Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś znalazłem pod maską czerwony przewód, który powinien iść od elektrozaworu EGR do gruchy na końcu chłodniczki EGR, jednak jest obcięty w połowie i zaślepiony wkrętem. Zatem pytanie - czy mam prawidłowo zaślepiony EGR? Czy takie zaślepienie działa tak samo jak wyłączenie programowe? Rozumiem, że wystarczy połączyć oba króćce nowym przewodem o odpowiednim przekroju i EGR ożyje (oczywiście jeśli jest sprawny)?


Pytanie drugie:

Skoro poduszki silnika są sterowane podciśnieniowo, to czy takie zatkanie przewodu od EGR powoduje, że poduszki nie pracują prawidłowo?


Chodzi mi o nr 16 na schemacie:

e7e15aebc30bba74.jpg

ad®ian™
Opublikowano

Zawór EGR nie jest sterowany podcisnieniem. Ten elektrozawór i wspomniana gruszka jest odpowiedzialna za pracę kolejnego zaworu, który jest w chłodnicy EGR i decyduje czy spaliny mają iść przez chłodnice czy bypassem.

Tu masz więcej informacji:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/exhaust-re-treatment/exhaust-gas-recirculation/bypass-flap-egr-cooler/XRklATX


Wiec podsumowując zawór egr dalej działaja a to najlepiej napraw. Teoretycznie to może mieć jakiś tam wpływ na ewentualne zapalenie się silnika. Mi wymienili na akcji serwisowej chłodnice i elektrozawór na nowy więc mają na uwadze prawidłowe działanie tego zaworu.

Opublikowano
To teraz ciekawi mnie, po co ktoś to zrobił? Żeby uniknąć ewentualnego pożaru? Dobrze myślę? Skoro spaliny nie idą przez chlodniczkę, tzn. że nie ma ryzyka zapłonu? Czy jest wręcz odwrotnie?
ad®ian™
Opublikowano

Właśnie nie rozumiem co autor tego patentu miał na myśli. Slyszałem o dwoch teoriach zapłonu. Jedna to właśnie wynikająca z rozszczelnienia chłodnicy a druga o zacieciu zaworu w chlodniczce i wpuszczanie gorących spalin do kolektora przez bypass. Więc tak źle i tak niedobrze.

Masz czujnik temperatury spalin za chłodnica? U mnie jest i teoretycznie powinien zabezpieczyć w przypadku puszczania za gorących spalin do kolektora. Nie wywala Ci żadnego błędu?

Opublikowano
Jedyne błędy jakie mam to od EGR i to raz na jakiś czas. Ostatnio był to 255C00 (Abgasrückführsteller, Positionsregelung: Ventil zu weit offen/negative Regelabweichung).
ad®ian™
Opublikowano

No to może ktoś chciał wyłączyć EGR a zrobi coś innego przez brak wiedzy.

W Twoim przypadku to zawór do czyszczenia a jak nie pomoże to prawdopodobnie do wymiany. A sterowanie od zaworu w chłodnicy zrobić tak jak wyjechało z fabryki.

Opublikowano

Jutro kupię przewód i połączenie oba króćce. Oryginał ma przekrój 3,5x2,0? Zawór wyczyściłem wczoraj przy okazji i co któryś raz zacina się w pozycji otwartej, także chyba jego koniec się zbliża. Pojeżdżę i poobserwuję.


Też pomyślałem o tym, że ktoś chciał zaślepić EGR... Ale pomysłowość ludzka nie zna granic :D

ad®ian™
Opublikowano

Już wiem dlaczego ten wężyk jest u mnie zaślepiony. Króciec na gruszce, na który zakłada się podciśnienie, u mnie jest urwany... Także czeka mnie wymiana gruszki.


f43d55cc1db69d2cmed.jpg

ad®ian™

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.