Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Szykuję się do zrobienia sensowego moda w mojej 540XI z silnikiem B58.


Lista rzeczy które chcę zrobić:

- Modyfikacja turbiny ( Od TC lub Perun )

- Sportowy cat od MG Sport / ostatecznie downpipe

- filtr gąbkowy pipecross

- strojenie np. u TC lub Dynosoft



Zastanawiam się jeszcze nad zwiększeniem intercoolera wodnego.



Jedni mówią że wystarczy mod turbo + DP + soft a inni mówią że do tego trzeba zrobić lepsze chłodzenie....



Robił ktoś z was takiego moda? Macie jakieś wskazówki ?

Opublikowano

Mam catless plus mod i skrzynia - stage 2 Wymienilem filtr na bmc.

Mozna dorzucic chlodzenie od 550i tanim kosztem. Nie ma zamiennych intercoolerow do g30;-((


Robilem w @hypertech i jestem zadowolony:-)


PS jak walniesz turbo czyli ponad 500kunia lekko to bez chlodzenia bedzie ciezko, ale zapytaj Pana Filipa to Ci lepiej to wytlumaczy:-)

Opublikowano

Robiłeś pomiary przyśpieszenia?? ciekawy jestem ile ma 0-100...


Poszperałem i podzwoniłem trochę, mam dwie koncepcje moda:


1. Mocniejsza pompa paliwa+ turbo + DP + chłodnica + filtr + strojenie = z tego co zebrałem powinno być powyżej 550hp lub lepiej + prawie 700nm


2. Sportowy cat + turbo + filtr + strojenie = ~500hp / 600NM



Pompa paliwa Dorch Engineering Stage 1 ( koszt ok 1200usd ). Ciekawe jakby poradziłaby sobie pompa seryjna od Supry bo jest o 10% wydajniejsza niż stockowa BMW ( widziałem że można wyrwać ją za 800zł ). Co do chłodnicy to dzięki za wskazówkę z chłodzeniem od 550 bo miałem koncepcję zamówienia na wymiar. Jak chłodnica większa to w sumie ciekawe czy druga pompa wody nie przydałaby się.

Opublikowano

U mnie wyszlo 440 i 600 plus minus. Seria byla 350 i 500 niutow. 4.15 do 100 na dragi 10.3 100-200. Mozna by doisc do 480 i 680niutow na serii turbo zapewne.

Seria robila 4.8 i 12.8.

Opublikowano

Normanie 4.3-4.5. Ale nogdy w idealnych warunkach i na asfalcie zapiaszczonym. Bardziej odczuwasz to w normalnej jezdzie gdzie predkosci z kosmosu robisz w ulamki sekund.

Osiagalne jest ponizej 4 w idealnych warunlach plus inne opony bo jednak lrimacy 3 sie slizgaja okrutnie

Opublikowano

Myslalem bardziej o dodaniu dosatkowej chlodnicy bocznej z 550i:-)


0-100 chyba maja najmneijsse znaczenie akurat. Bardzie 100-200 zejdzie do 8 coz albo lepiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby zejść do 8s przy xdrive musiał by mieć grubo powyżej 600KM napęd zabiera spro w przedziale 100-200. Filtr pipercross olej nie warto jak już to BMC lhb tańszy K&N.

Sportowy kat też bym sobie odpuścił prościej i taniej downpipe a dzwięk też bardzo fajny.

Opublikowano

Dodatkowa boczna jest trochę mała, myślałem o wykorzystaniu miejsca pomiędzy belką a pasem przednim - tak jak robi to Wagner w serii 3 z silnikiem b58.


A czy na Downpipe nie śmierdzi u was benzyną? Bo Ja u siebie w Audi v8 650hp miałem Dp i ze względu na smród założyłem katy.... ( w Audi są w bagażniku gumowe klapy wentylacyjne które czasem mogą zassać powietrze z zewnątrz czyli z wydechu :/ )



A jaki jest dźwięk na DP? Nie jest zbliżony do poloneza ? Myślałem aby wyciąć resonator w celu poprawy dźwięku :



Pipercorss jest dla mnie lepszy bo lepiej wyłapuje syfy od KN. Poza tym nie ma zabawy z olejowaniem.


Muszę jeszcze przemyśleć temat bo narazie jestem zdecydowany na przeróbkę turbo + filtr + DP + strojenie ale zastanawiam się czy warto inwestować w pompę paliwa i chłodzenie ( czy będą zadowalające efekty ).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pipercross kupiłem do C63 amg bo myślałem jak Ty i spadek mocy 20KM a po pewnym czasie filtr tak zassało że aż się powyginał. Dla mnie gówno nie warte 1zl jak tak chcesz to zostaw serię.
Opublikowano

A długo używałeś Pipercrosa? ja go miałem już w A7 3.0TFSI ST2 oraz S7 ST3 - różnicy w porównaniu z KN nie zauważyłem ale na hamowni nie sprawdzałem tego... Można zawsze założyć "kubeł" zamiast stokowego... tylko że ciepłe powietrze jest w komorze silnika = spadki....


