Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Tak jak w temacie. Problem dotyczy przedniego prawego koła i występuję przy hamowaniu, które trwa minimum kilka sek z wysokich prędkości np 180-200. Objawia się to BARDZO silnym biciem na kierownicy. Po wyhamowaniu i późniejszej spokojnej jeździe objawy znikają. Przy jeździe miejskiej problem w ogóle nie występuje - brak jakiegokolwiek bicia. Wynika z tego, że problem występuje jedynie w otoczeniu bardzo wysokiej temperatury.


1. Auto świeżo po geometrii - wyniki idealne, lekka korekta. Rozmawiałem z diagnostą o tym problemie ale według niego układ jest w stanie bardzo dobrym. Mówił, ze jakby miał już się do czegoś przyczepić to ewentualnie do jednej tulei wahacza.

2. Auto po przeglądzie układu hamulcowego w warsztacie - brak uwag.

3. Ciśnienie opon fabryczne.

4. Brak dystansów lub jakichkolwiek zmian niefabrycznych


Miał ktoś może podobną sytuację?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tuleja wahacza walnięta, szczególnie ta największa z tyłu to wymień bo to może być przyczyną. Troche jest jebania się ale warto, u mnie drgania się zmniejszyły znacznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypadałoby przejrzeć forum, były takich tematów dziesiątki.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jak tuleja wahacza walnięta, szczególnie ta największa z tyłu to wymień bo to może być przyczyną. Troche jest [bAD] się ale warto, u mnie drgania się zmniejszyły znacznie.

 

W paru innych wątkach też tuleja górnego wahacza była wskazywana jako przyczyna - po wymianie problem podobno ustal. Szukam jeszcze potwierdzenia czy problem występował w podobnych warunkach jak u mnie bo jak będę wymieniał to zrobię upgrade wezmę prawdopodobnie te wahacze trw z m3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znany temat. jesli tloczek w hamulcu nie stoi i nie przegrzewa tarczy to sprawdz te duze tuleje. nie sugeruj sie konkretnym kolem. zrob obie strony. najlepiej je wymien. one czesto. wygladaja na zdrowe a efekt jest wlasnie taki. jesli rozpinales zawieszenie z jakiegos powodu (wymiana jakichs elementow, amortyzatorow itp) to prawie na 100% tuleje.
Opublikowano
Mialem to samo z zestawem Textar. Spokojna kazda - wszystko ok, szybsza - koszmar. Wymiana tarcz na wieksze rozwiazala problem. Oczywiscie fabryczne tez dalyby rade ale musza byc min jakosci OEM. wszystko ponizej tej ceny = wyrywanie kierownicy i niszczenie zawieszenia. Szukaj watku z tarczami.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Lekki update z mojej strony. Wymieniem górne/poprzeczne wahacze na te od Mki - trw JTC 1423 i 1424. Ogolnie po pierwszym tescie na pewno jest mega poprawa tj dalej jest odczuwalne jakies bicie ale nie jest to wyrywanie kierownicy z rak. Jutro jade na zbieznosc i bede dalej temat zglebial.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.