Skocz do zawartości

[E60] M57TU2 530d 235ps Długo kręci po dłuższym postoju


Jack-Strong

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu w moim aucie

rozrusznik nowy akumulator nowy naladowany na max podczas rozruchu po kilku minutach od zgaszenia auto łapie błąd 4B90 i długo kreci ok 3s zanim odpali

poprawcie mnie jesli sie myle pompa wstępna działa przechodzi test w DIS regulator wudatku na pompie CR również ciśnienie wstępne zanim wlacze zaplon wynosi ok 4 bar po włączeniu zapłonu podnosi się do ok 10 bar i tak utrzymuje się tak przez ok 5 sekund

idąc dalej sprawdzilem cisnienie na listwie CR podczas rozruchu ciepłego silnika i ewidentnie ciśnienie wzrasta dość powoli by dopiero po ok 3 sekundach osiągnąć ok 250bar i auto odpala. DDE łapie blad 4B90 (niskie ciśnienie paliwa podczas rozruchu)

Korekty na 5 wtryskach +- 0.1-0.2 natomiast na jednym +0.5-0.9 niby INPA podaje tolerancja +-3.0 ale mi się wydaje zbyt za duze jak na wtrysk piezo

Z testu przelewowego wyszło ze 4 wtryski przelewaja ok 35ml na minute dwa nie przelewaja nic

Co sądzicie? czy nie przelewające wtryski są uszkodzone i może to być przyczyną?

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejący wtryski będzie ograniczał zbudowanie odpowiedniego ciśnienia na szynie czyli 300 barów dla piezo.

W systemach III-ej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, komputer często odmawia zapłonu przy niesprawnym hydraulicznie choćby jednym wtryskiwaczu, mimo, że elektrycznie jest sprawny.

Bosch podaje korekcje na 3 mg,gdzie konkurencja na 1,5 mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli z tego co mówisz to korekcaj na 3 dla piezo wtryskow wg. bosch to zdecydowanie za dużo? też mi sie tak wydaje skoro piezo ma być ok w razy szybszy od standardowego wtryskiwacza to te 0.9mg korekcji to już bardzo dużo i ewidentnie czuć na przelewie mocne pulsowanie wyrazniej niż na innych wtryskach

ok dsieki za pomoc rozejze sie za wtryskiem

czy te piezo regenerują się? czy kupić nowy ewentualnie używany? czym najlepiej nowy wtrysk zakodowac?

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wieklike znalazlem nidaleko zaklad co regeneruje piezo za ok 600zł sztuka z roczną gwarancją używka ok 400zł jest sens regeneracji piezo wtrysków czy lepiej spróbować używany? nowy ponad 1000zł

wie ktos moze jak najssybciej prawdzic czy auto nie ma wycietego dpf'a? i jakie powinjo być max doladowanie ndla seryjnego softu? narazie uzywam dis'a ale powoli ogarniam ISTA-D

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja piezo to zazwyczaj czyszczenie w myjce ultradzwiękowej i regulacja.

Jeśli chodzi o dpf to najlepiej sprawdzić wartości na kompie ,następnie chwilę pojeździć i sprawdzić czy się zmieniają.

Można fizycznie odkręcić wydech od turbiny ( dwie nakrętki) i sprawdzić czy jest środek w dpf-ie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki tak myślałem co do wtrysku chodź owa lokalna firma twierzdzi ze wymienia końcówkę i zawór sterjujacy( domyślam sie że chodzi o zespół piezo) chodź to pewnie nie jest do konca prawdą.

firma jest jakies 10km wiec nie daleko napisałem że mogę podjechać osobiscie i podrzucić wtrysk ( pewnie zrobią od ręki i moze dadzą popatrzeć ewentualnie na ręce ;)

narazie pogoda nie zacheca mnie do kładzenia sie pod auto dlatego wole na razie ogarnąć auto komputerem jak juz się położę pod to napewno zajrzę do filtra auto coś za dobrze sie odpycha hak na te 235 koni i boje sie ze czasem ktos przy okazji chip'a nie usunął ekologii ci by mi bylo bardzo nie na rękę no nic dzięki serdeczne za pomoc auto narazie stoi w przyszłym tygodniu planowalem robic klapki w kolektorze to odrazu wyciagne wtrysk za jednym zamachem... ściągacz będzie potrzebny? czy sobie darować? podleje go dzis jak wroce z pracy naftą troche może poluzowac trochę sruby mocujące i odpalić silnik na kilka sekund? czy to gluoi pomysl? ile taki sprawny wtrysk powinien dawać na przelew w ciągu 1min? 20-60ml?

