Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam na oku F10 z 2015r z silnikiem jak powyżej, Auto ma być dla mojej drugie polówki.

Auto salon PL, 86 tys km, serwisowane do dziś w ASO i sprzedawane przez salon.

I tu moje pytanie: auto miało wymiany oleju średnio co 24/26 tys (zgodnie z wyliczeniami samochodu)

Czy obawiać się takich długich interwalów olejowych? Nie wiem oczywiście, czy poprzedni właściciel wymieniał olej dodatkowo poza ASO.

Samo ASO tez tego nie wie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam na oku F10 z 2015r z silnikiem jak powyżej, Auto ma być dla mojej drugie polówki.

Auto salon PL, 86 tys km, serwisowane do dziś w ASO i sprzedawane przez salon.

I tu moje pytanie: auto miało wymiany oleju średnio co 24/26 tys (zgodnie z wyliczeniami samochodu)

Czy obawiać się takich długich interwalów olejowych? Nie wiem oczywiście, czy poprzedni właściciel wymieniał olej dodatkowo poza ASO.

Samo ASO tez tego nie wie :D

24/26 nie ma tragedii, ale w tym przypadku gdy auto ma 86 a nie 200.... to może być inaczej.

Co to po mieście tylko jeździło? Przy jeździe miejskiej 24/26 to stanowczo za duzo.


Mialem kilka aut, w tym Lagune 3 z 2.0dCi ktora miala wymiany co 30 i bylo wszystko GIT. Nie ma czego sie bac.

Opublikowano
Samochód raczej jeździł trasy, ale pewnie niezbyt często. Gdyby była to jazda typowo miejska, to komputer by dobierał mniejsze interwały olejowe. To są spekulacje, bo nie znam poprzedniego właściciela
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód raczej jeździł trasy, ale pewnie niezbyt często. Gdyby była to jazda typowo miejska, to komputer by dobierał mniejsze interwały olejowe. To są spekulacje, bo nie znam poprzedniego właściciela

Nie wiesz co komputer pokazywał bo nie widziałeś.


BTW: Z racji że były miejskie to pokazywał 24 a nie 30 np.


Tak czy siak, nie zwracałbym na to uwagi, jednak tak niski przebieg zapewne spowoduje to że napęd (i nie tylko) (jest bardzo prawdopodobne) bedzie zuzyty tak jak przy 230 tys km

Opublikowano

Nie musialem widziec, bo idrive zapsiuje w historii serwisu przebieg dotyczacy wymaganego przegladu oraz faktycznego.

Dostalem informacje z ASO przed chwila, ze udalo im sie skontakowac z wlascicielem i powiedzial ze autem wyjzdzal tylko raz na jakis czas w trasy do Niemiec,

co uprawdopodabnia przebieg i niemal nietkniete wnetrze.

dzieki za opinie, na 99% biore to auto :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musialem widziec, bo idrive zapsiuje w historii serwisu przebieg dotyczacy wymaganego przegladu oraz faktycznego.

Dostalem informacje z ASO przed chwila, ze udalo im sie skontakowac z wlascicielem i powiedzial ze autem wyjzdzal tylko raz na jakis czas w trasy do Niemiec,

co uprawdopodabnia przebieg i niemal nietkniete wnetrze.

dzieki za opinie, na 99% biore to auto :D

idrive zapisuje jedynie kiedy był robiony przeglad


Z kluczyka w momencie odczytu w aso odczytuje sie przebieg + ilosci km do wymian.



Wszystko o czym piszesz jest kwestia zaufania i wiary a nie wiedzy.


Ale nie żebym odradzał - piszę tylko jak jest.

Opublikowano
nie widze za bardzo sensu w tym, aby ASO mialo jakikolwiek interes w wpisywaniu zafalszowanych danych, jesli chodzi o przeglady.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ASO nie wpisuje, dzieje się to automatycznie.


Tylko staram Ci się wytłumaczyć że

Nie musialem widziec, bo idrive zapsiuje w historii serwisu przebieg dotyczacy wymaganego przegladu oraz faktycznego.

Dostalem informacje z ASO przed chwila, ze udalo im sie skontakowac z wlascicielem i powiedzial ze autem wyjzdzal tylko raz na jakis czas w trasy do Niemiec,

To wiara a nie wiedza.

I że idrive nie zapisuje takich danych.

Opublikowano

Hej,

ja bym nie powiedział, że 25kkm to jakieś specjalnie długie interwały - nawet jeżeli auto śmigało po mieście (choć w to wątpię, bo kto kupuje Diesla tylko do miasta..).

Nie wiem jak się sprawdza profesjonalnie kondycję silnikami (prawdopodobnie się mierzy kompresję na każdym cylindrze, stan panewek też dużo zobrazuje, ale tu chyba trzeba miskę ściągnąć), ale bym się specjalnie nie przejmował.

Jeden rozwali panewki jeżdżąc jak kowboj na zimnym silniku, a drugi będzie wymieniał olej co 30-40kkm i silnik pojeździ 300kkm bez żadnej naprawy.


Powodzenia.


PS Ktoś z mojej rodziny ma Pandę z przebiegiem 250kkm, a olej jest raczej dolewany - może raz na 40kkm wymieniany :) Panda śmiga. Takich przykładów znam wiele, ale co chcę powiedzieć, to, że jeżeli ktoś trzymał się +- zaleceń producenta, to z silnikiem nie powinno się dziać nic złego.

Podejrzewam więc, że w nowoczesnej konstrukcji z dużą ilością oleju w układzie nic się nie powinno dziać. Jeżeli dostajesz gwarancję to tym bardziej bym się nie przejmował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Duzy przebieg zle mały przebieg też zle masakra kupujący używane auto wymagają więcej niż Ci kupujący nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.