Wymieniał ktoś z was seryjne świecie w B58 na NGK Racing?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobione. Powtarzalnie 3.60-3.68 do setki na paliwie 98.




Ogólnie mówiąc dla tego silnika to standardowy mod. Można wrzucić turbo ST2 i zwiększy się moc na 570km.


Nie jest to V8 lecz 520km i 700nm idealnie pasuje do tej budy.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmierz 100-200 i 1/4mili bo to daje jakiś obraz.

Pomiar 0-100 ma sens w słabszych autach.

Jakie dokładnie parametry i modyfikacje?

Opublikowano

Turbo Stage 1 PERUN

Pompa wysokiego ciśnienia paliwa z SUPRY ( nowa )

DECAT/DP

Strojenie TCP

Sportowy filtr powietrza

Otwarty wydech ( klapy )

Dokupiłem też MGflashera którym można zmieniać mapy, strzały wydechu, logi itp....

Świece Beru ( niezbijane )


Ograniczeniem mocy jest teraz turbina czyli turbo stage 2... Na ten moment uważam że jest ok...


Pomiar 0-100 ma sens nie w słabszych samochodach tylko w samochodach na 4 łapy ;)



W wolnej chwili zrobię więcej pomiarów 100-200 i 1/4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy rwd wcale nie jest tak źle ;)

8c9e30189bdd.jpg

To co zarobisz dzięki xdrive 0-100 stracisz 100-200 z nawiązką kwestia co kto lubi dla mnie xdrive jest nudny.


OtT: Czemu wymieniłeś szybsze S7 na 540i? Możesz coś powiedzieć o tym S7? Za mną cały czas chodzi RS7 lub S8 silnik wydaje się świetny.

Opublikowano

100-200 wychodzi 9,29 więc nie jest źle...





S7 sprzedałem bo przejadł mi się środek Audi A6/A7... S7/RS7 ma taki sam środek jak zwykłe A7 i A6...


RS7 wyścigówka lecz do jazdy na codzień S8 wygodniejsze... szczególnie S8 plus lub S8 z turbinami przerobionymi + strojenie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100-200 wychodzi 9,29 więc nie jest źle...





S7 sprzedałem bo przejadł mi się środek Audi A6/A7... S7/RS7 ma taki sam środek jak zwykłe A7 i A6...


RS7 wyścigówka lecz do jazdy na codzień S8 wygodniejsze... szczególnie S8 plus lub S8 z turbinami przerobionymi + strojenie...

 

To fakt wnętrze A6/S6/RS6/7 jest słabe i wygląda staro mocno nawiązuje do poprzedniego modelu.

W A8/S8 jest dużo lepiej mimo że to nawet starszy model ale wnętrze jest ładne i nowoczesne.

Mimo wszystko jakość wykończenia w S7 miałeś na pewno dużo wyższą niż w G30.

Opublikowano

Wykończenie lepsze jest w G30, przynajmniej w pełnej "M". ( lepsza decha, tunel, fotele : audi będzie bardziej "surowe")

Trzeba pamiętać że G30 to generacja C8. Generacja C7 to odpowiednik F10... więc ciężko porównać generację C7 z roku 2011 i generację G30 z 2016 roku...


Masz swoje czasy 100-200?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Turbo Stage 1 PERUN

Pompa wysokiego ciśnienia paliwa z SUPRY ( nowa )

DECAT/DP

Strojenie TCP

Sportowy filtr powietrza

Otwarty wydech ( klapy )

Dokupiłem też MGflashera którym można zmieniać mapy, strzały wydechu, logi itp....

Świece Beru ( niezbijane )


W wolnej chwili zrobię więcej pomiarów 100-200 i 1/4

 

Witam. trochę odkopuje temat :) Czy jeździłes długo/jeździsz dalej tym autem? Jak sie sprawuje coś dalej w modach doszło?

Zostałeś przy DP bez sportowego kata? Mocno uciążliwy smród spalin?

Te świece to jakieś "lepsze" czy po prostu nowe?

Jaki wydech zamontowałeś coś gotowego czy custom?

Z góry wielkie dzięki za wsparcie. Właśnie zbieram się do oddania swojej 540xi na mody i się miotam czy DP sam czy z catem i czy poprzestać na stage 2 czy ruszać turbo i tą pompę paliwa.


Może też ktoś inny się wypowie co na stage 2/ 3 pojeździł z decatem.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.