Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


Mam taki problem ze po regeneracji turbo mitsu co otworze dzwi czy wrzucę kluczyk słychać jak nastawia się turbo ale brzęczenie tego trwa długo około 2min do tego chyba nie otwiera się do końca zmienna geometria, po skończonym brzęczenie mogę podnieść kapturek jeszcze z pół cm...czy to znaczy że nie otwiera się do końca? Do tego ma straszne luzy, nie wiem czy to dobrze?


Jak do tego doszedłem? Przez aplikację z ciekawości zaczęłem patrzeć na doładowanie, turbina przeładowuje w różnych obrotach. To widać, jadę tą samą prędkością doładowanie to 1850 a oczekiwane 1550 przykład.


Do tego te irytujące brzęczenie, przy każdym otwarciu a czasem zdarza się że bez jakiegokolwiek powodu znów nastawia się i nie może się wysunąć do końca dlatego tak brzęczy?


Moc ma ale ma turbo dziurę od dołu, zastanawia sie sporo.



Jak to ustawić żeby było dobrze?


Wrzucam film z dzisiaj

https://youtu.be/4wXwoAGlIxs

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takich tematów jest sporo.

 

Jak to ustawić żeby było dobrze?

 

Trzeba do tego odpowiedni tester:

3A0jS9b.png
Opublikowano

wiem że sporo, trochę się zmartwiłem dlatego napisałem, ale czy ogólnie tak geometria powinna mieć luz po wyłączeniu napięcia?


aaben, czyli według tego video który wrzuciłeś, moje turbo jest totalnie spartolone, geometrie próbuje się otworzyć cały czas, nie stoi sztywno, i to miała być regeneracja w dość dobrym zakładzie pod Lublinem....


Reklamować to cz szukać zakładu co wyreguluje turbo na aucie właśnie takim testerem?


Czy próbować samemu to zrobić?

Opublikowano

Też mam turbo po regeneracji, też brzęczy. Od dołu też trochę słabo wstaje co widać na wykresie: https://iv.pl/image/Grd8zkr

Przy 1800 zaczyna jechać, u innych widziałem wykresy to dużo więcej nm jest od dołu, ale to już pewnie zależne od mapy.

Opublikowano
Też mam turbo po regeneracji, też brzęczy. Od dołu też trochę słabo wstaje co widać na wykresie: https://iv.pl/image/Grd8zkr

Przy 1800 zaczyna jechać, u innych widziałem wykresy to dużo więcej nm jest od dołu, ale to już pewnie zależne od mapy.

 

No tak brzęczy a nie powinno, do tego trzęsie się cały czas przy włączonym zapłonie, śrubka dokręcona, po filmiku widać że gdy brzęczy to jest złą oznaka bo próbuje jeszcze się wysunąć, własnie dlaczego masz dół mniejszy? Pewnie dlatego że przeładowuje od dołu, bo geometria się nie otwiera do końca.


Co zrobić, otwórz auto, maskę, zdejmij tylko to łączenie kanału powietrznego elastyczne, i masz na widoku cięgno od turbo, poczekaj aż przestanie brzęczeć, możesz też dotknąć ręka kapturka czy nie telepie i czy ma luzy, jak napięcie zejdzie to spróbuj kapturek palcem do góry jeszcze wysunąć, jeśli się da to jest źle ustawiona geometria, a brzęczenie powinno ustać praktycznie od raz po teście góra dół.


U mnie jest tak że mam 1500 obr, i ona zaczyna już ciągnąć ale później od 2 tyś obrotomierz idzie dość ospale.

Opublikowano

...

Jednak po filmie to zupelnie inne objawy. Napisalem posta, ale kasuje bo tu sytuacja jest inna.

Trzeba by faktycznie sprobowac troche w gore rozkrecic (metoda prob i bledow) i kontrolowac doladowanie.


Jesli masz gwarancje podjedz do zakladku ktory regenerowal

Opublikowano
...

Jednak po filmie to zupelnie inne objawy. Napisalem posta, ale kasuje bo tu sytuacja jest inna.

Trzeba by faktycznie sprobowac troche w gore rozkrecic (metoda prob i bledow) i kontrolowac doladowanie.


Jesli masz gwarancje podjedz do zakladku ktory regenerowal

 

A jakie ty masz objawy? Podziel się :)


Właśnie jutro jadę do nich, niech to regulują, bo ja sam zacznę to robić to stracę gwarancje...

