Skocz do zawartości

e39 '99 Pochylenie koła przód, promień skrętu


EscortSnike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :mrgreen:

Przychodzę do was z problemem. Otóż od razu po zakupie w swoim e39 wymieniłem kompletne zawieszenie przednie, przy wymianie był problem z różną głębokością osadzenia amortyzatora w zwrotnicy.

W zwrotnicy prawej(pasażer) miejsca było ok 5-10cm do wahacza, bez problemu został wymieniony. Po wymianie koło stoi elegancko tak jak poprzednio.

Natomiast z lewej strony amortyzator do wahacza miał ok 1cm, trzeba było go wysunąć zeby wymienić wahacz, po skończonej robocie zauważyłem że koło jest dosyć mocno w pozytywie, zjada tylko pół opony. Próba ustawienia wstępnie zbieżności i wysunięciu po ok. 4.5cm listwy z każdej strony skończyła się brakiem regulacji do ustawienia kół na wprost i przekrzywioną kierownicą o ćwierć obrotu w prawo.

Na warsztacie przy ustawieniu kierownicy na wprost zbieżność jako tako dało sie ustawić, wszystkie pola zielone oprócz wskazania kąta pochylenia koła lewego. Po tej operacji mam o wiele mniejszy kąt skrętu w lewo. Cieżko tym w ogóle po parkingu wywijać, kolega pożyczył mi swoją e39 na próbe i tam takiego problemu nie było.

Na koniec dodam że wymienione wszystkie wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki drążków i drążki, amortyzatory oczwiście jak to u nas bywa różne. Czeka nowe zawieszenie gwintowane na przód, z nowymi poduszkami, łożyska kół itd

Chce robić to raz a porządnie i pytanie czy może być krzywa zwrotnica lewa? Czy na zły kąt pochylenia koła może mieć złe zamontowanie amora w zwrotnicy, czy ewentualnie jego złe złożenie przez poprzednich użytkowników?

I czy jest możliwość przestawienia wałka na wielowypuście łączącego maglownice z przekładnią kierowniczą, bo kierownica z wałkiem kolumny jest ustawiona na znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przychodzę do was z problemem. Otóż od razu po zakupie w swoim e39 wymieniłem kompletne zawieszenie przednie, przy wymianie był problem z różną głębokością osadzenia amortyzatora w zwrotnicy.

Amortyzator ma wejść po same jaja w zwrotnicę. Co tam można zrobić źle ? Chyba tylko źle ustawić znak R/L na szczelinę, ale to nie ma nic wspólnego z jego wysokością.

 

... amortyzatory oczwiście jak to u nas bywa różne.

Prawy jest inny niż lewy ? :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego na początek wymień amortyzatory żeby można było dojść z tym ładu. U mnie luz miedzy amortyzatorem a wahaczami to około 1 cm, z resztą obejrzyj sobie mcphersony na allegro jak to wygląda. Tu pozycja kierownicy nie jest ważna bo ktoś porządnie namieszał. Maglownice trzeba rozbić na pół że tworzyła symetryczny trapez i dostosować do tego kierownice. Podejrzewam że kierownice ktoś już przestawiał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile masz obrotów kierownicy w lewo i w prawo od stanu do jazdy na wprost. Powinno być tyle samo, jak masz coś poprzestawiane w ukł. kierowniczym, to będzie różnica i u ciebie zapewne tak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.