Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z4 VIN: LR28752 M54 2,5i olej w gnieździe świecy

Szanowni Forumowicze, potrzebuję fachowej podpowiedzi.

Wymieniłem:

- 3x uszczelkę pokrywy zaworów, ostatnia wymieniona w ASO

- pokrywę zaworów

- odmę ASO

Po obciążeniu silnika obrotami powyżej 3tys. obrotów pojawia się olej w gnieździe świecy (pierwszej patrząc od przodu auta).

Co według was najlepiej zrobić w tej sytuacji? Wymienić silnik?

Pozdrawiam serdecznie

Tomasz

Opublikowano

11 12 1 437 395 to uszczelki pod śrubami pokrywy zaworów.

Olej pojawia się wewnątrz gniazda świecy, wypełnia tą przestrzeń.

Nie ma wycieku na zewnętrznej stronie uszczelki pokrywy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ktoś popatrzył czy pokrywka nie pęknięta? one często pękają jak się nieumiejętnie składa :nienie:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Założyłem używaną pokrywę kupioną na allegro. Czy to możliwe żeby druga pokrywa była pęknięta w tym samym miejscu??

Zajrzałem kamerą inspekcyjną - endoskopem do kanału świecy, nie widzę pęknięcia głowicy. Trudno to ocenić okiem.

Jestem skłonny wymienić silnik żeby zakończyć ten temat.

Ale tu znowu kolejny problem... silnik M54 2.5B ... czy musi być to silnik od Z4? czy może być od X3 albo e46 ??

Opublikowano

nie rozumiem czym się różnią silniki - każdy ma inny numer części:


BMW Z4 E85 Z4 2.5i M54 Roadster ECE 11 00 0 140 993

BMW 3' E46 325xi Limousine ECE 11 00 0 140 991

BMW X3 E83 X3 2.5i SAV ECE 11 00 0 140 991

BMW 5' E39 525i Limousine ECE 11 00 0 140 999


każdy ma oznaczenie 256S5


Czy nie ma znaczenia jaki silnik kupię?? będzie pasował do Z4 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie jak była zakładana. Może być, one delikatne są. Jak ktoś nie przykręcał stopniowo wszystkich nakrętek po kolei tylko wziął i dokręcił na chama pierwszą to mogło strzelić.

jak coś to włóż od razu 3.0 m54 :cool2: jak chcesz wymieniać silnik.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słupek z kolektorem dolotowym i dolotem, sterownik razem z pestkami i modułem ews. Nie wiem jak z4, ale jak jest taki sam kluczyk jak w e46 i taka sama kostka od ews to tylko poprzepinać i poprzekładać. I chodzi. Masz manual czy automat? Jak byłby problem z znalezieniem sterownika, zawsze można EWS off i przekodować Twój sterownik na 3.0i.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.