęście to, że bardzo łatwo jest przeinstalować lampy z powrotem na halogeny. Pod warunkiem oczywiście, że nie przerobiło się lampy pod żarnik D2S, bo wtedy przykładowo H7 już nie będzie tak ładnie leżał.

Opublikowano

Homologacja jest wymagana na każdy podzespół zamontowany w samochodzie, wystarczy ze dojdzie do wypadku z udziałem samochodzu który nie posiada homologacji w tym przypadku na reflektory - a takiej nikt nie wystawi na przerabiane feflektor i już się zaczną problemy.

Co do kontrolowania samochodów to byłem już świadkiem takich kontroli szczególnie jeśli samochody starsze posiaają światła o podejrzanym kolorze.

Spryskiwacze też są obowiązkowe :!: Światło xenonowe jest rażace i gdy mamy zabrudzone szkło reflektora, światło zostaje rozproszone jednocześnie oślepiając innych uczestników ruchu.

Opublikowano
Słuchajcie przecież tyle ludzi ma żarówki które świecą "podejżanym" kolorem. Czasami niebieski kolor jest naprawde wyraźny. Bardziej niebieski niż w ksenonach. A nie znam nikogo kogo by się czepiały kontrole.
Opublikowano

Czy z żarówkami 6000K może być problem z policją ? Ja mam instalację ksenon fabryczną. Wymieniam tylko żarówki ze zwykłych Philips (żółtawe światło) na Xtec 6000K. Czy 6000K jest na tyle niebieski że teoretycznie mogą się doczepić ?

 

Przy okazji szukania żarówek dopatrzyłem się zestawów ksenon które mają homologację: http://www.rpmotorsport.pl/index.php?cPath=752_386_387. Homologacja oznacza, że można legalnie je montować ?

Opublikowano

czesc

sprawa pierwsza kupilem teraz zarowki 8000k i jest bomba

sprawa druga nie moge wyregulowac prawego reflektora swiatlo na scianie jest rozbite (strona pasazera), strona kierowcy ma ładne odciecie. moze ktos mial taki problem, jak to wyregulowac??

Opublikowano
Ja mam 2 żarówki 8000K używane tydzień za 50 zł za sztukę. Świecą na niebiesko i tyle co mogę powiedzieć , ale dodać też muszę że widoczność w deszczowy dzień jest gorsza niż w zwykłych lampach. Teraz śmigam na 4300K i jest bomba.
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Rzeczywiście niebieskie. :shock: Ja mam od wczoraj 6000K. Jest OK. Z zewnątrz widać że światło jest "chłodne" ale na trasie jest nie gorzej niż na zwykłych z żółtawym światłem.
Opublikowano

Kiedy te żarówki kupowałem na ebay'u to sprzedawca pokazywał mi fotki (bardzo ładne) ... rzeczywistość okazała się smutniejsza. Po włączeniu pokazał mi sie kolor błękitny wpadając nawet w turkus.

 

Dramat i tyle. Widoczność w suchą noc jeszcze jak cię mogę ale w deszczowy dzień poprostu kicha na maxa. Musiałem halogeny startować.

Sprzedawca z ebay w ostatnim telefonie powiedział mi że mam źłe przetwornice albo ułożone światła.

 

Wobec powyższego wsadziłem te żarówki do audi a8 (soczewki) i kxxxa ten sam dramat. Teraz śmigam na D2S osram xenarc 4300K i jest super.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
ale na trasie jest nie gorzej niż na zwykłych z żółtawym światłem.

 

Szkoda ze tylko nie gorzej ...

6000K jeszcze mogą ostatecznie być ale też są słabe. Zresztą zobaczysz za parę miesięcy i sam przyznasz mi racje.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
To znaczy chodziło mi że na 6000K jest dobrze widać. Też zastanawiałem się czy jest sens zmieniać na 6000K tylko po to zeby lampy lepiej wyglądały. Ale przejechałem się z gościem który ma od roku 6000K w tym samym modelu BMW i przekonałem się że nie jest gorzej widać. Nie wiem może to zależy od wykonania. Odnośnie 8000K to jak czytam różne opinie to chyba 8000K to rzeczywiście przeginka.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam 8000K i jak narazie jestem w euforii no ale w tych deszczowych dniach to widać jak na zwykłych no może ciut lepiej :mrgreen:
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano (edytowane)

Artur , 6000K to max , chyba sobie nastepnym razem jednak zapodam palniki z 5300K jak sa takie albo 4300.

 

na ciemnym asfalcie w deszczu malo co widac na 6000K ale za to bajerka jest. Ostatnio widzialem faceta co mial w JEEPIE 8000 albo 10000K to normalnie porazka !! jechalem za nim i malo co bylo widac przed nim z jego lamp .jego swiatla ledwo oswietlaly droge na fioletowo .

Edytowane przez pawelkrak
Opublikowano

My 2 cents: Oryginalne xenony to 4300k i najlepiej widac, kolor wiadomo jaki. 6000k to jest max jesli chodzi o kolor. Jest na tyle niebieski zeby byc "cool" i jeszcze widac co jest przed nami ale sie minimalnie traci na lumens... chociaz niektorzy twierdza ze widac nawet lepiej... 8000k i wiecej... czyli 10 000k lub 12 000k to juz zart... nic nie widac, nawet gorzej niz na H7. Nadaja sie na pokazy, ale nie do jazdy normalnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

Song of the Day : "I Can't Say" by Thw Trews

Opublikowano
Artur , 6000K to max , chyba sobie nastepnym razem jednak zapodam palniki z 5300K jak sa takie albo 4300.

 

na ciemnym asfalcie w deszczu malo co widac na 6000K ale za to bajerka jest. Ostatnio widzialem faceta co mial w JEEPIE 8000 albo 10000K to normalnie porazka !! jechalem za nim i malo co bylo widac przed nim z jego lamp .jego swiatla ledwo oswietlaly droge na fioletowo .

 

Przy palnikach 5300 lub 4300 światło zrobi się zielone tak ??

Druga sprawa to jakiej firmy polecacie kupić ten xenon ??

 

Ostatnio miałem okazje jechac podczas sniegu z deszczem i wymijał mnie golf III z xenonami . Co do temperatury świecenie to nie jestem w stanie powiedzieć jaka ona była ale światło przd autem było takie że wyglądało jak w dzień . Barwa była biała z lekkim odcieniem fioletu .

Opublikowano

ten zielony odcien jaki widzisz na mojej fotce to wina apartu i tego ze robilem zdjecie jak sie palnik rozpalal dopiero , wiec tym sie nie sugeruj.

 

barwa 5300 lub 4300 bedzie dawal zupelnie biale swiatlo.

 

6000K swieca super jak jest suchy asfalt i jasny np. na autostradach , wowczas jest na jezdni jak w jasny dzien i to jest zaleta 6000K.

 

Tak wiec jak chcesz to wez sobie te 6000K ale pamietaj ze gorzej z nimi na mokrych drogach w nocy i deszczu

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.