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że dwa wtryski do wymiany zacinaja sie albo zamknięte jak podczas próby przelwewowej albo otwarte i pompa ma problem by zbudować cisnienie na listwie i dlatego dlugo kreci.

Wie ktos jak znaleźć prawidlowy numer regulatora wydatku na pompie cr pompa to cp3 r70 obecnie zamontowany jest regulator o numerze 0928400537 coś mi sie wydaje ze powinien być zamontowany 0928400560 ktoś napewno przy nim majstrował

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając uszkodzone dwa wtryski problem nadal nie daje mi spokoju jako że nie przelewające wtryski nijak się mają do problemu korzystają z paru dni wolnego ;) pogrzebalem trochę i tak problem występuje tylko jak silnik jest cieply i przy kolejnej próbie odpalenia po min 5-10min jak odpalam zaraz po zgaszeniu odpala normalnie jak postoii 5 minut i wiecej kreci bardzo dlugo zanim odpali. Podglądałem prace zaworów na listwie cr i na pompie cr oba działaj i reagują na zwiększanie obrotow itp. I tak silnik zgaszony Reg. cisnienia 8% wydatku 0% zaplon regulator cisnienia na listwie wysterowany na 11% wydatku na pompie cr 35% przy odpalaniu jak długo kręci oba wysterowane na ok 44%

silnik odpala dopiero po ok 3 sekundach przy ciśnieniu na listwie ok 150-200bar sam już nie wiem co z tym zrobic szykować kase na nową pompę cr czy może spróbować wymienić zawory odnrehulacji cisnienia najpierw

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej nie chce cie wprowadzać w blond ale wydaje mi się ze powinno być minimum 310 na listwie wtryskowej przy starcie może pompa w baku coś nie domaga bo ona buduje ciśnienie wstepne .

Sprawdzę jak jest u mnie wyśle foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: pompa w baku przechodzi pomyślnie test w DIS jak i regulator wydatku pompy CR nie mogę dokończyć testu systemu CR ponieważ po którymś z rzędu teście DIS przerywa prace jak trzeba podłączyć oscyloskop żeby sprawdzić regulator wydatku na pompie CR elektrycznie z oczywistych względów nie moge go podlaczyc (DIS@D-CAN) jak by pompa byla walnięta to nie było by różnicy zimny cieply albo czy odpalam po 1min czy po 10min

objawy podobne są jak by był zapowietrzony uklad paliwowy a widzę ze powrót z przelewow jest na trójniku podlaczony do zasilania pompy CR a podczas proby przelwewowej dwa wtryski przelewały z pęcherzykami powietrzna i to może być przyczyną dodam ze na zimnym silniku problem też wystepuje dziś sprawdzilem

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jasne 4 wtryski na smietnik od siebie dodam że uszkodzony regulator cisnienia na listwie CR moze dawać podobne objawy gdyż po zgaszeniu silnika musi zostac otwarty żeby wyrównać cisnienie aby zapobiec formowaniu się pęcherzyków powietrza jak również uszkodzony przewód powrotny na przelewach jest tam taki maly regulator cisnienia bodajże 10 bar ktory wystepuje przy wtryskach piezo (przy wtryskach piezo backflow musi wynosic ok 10 bar)

nie mylilem sie sprawne wtryskinpiezo przelewaja bardzo mało paliwa rzędu kilku ml na minutę na jałowym

albo mniej niż 25ml na caky test który trwa ok 5min

pozdrawiam

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super ze ogarnołeś sprawę a co do innych pytan to moja bmw e61 530d 2008r seria 235km ma takie parametry

Cisnienie wsteczne DPF z pełnym obciązeniem 5 bieg i do spodu okolo 170km_h

ee525d26a6543b55med.png


tutaj turbo . przepływka i cisnienie cr 5bieg

b9dd452dfe4669f7med.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już sprawdziłem od spodu auto dpf nie ma i jest program zrobiony turbo dmucha 2750mbar padly termostaty i ktos wolal wyciac dpf i zrobic program zamisat naprawić termostaty.

U mnie wyglada na to że ktoś musial zalać benzyny przez przypadek bo żeby 4 wtryski na raz padły zdarza sie pozatym auto ma 250tys nalotu więc tak czy siak czas na wtryski

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.