Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystich,


Jak w temacie, przy skanowaniu samochodu od pewnego czasu pojawia mi sie taki o to komunikat:


002E84 - Electric coolant pump, communication


Na desce nic nie pokazuje, samochod jezdzi normalnie.


Czy ktos juz moze przerabial ten temat?


Sa jakies bezpieczniki ktore mozna posprawdzac czy pompa definitywnie do wymiany? Mozna jakos sprawdzic czy faktycznie nie dziala?

Opublikowano
Masz błąd komunikacji, posprawdzaj połączenia elektryczne pompy, bezpieczniki. Przeprowadż procedurę odpowietrzania, to pozwoli na ocenę strumienia płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Częściej skanuj błędy. Obserwuj temperaturę silnika.
Opublikowano

Dzieki Kazikson.


Bezpieczniki posprawdzalem (tak jak tutaj

) i wszystko wyglada w porzadku.


Przez weekend postaram sie sprawdzic wtyki przy samej pompie.


Jak przeprowadzic procedure odpowietrzania?


Czy blad komunikacji a nie dzialajacej pompy wygladalby tak samo czy inaczej?

Opublikowano

Pierwszy z brzegu przykład.

Moim zdaniem, w Twoim przypadku bardzo ważne jest częste skanowanie w poszukiwaniu błędów pompy i obserwowanie temperatury silnika. Po wyeliminowaniu wadliwych połączeń elektrycznych, pojawiające się błędy będą świadczyć o kończącej się pompie. Być może z Twoją pompą jest wszystko ok, trzeba obserwować. Według wielu użytkowników ok 150k przebiegu to czas aby zwracać większą uwagę na pompę w naszych silnikach.

Opublikowano

Ahh, pamietam ze juz to kiedys robilem po wymianie pluny chlodzacego.


Dzieki raz jeszcze, jutro sprawdze czy pompa w ogole sie wlacza (powinno ja byc slychac) po przytrzymaniu pedalu gazu.


Z tego co sprawdzalem, blad moge wykasowac ale regularnie wraca po kilku minutach...



Czy w tym modelu jest tylko jedna pompa wody? (gdzies wyczytalem ze elektroniczna pompa jest pompa dodatkowa, ale nie jestem pewien czy to wiarygodne zrodlo)


Rozumiem ze jazda samochodem przy niedzialajacej pompie grozi przegrzaniem silnika?



Tak z innej beczki - ostatnio wymienialem cala puszke bezpiecznikow (ta w schowku przed siedzeniem pasazera) ale z tego co sie orientowalem tam nie ma zadnych bezpiecznikow odpowiedzialnych za pompe - czy moglo by miec to jakis zwiazek?

Opublikowano

Tak ,podczas jazdy może Ci wywalić błąd o przegrzewaniu silnika i możesz ugotować silnik.

o ile wyrzuci błąd bo może czujnik za późno załapać.

Lepiej ją wymienić dla świętego spokoju ,zwłaszcza że nie jest droga (ok. +/- 1500)

Opublikowano

Dzieki Maxejd,


I pewnie tak tez zrobie, chce tko uniknac sytuacji w ktorej wymienei pompe i nadal bedzie wywalac mi ten sam blad bo np cos jest gdzies nie tak z jakas wtyczka albo kablem...


Jest jakas mozliwosc przetestowania tej pompy?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Padla diagnoza - pompa do wymiany.


Co polecacie? Jakies zamienniki czy tylko oryginal w tym przypadku?


Zastanawiam sie takze nad wymiana termostatu od razu - i to samo pytanie co powyzej, jakis zamiennik czy tylko original?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.