Opublikowano
...

Jednak po filmie to zupelnie inne objawy. Napisalem posta, ale kasuje bo tu sytuacja jest inna.

Trzeba by faktycznie sprobowac troche w gore rozkrecic (metoda prob i bledow) i kontrolowac doladowanie.


Jesli masz gwarancje podjedz do zakladku ktory regenerowal

 

A jakie ty masz objawy? Podziel się :)


Właśnie jutro jadę do nich, niech to regulują, bo ja sam zacznę to robić to stracę gwarancje...

 

U mnie bylo slychac "brzeczenie" kilka chwil po zgaszeniu auta.

Powodem, byl zbyt mocno rozkrecony kapturek do gory. Elektrozawor brzeczal bo zbyt mocno sie napinal - bylo niedoladowanie.

U ciebie jest widze, calkiem na odwrot.

Opublikowano

Jestem już po regulacji na testerze ADT-1, widocznie regulacja na maszynach przy regeneracji turbo nie wystarczy.


Trzeba zrobić, aby kapturek już nie miał żadnego luzu do góry po wyłączeniu napięcia. U mnie wystarczyło odkręcić kapturek o pół obrotu, sterownik chodzi ciszej, a turbo już pompuje od 1600, aż przyjemniej się teraz jeździ po mieście.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem już po regulacji na testerze ADT-1, widocznie regulacja na maszynach przy regeneracji turbo nie wystarczy.


Trzeba zrobić, aby kapturek już nie miał żadnego luzu do góry po wyłączeniu napięcia. U mnie wystarczyło odkręcić kapturek o pół obrotu, sterownik chodzi ciszej, a turbo już pompuje od 1600, aż przyjemniej się teraz jeździ po mieście.

 

Czy do tej regulacji trzeba wyjmować turbo?

Opublikowano
Jestem już po regulacji na testerze ADT-1, widocznie regulacja na maszynach przy regeneracji turbo nie wystarczy.


Trzeba zrobić, aby kapturek już nie miał żadnego luzu do góry po wyłączeniu napięcia. U mnie wystarczyło odkręcić kapturek o pół obrotu, sterownik chodzi ciszej, a turbo już pompuje od 1600, aż przyjemniej się teraz jeździ po mieście.

 

Czy do tej regulacji trzeba wyjmować turbo?

 

Nie, wystarczy zdjąć rurę powietrza do filtra i widać nastawnik przy turbo

Opublikowano
Niby wszystko widać, ale dzwoniłem do jednej firmy, która regeneruje turbiny i chłop biadolił, że trzeba turbo wyjmować :D Nie bardzo wiedział chyba o czym mówię... Dzięki za info, będę szukał dalej jakichś ogarniętych ludzi :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W końcu i ja wyregulowałem u siebie ten nastawnik. Zupełnie inna jazda, turbo dziura praktycznie niezauważalna, ciągnie od dołu no i nic nie brzęczy pod maską ;)
Opublikowano
W końcu i ja wyregulowałem u siebie ten nastawnik. Zupełnie inna jazda, turbo dziura praktycznie niezauważalna, ciągnie od dołu no i nic nie brzęczy pod maską ;)

 

No i super :)


Jak puści napięcie na nastawniku nie ma mieć praktycznie luzu do góry, tak jest zrobione? :)

Opublikowano
Dokładnie. W dół, górę i już bardziej się nie podnosi. Dzięki za informacje, bo kiedyś dopytywałem, że tak nastawnik musi pracować :lol:
Opublikowano
:cool2:
Dokładnie. W dół, górę i już bardziej się nie podnosi. Dzięki za informacje, bo kiedyś dopytywałem, że tak nastawnik musi pracować :lol:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

OK. Dzięki.

jak to w życiu, zawsze znajdzie sie ktoś niezadowolony (przeglądając opnie google)

Podjadę do jednej i drugiej firmy na diagnostykę i zobaczę co powiedzą i zaproponują.

Opublikowano
Witam nie wiem czy w dobrym miejscu pisze ale mam taki problem w mojej Bawarce ze od jakiegoś czasu odcinało mi turbo podczas jazdy a za chwile wracało wszystko do normy teraz ten problem się nasilił co to może być
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmienna geometria lub sterownik, może też być jakiś osprzęt typu czujnik doładowania, regulator ciśnienia CR itp.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.