Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od 3 miesięcy jestem posiadaczem E90 318i (n46b20b). Po wymianie oleju i filtra po przejechaniu kilkuset kilometrów w samochodzie zaczęło coś stukać. Było to tylko słychać w środku samochodu natomiast na zewnątrz i pod maską nie. Stukanie było tylko słychać gdy przejechałem kilka kilometrów na zimnym silniku. Gdy silnik zaczął się rozgrzewać stukanie znikało. Stukot był tylko gdy stałem gdzieś na luzie lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem. Po przejechaniu jeszcze kilku kilometrów i nagrzaniu się silnika stukanie znikało. Tutaj wrzucam link do filmiku na którym to dobrze słychać.




Postanowiłem pojechać do znajomego żeby sprawdził błędy na komputerze. Znalazło takie :


DTC 2A70 – NAPĘD NASTAWCZY ZMIENNEGO STEROWANIA ZAWORU ( VALVETRONIC Serwomotor )


Po przeczytaniu kilku postów na Internecie, porad kilku mechaników i Pana w ASO doszliśmy do wniosku, że jest konieczna wymiana sterownika Valvetronic. Zakupiłem nowy zamiennik VDO i go wymieniliśmy. Na starym valvetronicu było przebicie na obudowę co zaliczało go do popsutego i do wymiany. Na nowym przebicia nie było. Zrobiliśmy adaptację i krotką przejażdżkę aby sprawdzić czy przestało stukać. Po kilku kilometrach stanęliśmy na poboczu (wrzucony luz) i dalej odezwało się znienawidzone stukanie. Wróciliśmy na warsztat i podłączyliśmy drugi raz komputer. Znalazło następujące błędy :


DTC 2A70 - NAPĘD NASTAWCZY ZMIENNEGO STEROWANIA ZAWORU ( VALVETRONIC Serwomotor )


DTC 2A59 – CZUJNIK WAŁU MIMOŚRODOWEGO ZMIENNEGO STEROWANIA ZAWORU ( VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1 ).


Nie mam pojęcia co teraz zrobić. Silniczek wymieniony na nowy a błędy dalej są te same (nawet jeden więcej). Stukanie dalej jest.


Linki do zdjęć z błedami :

https://zapodaj.net/b11c6e9ebbad8.jpg.html

https://zapodaj.net/f6d0eb913bbfd.jpg.html

https://zapodaj.net/08f76a98a6f48.jpg.html

https://zapodaj.net/112766f84d8ce.jpg.html

https://zapodaj.net/0d76fe9076687.jpg.html


Miał ktoś podobny problem lub wie co może być przyczyną stukania ?


Z góry dziękuję za wszelaką pomoc, miłej niedzieli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sa dwie naprawy i zle je laczysz. Valvetronic to jedno a stukanie to drugie. Stukanie, sprawdz pompe Vacum.
Opublikowano
Przyjacielu, doszedłeś co to tak stuka? Moje N46B20 klepie identycznie i juz mnie to zaczyna powoli wpieniać. Wszelkie luźne elementy w podszybiu wykluczyłem. Błędów Valvetronica nie mam. Dwumasa i sprzęgło wykluczone a rozrząd zmieniany 50 tys km temu :/
Opublikowano

Witam,

gdybyś potrzebował czujnik wałka mimośrodowego to mogę Ci sprzedać za 320zł bo akurat mam do tego silnika.


Pozdrawiam,

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przyjacielu, doszedłeś co to tak stuka? Moje N46B20 klepie identycznie i juz mnie to zaczyna powoli wpieniać. Wszelkie luźne elementy w podszybiu wykluczyłem. Błędów Valvetronica nie mam. Dwumasa i sprzęgło wykluczone a rozrząd zmieniany 50 tys km temu :/

U mnie jest to pompa vacuum. Gdy zaczyna stukać to wciśnij kilka razy pedał hamulca aż się napompuje do końca i zobacz czy stukanie ustało. Jeżeli tak to oznacza pompa vacuum do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.