Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak najlepiej sprawdzić szczelność zaworu EGR?

Drugie pytanie to, czy warto zaślepić zawór EGR? Są gotowe zamienniki wraz z zaślepką kolektora wydechowego.

Nie jestem zwolennikiem "poprawiania fabryki", ale ostatnio mam wyczuwalne drobne drgania na wolnych obrotach co mnie denerwuje, po zaślepieniu podciśnienia EGR problem ustaje.


Błędów na INPIE brak, wartości wtrysków na rozgrzanym silniku:


1 : 1,44

2 : 2,62

3 : -2,63

4 : -1,33

5 : -0,94

6 : 0,34

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takich korektach nic dziwnego, że będzie szarpać. EGR możesz odłączyć, ale czas zająć się wtryskami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj korekcje podczas delikatnej jazdy przy odpiętym egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Będę miał chwilę to sprawdzę te korekty na zaślepionym podciśnieniu egr.

Pytanie jeszcze odnośnie ograniczenia pracy EGR przez INPE.

Robiłem to na odpalonym, nierozgrzanym silniku - od razu wpisałem wartość 90%, czyli o tyle ograniczyłem pracę EGR - silnik zaczął chodzić jak w traktorze, nie wkręcał się również na obroty. Tak to powinno działać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W inpa nic nie ograniczysz, do tego ista lub dis są potrzebne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do samego EGR'a w DDE4.0 wystarczy Tool32, który instaluje się razem z Inpą. Odpowiadają za to kolumny *_agr_rueck.


Co do szczelności to sprawdź czy zawór dobrze dokręcony, przetrzyj jasną szmatką dookoła przy kolektorze czy nie ma wycieku oleju, popraw opaski (6Nm) a jak nigdy nie była wymieniana uszczelka to warto.


Pozbyć się całkowicie moim zdaniem nie ma sensu, ograniczyć do wartości 87mg/Hub jak najbardziej :cool2:

Opublikowano

Zaślepilem dzisiaj podciśnienie EGR, wartości wtrysków to:


2,10

3,22

-2,87

-1,64

-1,06

-0,26


Z plusów to auto nie drży na wolnych, lepiej się zbiera i mniej pali.

Zastosuje środki do czyszczenia wtrysków zobaczę czy pomogą.

Odnośnie ograniczenia EGR przez INPE to nie tak, że tym zakresem 10-90 sterujemy otwarciem zaworu?

Wartości w INPIE są w % nie w mg/hub.

Opublikowano
Inpa jest programem diagnostycznym. Tak dzięki niemu sprawdzisz wychylenie tłoczka, ale nie ustawisz danego zakresu na stałe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie ograniczenia EGR przez INPE to nie tak, że tym zakresem 10-90 sterujemy otwarciem zaworu?

Wartości w INPIE są w % nie w mg/hub.

Tak jak kolega wyżej napisał - wyjdziesz z INPA i wrócą wartości zapisane w sterowniku.

 

Zastosuje środki do czyszczenia wtrysków zobaczę czy pomogą.

Jak umarłemu kadzidło, ale spróbuj jak chcesz. Może pomóc jeśli któryś się przytkał, ale jeśli źle rozpyla/leje to nic się nie zmieni. Według mnie 3 i 4 dają za dużo paliwa, a pozostałe próbują to zrównoważyć. Podaj jeszcze korekcje na zimnym, no i miałeś nagrać live'a. W międzyczasie możesz podpytać w jakimś serwisie w okolicy jaki koszt sprawdzenia/regulacji ewentualnie regeneracji. Jeśli w obecnej sytuacji ktokolwiek jeszcze pracuje :) Chyba, że sam będziesz rzeźbił czyli podmieniał jeśli masz co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez nagrania podczas delikatnego przyspieszania będzie loteria, ale na 99% 2 cylinder, do tego pewnie 1 albo 3. Tak tool32 też ogarnia tylko trzega mocno wiedzieć co i gdzie szukać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Znajdę chwilę to nagram korekty przy delikatnym przyspieszaniu.

Pytanie, czy INPA jest taka dokładna, czy dla pewności zrobić test przelewowy?

Ogólnie silnik bardzo dobrze odpala, nie kopci, jedynie to minimalne drganie na wolnych obrotach przy nie zaślepionym EGR.

Pytanie jeszcze, czy jeżeli przez nieuwagę w INPIE zrobiłem coś takiego jak reset korekcji wtryskiwaczy przez F7 i F1 to mogłem tym jakoś zaszkodzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zaszkodzi, robi się to przy wymianie wtryskiwaczy. Test przelewowy to całkiem inna kwestia, pokazuje usterkę w innej części wtryskiwacza, korekcje w takich warunkach jak pisałem są bardzo istotne, będzie to dobrze widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Jskiś czas temu korzystałem z preparatów do wtrysków. Sprawdziłem wartości:



1: 3,89

2: 5,86

3: - 3,63

4: - 2,79

5: - 2,87

6: - 1,15


Nagrałem też jak zachowują się wartości przy przyspieszaniu, jeżeli ktoś by zerknął to proszę o pw.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dzisiaj wysłałem wszystkie wstryski do sprawdzenia. Pytanie czy czujnik cisnienia cr na listwie też może mieć winę? Może warto by go wymienić wraz z wtyczką?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam takiej wiedzy, żeby potwierdzić, że ten czujnik może być wadliwy. Zdecydowanie częściej nawala właśnie wtyczka/gniazdo, ale wtedy widać w INPA jak skacze ciśnienie.


Sam rwałeś wtryski ? Też bym potrzebował zregenerować, ale boję się, że utknę na którymś i unieruchomię auto.

Opublikowano

Znajomy mi wyciągał bo ja niestety uziemiony w domu na 20dni, ale dlatego był właśnie na to teraz odpowiedni czas.

Z pięcioma nie miał problemów, tylko jeden szedł opornie, spryskałem go na noc WD-40 i wylazł.

Wtryskiwacze wysłałem do Stalowej Woli, zobaczę co powiedzą.

Z tym ciśnieniem na INPIe to, w którym oknie? podczas jazdy, czy na postoju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

analog 1 rail-pressure

Na postoju to raczej nie. Chyba, że aż tak źle jest z połączeniem, że ciągle coś przerywa, ale to byś odczuwał jakieś szarpania, itp. Ja bym tego czujnika nie ruszał jeśli nic się nie dzieje niepokojącego, ewentualnie obejrzeć jak wtyczka wygląda czy nie są styki skorodowane i tyle.


Jak masz zwalony kolektor to zerknij w nim na MAP sensor, potrafi być zalepiony mułem. Sprawdź wkrętakiem po wyjęciu czy otwór w kolektorze jest drożny tylko uwaga na sam czujnik, bo lubi pęknąć ten dziubek.

Opublikowano

Dzwonili ze wstępna diagnozą, że ogólnie tragedia. Powypalane, przegrzane, pełno opiłków itd. Każda sztuka 720zl.

Jak dla mnie troche to dziwne, że każdy wtryskiwacz wyceniony za części i robociznę na tą samą kwote.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do opiłków to nieciekawie, bo pompa CR może opiłkować i znowu wtryski do roboty :( Podpytaj może fachowca co o tym myśli.


Czujnik w kolektorze od strony grodzi. Trzeba wyciągnąć delikatnie i zobaczyć co tam się dzieje, czy nie jest zalepione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.